1394/09/26 - 7 : 23
کد خبر: 8010
دستگاه HOT TAP براي اولين بار در کشور ساخته شد+ تصاوير
احرار خبر: از دستگاه HOT TAP (انشعاب گيري در سايزهاي 4 تا 12 اينچ) در تبريز رونمايي شد.

به گزارش احرار خبر، اين دستگاه براي اولين بار در کشور توسط  پژوهشگران جهاددانشگاهي آذربايجان‌شرقي و به کارفرمايي شرکت گاز استان طراحي و ساخته شده است.

ولي اله ديني، مديرعامل شرکت گاز آذربايجان‌شرقي در مراسم رونمايي از دستگاه HOT TAP اظهار کرد: اگر چنين دستگاهي در استان ديگري ساخته مي‌شد، بازتاب گسترده اي داشت ولي ما در سکوت از اين دستگاه که براي اولين بار در کشور ساخته شده است، رونمايي مي کنيم.

وي با بيان اينکه تنها ارتباط صنعت و دانشگاه کافي نيست، بلکه بايد با يکديگر شريک هم باشند، افزود: ارتباط صنعت و دانشگاه در کشور ما پويا نيست، به عنوان نمونه در مراسم رونمايي از  دستگاه HOT TAP هيچ کدام از روساي دانشگاه هاي استان حضور ندارند و اين نشان از عدم ارتباط صنعت و دانشگاه است.

وي با بيان اينکه شرکت گاز استان در کشور به عنوان قطب ساخت تجهيزات انتقال گاز شناخته مي شود، عنوان کرد: ايران به عنوان نخستين توليد کننده و مصرف کننده گاز طبيعي در جهان شناخته مي‌شود و از اين رو ضروري است تجهيزات توزيع گاز را نيز خودمان بسازيم و ضروري است در اين زمينه دانشگاه پاي کار بيايد.

ديني خاطرنشان کرد: ساخت دستگاه HOT TAP علاوه بر رفع نواقصات، براي کشور ارز آوري نيز دارد.

مديرعامل شرکت گاز استان با اشاره به اينکه لازمه تحقق اقتصاد دانش بنيان اتکا و حمايت از دانش بومي است، خاطرنشان کرد: به عنوان عضو کوچکي از وزارت نفت، وظيفه داريم در راستاي تحقق اقتصاد دانش بنيان تلاش کنيم.

وي تأکيد کرد: با بسته شدن پرونده PMD فضا و اجراي برجام فضا براي پيشرفت در حوزه دانش و فناوري بازتر مي شود.

جعفر محسني، معاون پژوهشي جهاد دانشگاهي آذربايجان‌شرقي نيز در حاشيه اين مراسم در گفت‌وگو با ايسنا اظهار کرد: در گذشته براي اينکه شرکت گار از خطوط انتقال گاز انشعاب گيري کند، بايد دريچه‌هاي بالايي خطوط انتقال را  قطع مي‌کرد که اين دريچه‌ها با محل انشعاب، کيلومترها فاصله داشت و همچنين ضروري بود گاز داخل خطوط خالي مي‌شد که اين موضوع نيز مشکلات زيست محيطي داشت که با طراحي و ساخت دستگاه    HOT TAP  توسط پژوهشگران جهاددانشگاهي استان انشعاب گيري در سايزهاي 4 تا 12 اينچ به راحتي و بدون مشکل انجام مي‌‍شود.

وي با بيان اينکه فقط آمريکا، اسپانيا و انگليس اين تکنولوژي را دارد، افزود: ايران چهارمين کشور است که از اين تکنولوژي بهره‌مند مي‌شود.

وي خاطرنشان کرد: حرکت در مرزهاي دانش و فناوري رسالت اصلي جهاد دانشگاهي است که مرکز مديريت تخصصي انرژي هاي تجديدپذير جهاد دانشگاهي با کمک پژوهشگرانش توانست اين تکنولوژي را در ايران بومي‌سازي کند.

محسني با اعلام اينکه قيمت مشابه خارجي اين دستگاه 700 ميليون تومان است، اعلام کرد: اين دستگاه با اعتبار 190 ميليون تومان و در مدت 12 ماه ساخته شده است و هزينه آن را شرکت گاز استان تأمين کرده است.

معاون پژوهشي جهاد دانشگاهي آذربايجان‌شرقي در رابطه با وجه تمايز HOT TAP داخلي با نمونه خارجي، گفت: برش هاي اين دستگاه بر خلاف نمونه خارجي، بر اساس واحد متر است که اين موضوع مزيت به شمار مي‌رود. اميدواريم در آينده نزديک شاهد صادرات اين دستگاه به ديگر کشورها باشيم

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 2

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.