1394/09/21 - 13 : 6
کد خبر: 7951
کارنامه ژنرال و شواليه‌هاي جديد تراکتور
احرارخبر: کارنامه سرمربي و مربيان جديد تراکتور را که براي دومين بار به عنوان هدايت‌کننده تيم تراکتورسازي تبريز انتخاب شده‌اند را به طور مختصر بررسي مي‌کند.

، با استعفاي توني اوليويرا و موافقت هيئت مديره باشگاه تراکتورسازي تبريز، امير قلعه‌نويي به عنوان سرمربي سرخپوشان تبريزي انتخاب شد.

:

امير قلعه‌نويي

بازيکني که از تيم شاهين تهران شناخته شد، فوتبال را از اواخر دهه 50 با تيم جوانان راه آهن آغاز کرد. اردشير لارودي و پرويز ابوطالب اولين کساني بودند که او را براي تيم‌هاي پايه‌اي راه آهن انتخاب کردند و بعد ناصر ابراهيمي او را به تيم بزرگسالان راه آهن برد که توانست در سن 17 سالگي 3 گل در جام حذفي تهران در سال 1359 بزند. در اين فصل راه‌آهن هر دو تيم استقلال و پرسپوليس را در جام حذفي تهران شکست داد و تا فينال پيش رفت، اما با شکست در مقابل نيروي هوايي نايب قهرمان شد. او در سال 1360 به تيم ملي جوانان دعوت شد که نمايش قابل قبولي هم از خود ارائه کرد. چند ماه بعد ناصر ابراهيمي در اسفند 1360 از راه آهن به شاهين رفت.

در اواسط ليگ سال 66، پس از پيروزي 2 بر صفر شاهين در برابر پرسپوليس که با دو گل کريم باوي روي پاس‌هاي امير قلعه‌نويي به ثمر رسيد، شاهين را ترک کرد و به السد قطر رفت.

براي مدت حدود يک سال در قطر بازي کرد و همراه با السد قهرمان ليگ و جام حذفي قطر شد. در فصل بعدي (89–1988) السد قهرمان مسابقات جام باشگاه‌هاي آسيا شد. طبق تقويم مسابقات آن سال ديدارهاي ماقبل نهايي باشگاه‌هاي آسيا در تابستان و پاييز 1367 و ديدارهاي رفت و برگشت فينال در بهار 1368 برگزار مي‌شد. قلعه نويي پيش از بازي‌هاي نهايي از السد جدا شده بود و در اسفند 1367 به استقلال پيوست. به همين دليل قهرماني باشگاه‌هاي آسيا همراه با السد در کارنامه‌اش ثبت نشد.

قلعه‌نويي در زمستان 1367 به تهران بازگشت و به باشگاه استقلال تهران پيوست و تا پايان دوران بازي‌اش در اين تيم ماند، اما بيشتر دوران فوتبالي خود را در استقلال سپري کرده و سابقه بازي ملي هم دارد.

وي پرافتخارترين مربي ليگ برتر به شمار رفته و سه بار استقلال تهران و دو بار سپاهان اصفهان را قهرمان ليگ برتر کرده است. دو قهرماني در جام حذفي با تيم استقلال تهران نيز در کارنامه وي به چشم مي‌خورد.

دو نايب قهرماني و يک مقام سومي با تيم استقلال و يک نايب قهرماني با تيم تراکتورسازي اين مربي را در ليگ برتر متمايز از ساير مربيان کرده است.

يک دوره نيز در نيم فصل سرمربي تيم مس کرمان شده و اين تيم را از خطر سقوط نجات داده بود.

وي دو سال هم مربي تيم ملي بود که با اين تيم قهرماني جام غرب آسيا را کسب کرد، اما در جام ملت‌هاي آسيا تيم ملي ايران با هدايت وي در مرحله يک چهارم نهايي برابر کره‌جنوبي مغلوب شده و حذف شد.

وي چهار دوره تيم با تيم‌هاي استقلال تهران و سپاهان اصفهان در جام باشگاه‌هاي آسيا حضور داشته است که دو بار تيم‌هايش در مرحله گروهي حذف شده اما يک دوره سپاهان را تا يک چهارم و يک دوره استقلال را تا نيمه نهايي اين رقابت‌ها رسانده بود.

وي در طي اين 4 دوره در اين جام در مجموع 31 بازي 14 برد، 10 مساوي، و 7 باخت را در کارنامه خود دارد.

ايمان عالمي

بازيکن سابق تيم استقلال پس از پايان دوره بازيکني، ابتدا به عنوان مسئول تيم‌هاي پايه و آکادمي فوتبال باشگاه استقلال منصوب شد. وي سابقه مربيگري در تيم استقلال جنوب را داشته و در استقلال تهران و تراکتورسازي تبريز نيز دستيار قلعه‌نويي بوده است.

رحمان رضايي

ملي پوش سابق و نخستين لژيونر ايراني در ليگ ايتاليا سال 91 از دنياي بازيگري خداحافظي کرده و سال 92 مدير تيم هاي پايه پيکان بوده و سال 93 دستيار لطيفي در تيم راه‌آهن تهران بود. وي به نوعي عضو جديد کادر دستياران قلعه‌نويي محسوب مي‌شود.

ستار همداني

در بين مربيان جديد تنها فردي است که سابقه بازي براي تيم تراکتورسازي داشته است و متولد تبريز است. ستار همداني در دوران بازيکني قابليت بازي در اکثر پست‌ها را داشته و رکورد دار بازي در تيم‌هاي مختلف است.

وي چند سالي است که يکي از دستياران ثابت قلعه‌نويي بوده و در دوره قبلي حضور قلعه‌نويي، ستار همداني نيز در تراکتورسازي حضور داشت.

قادر رحيم‌زاده

پاي ثابت دستياران تراکتورسازي در دو سال اخير است. وي دستيار رسول خطيبي در تراکتورسازي بود اما بعد از رفتن رسول، به طور موقت تمرينات تيم را به وي سپردند.

وي ابتدا جزو دستياران توني نبود اما نتايج متزلزل اين مربي پرتغالي سبب فشار باشگاه به وي براي استفاده از دستيار ايراني شد که توني، رحيم‌زاده و پژمان را به جمع دستياران خود را افزود.

استعفاي توني و قطع همکاري باشگاه با وي شامل دستياران پرتغالي وي نيز بوده، اما قلعه‌نويي از تداوم همکاري دو دستيار ايراني توني با تراکتورسازي نامبرده بود.

بياض پورممي

ملي‌پوش سابق دوهاي ماراتن و صحرانوردي که قهرماني آسيا را نيز در کارنامه خود دارد، به عنوان مربي بدنسازي تيم تراکتورسازي معرفي شد. وي دوره‌هاي بدنسازي در فوتبال را سپري کرده و اخيرا نيز دوره کاربرد GPS در فوتبال را گذرانده بود. پورممي در دوره قبلي حضور قلعه‌نويي در تبريز نيز مربي بدن‌ساي تيم تراکتورسازي بوده و سابقه فعاليت در باشگاه ماشين‌سازي تبريز را نيز در کارنامه دارد.

جلال بشرزاد

حضور وي در تراکتورسازي قطعي نشده اما در مذاکرات ابتدايي براي حضور در تراکتورسازي اعلام آمادگي کرده و سابقه بازي در شهرداري تبريز و مربي دروازه‌بانان تراکتورسازي را در کارنامه خود دارد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 3

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.