1394/09/20 - 21 : 32
کد خبر: 7945
امام جمعه شهر مهربان:
کانديداها، چهره يکديگر را تخريب نکنند
امام جمعه شهر مهربان با بيان اينکه کانديداها، چهره يکديگر را تخريب نکنند، گفت: کانديداها و طرفداران‌ آنها از بداخلاقي سياسي، تخريب و شايعه‌سازي که گناه نابشخودني است پرهيز کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمين حسن مرسلي امروز در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه مهربان، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي؛ با تسليت فرا رسيدن سالروز شهادت امام رضا (ع)، پيام زندگي پر ماجراي امام رضا (ع) را عبوديت و مبارزه دائمي و خستگي‌ناپذير در شرايط مختلف عنوان کرد و اظهار داشت: ما بايد فقط به خاطر ثواب به زيارت ائمه و معصومين نرويم و بلکه به فرمايشات آنها عمل کنيم و آنها را در زندگي خود الگو قرار دهيم که سعادت حقيقي در عمل به گفتار و فرمايشات معصومين است.

امام جمعه شهر مهربان با اشاره به فرا رسيدن اول ربيع الاول آغاز هجرت پيامبر اکرم (ص) از مکه به مدينه اظهار داشت: قبل از هجرت پيامبر، مسلمانان فاقد قدرت اجتماعي و سياسي بودند، اما پس از هجرت پيامبر، بلافاصله دولت اسلامي تشکيل شد و با سرعت فراواني در تمام بخش‌ها پيشرفت کرد، هجرت پيامبر و ديگر مسلمانان به مدينه، موجب شد که اسلام از خطرِ نابودي در محيط خفقان آور مکه نجات يابد.

خطيب جمعه شهر مهربان افزود: خداوند، پيامبر را از توطئه‏ قريش آگاه کرد و فرمان هجرت ايشان را در همان شب صادر فرمود پيامبر(ص) براي گمراه کردن کفار، علي(ع) را در بستر خود قرار داد، اين شب معروف به ليلةالمبيت شد و هجرت رسول اکرم(ص) مبدأ تاريخ مسلمانان واقع شد.

مرسلي در ادامه خطبه دوم به آغاز رويداد مهم ثبت‌نام از کانديداهاي مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي از هفته آينده اشاره کرد و با تاکيد بر ضرورت رعايت منافع ملي اظهار داشت: وظيفه اصلي نمايندگان، قانونگذاري و رفع نواقصات و خلاءهاي قانوني است و انتظار مي‌رود که افرادي که قصد حضور در مراکز قانونگذاري را دارند خلاف قانون حرکت نکنند.

امام جمعه شهر مهربان افزود: کانديداها و نامزدهاي احتمالي مواظب باشند که خداي ناکرده با بداخلاقي سياسي، کانديداها و نامزدهاي ديگر را تخريب نکنند و هميشه و در همه حال اخلاق سياسي را رعايت کنند.

وي تاکيد کرد: کانديداها، چهره يکديگر را تخريب نکنند و هم طرفداران کانديداها و هم خود کانديداها آن طوري که وزارت کشور هم تاکيد کرده از تقسيمات کشوري خرج خودشان را در نياورند.

مرسلي افزود: انشاء الله بعد از انتخابات هم بنده، هم بخشدار و هم ديگر مسئولان پيگير به طور قانوني پيگير اين مسائل هستيم.

امام جمعه شهر مهربان با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه شوراي اداري شهرستان سراب توسط رئيس دادگستري شهرستان تاکيد کرد: مسئولان و روساي ادارات در ايام اداري و با استفاده از اموال بيت‌المال، حق تبليغ به نفع يا عليه هيچ کانديدايي را ندارند.

وي افزود: همگان را بايد در خدا نظر بگيريم و قطعاً افراد مومن به خاطر دنياي ديگران، آخرت خود را نمي‌فروشند و خراب نمي‌کنند.

مرسلي يک بار ديگر از کانديداها و طرفداران‌ آنها خواست که از بداخلاقي سياسي، تخريب و شايعه‌سازي که گناه نابشخودني است پرهيز کنند.

امام جمعه شهر مهربان تاکيد کرد: انتخابات بايد مظهر وحدت باشد و باعث افزايش شور و شعور سياسي در کشور شود و جذب و حضور حداکثري مردم در انتخابات مايه عزت، افتخار و سربلندي کشور و اعتلاي ايران اسلامي در عرصه‌هاي بين‌المللي است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 3

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.