1394/09/18 - 8 : 3
کد خبر: 7909
چگونه از آنفلوآنزا در امان بمانيم؟/راهکارهاي مقابله با آنفلوآنزا
احرار خبر: يک متخصص تغذيه با اشاره به اينکه افراد داراي کمبود ويتامينD بيشتر در معرض ابتلا به آنفلوانزا قرار دارند، راهکارهاي تغذيه‌اي را براي پيشگيري از ابتلا به اين بيماري تشريح کرد.

به گزارش احرار خبر، منصور رضايي در رابطه با راهکارهاي تغذيه‌اي پيشگيري از بيماري آنفلوآنزا اظهار داشت:‌ اين مسئله به موضوع تغذيه، ايمني و عفونت مرتبط بوده که بايد به مواد مغذي مورد نياز بدن جهت پيشگيري از بيماري آنفلوآنزا توجه کرد.

وي افزود: مواد مغذي مورد نياز بدن شامل دو دسته درشت‌مغذي و ريزمغذي بوده که هر دوي اين گروه مصرف مواد شامل آنها سبب افزايش سطح ايمني بدن مي‌شود. مواد قندي، چربي‌ها و پروتئين‌ها جزو گروه درشت‌مغذي‌ها بوده که در اين ميان پروتئين‌ها براي ارتقاء سطح ايمني بدن بيشتر مورد اهميت قرار دارد.

متخصص تغذيه بيان داشت:‌ ريزمغذي‌ها شامل انواع ويتامين و املاح همچون ويتامين A،B،C سلنيوم  و روي هستند. در رابطه با درشت‌مغذي پروتئيني نيز اين دسته به دو گروه پروتئين‌هاي حيواني و گياهي تقسيم‌بندي مي‌شوند که در راستاي پروتئين‌هاي حيواني غذاهاي درياي و ماکيان سرآمد بوده و مصرف آنها بسيار توصيه مي‌شود.

رضايي ادامه داد: تخم‌مرغ و لبنيات نيز شامل گروه پروتئين‌هاي حيواني بوده و حبوبات و آجيل‌ها جزء پروتئين‌هاي گياهي است که بهتر بوده که حبوبات به صورت خيس شده و جوانه زده جهت پيشگيري از نفخ شکم استفاده شود.

وي با تأکيد بر اينکه مصرف مواد پروتئيني به ميزان چشمگيري سطح ايمني بدن را افزايش مي‌دهد، گفت: ويتامين A و D معروفترين ريز مغذي‌ هستند که مصرف آنها براي همه افراد از دوران نوزادي تا سالمندي توصيه مي‌شود به طوري‌که در نوزادان جهت پيشگيري از بيماري‌هاي عفوني و گوارشي از روز سوم تولد براي آنها ترکيب اين دو ويتامين تجويز مي‌شود.

متخصص تغذيه با اشاره به اينکه کساني که کمبود ويتامين D دارند احتمال بروز بيماري‌هاي عفوني از جمله آنفلوآنزا در آنها بيشتر است، تصريح کرد: شهرهاي بزرگ که با آلودگي هوا همراه هستند، بيش از 80 درصد شهروندان آن فقر ويتامين D دارند، تهران نيز از جمله شهرهايي محسوب شده که مردم آن با کمبود ويتامين D و بيماري‌هاي ناشي از آن مواجه هستند.

رضايي بيان داشت:‌ بر اساس پيشنهاداتي که از وزارت بهداشت اعلام شده همه افراد از نوزادي تا سالمندي بهتر است روزانه هزار واحد ويتامين D مصرف کنند تا از بيماري‌هاي ناشي از کمبود اين ويتامين در امان بمانند.

به گفته وي، سلنيوم، روي، ويتامين C و B6 نيز از جمله معروف‌ترين ريزمغذي‌هايي هستند که سبب تقويت دستگاه ايمني و پيشگيري از بيماري‌هايي همچون آنفلوآنزا مي‌شود.

متخصص تغذيه در مورد اينکه به طور کلي چه غذاهايي بهتر است مصرف شود تا سيستم ايمني تقويت و در برابر بيماري‌ها مصون بمانيم، گفت: بهترين توصيه غذايي اين بوده که افراد در رژيم‌هاي تغذيه‌اي خود همه 6 گروه غذايي شامل، پروتئين، لبنيات، حبوبات، سبزي‌ها و ميوه‌ها، نان و غلات قرار دهيم به طوري‌که بتوان از همه اين گروه‌هاي غذايي در قالب 5 وعده سبک و متنوع در شبانه روز بهره‌‌مند شد.

رضايي در پايان با بيان اينکه هر غذا و يا هر گروه غذايي يک خاصيت دارد، توصيه کرد: بايد دست از تکراري خوردن غذاها برداشت و در برنامه غذايي تنوع را قرار داد تا بدني سالم داشته باشيم و از بيماري‌ها در امان بمانيم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 6

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.