1394/09/16 - 15 : 22
کد خبر: 7866
امداد رساني به 5000مسافر/راه ارتباطي 100 روستا مسدود است
احرارخبر: بارش سنگين برف، کولاک شديد به همراه يخبندان موجب بروز مشکلات اساسي در محورها و جاده‌هاي اصلي آذربايجان غربي شده و بيش از 5هزار مسافر در برف گرفتار شدند که با کمک نيروهاي امدادي نجات يافتند.

: بارش برف پاييزي از روز جمعه در مناطق مختلف آذربايجان غربي و تا يکشنبه شب ادامه داشت، در پي اين بارندگي، افت شديد دماي هوا و کولاک امروز تمامي مقاطع تحصيلي شهرستان‌هاي اروميه، اشنويه، نقده، پيرانشهر، بوکان، مهاباد، سيلوانا و صوماي برادوست در تمامي مقاطع تحصيلي، شهرستان سردشت در مقطع ابتدايي و متوسطه اول، بخش روستايي شهرستان تکاب و مياندوآب در تمامي مقاطع تعطيل کرد.

همچنين بارش سنگين برف موجب شد محورها و جاده‌هاي روستايي و شهري آذربايجان غربي ديروز آبستن حوادث بيشماري از جمله تصادفات زنجيره اي، گرفتار شدن خودروها در برف و در راه ماندن مسافران زيادي باشند که با حضور نيروهاي امدادي امروز تردد در تمامي محورها البته با کندي ادامه دارد.

راه اتباطي ??? روستا در آذربايجان غربي همچنان مسدود است

مديرکل مديريت بحران آذربايجان غربي در خصوص امداد رساني و مديريت بحران ناشي از بارش سنگين برف در استان  گفت: شهرهاي اروميه، نقده، اشنويه، مياندوآب، تکاب، شاهين دژ، مهاباد، خوي، بوکان و پيرانشهر از جمله شهرستان‌هايي هستند که در استان از دو روز گذشته شاهد بارش‌هاي سنگين برف هستند.

اميرعباس جعفري ادامه داد: در اثر بارش برف پاييزي متاسفانه با وجود حضور راهداري‌ها در محورها و جاده‌هاي استان به همراه نيروهاي امدادي و پليس راه باز شاهد بروز برخي حوادث جاده اي بوديم که طي در پي لغزندگي جاده‌ها و بروز تصادفات متعدد 11 نفر مصدوم و به مراکز درماني منتقل شدند.

وي ادامه داد: در حال حاضر با تلاش تمامي اکيپ‌هاي راهداري و امدادي تمامي محورهاي اصلي استان باز ولي تردد به کندي در آن‌ها ادامه دارد اما راه ارتباطي 100 روستا در شهرستان‌هاي چالدران، تکاب و سردشت مسدود است که هم اکنون نيروهاي راهداري و امدادي در حال بازگشايي اين جاده‌ها هستند.

1500 خودروو 5000مسافر گرفتار در برف امداد رساني شدند

مديرکل مديريت بحران استان آذربايجان غربي در خصوص عمليات امداد رساني نيز گفت: در پي بارش سنگين برف، کولاک شديد و مسدود شدن تعدادي از مسيرهاي جاده اي استان، به يک هزار و 500دستگاه خودرو گرفتار در برف امداد رساني شده و يک هزار و 500 نفر از مسافران نيز به صورت اضطراري اسکان داده شدند.

وي اضافه کرد: طي يکشنبه شب و بامداد دوشنبه امدادگران هلال احمر و اعضاي ستاد مديريت بحران استان به پنج هزار نفر از سرنشينان خودروها و مسافران در راه مانده امدادرساني کردند و با تلاش جدي همه عوامل امر حادثه ناگوار و تصادف منجر به فوت در سطح استان رخ نداد.

مديرکل مديريت بحران آذربايجان غربي اضافه کرد: عوامل هلال احمر از ديروز عصر تا صبح امروز ??? بطري آب معدني، يک هزار تخته پتو، ??? قوطي کنسرو و ??? کيلوگرم خرما در ميان مسافران در راه مانده در مسيرهاي جاده اي استان توزيع کردند.

وي با اشاره به حضور ??? نفر از عوامل امدادرسان هلال احمر طي دو روز گذشته در مسيرهاي جاده اي استان ادامه داد: همچنين طي ديروز و ديشب ? نفر از مادران باردار نيز که جزو مسافران خودروهاي عبوري بودند، با تلاش امدادگران هلال احمر به مراکز بيمارستاني منتقل شدند.

محور دارلک بازگشايي و 700خودروي گرفتار امدادرساني شدند

جعفري با بيان اينکه محور دارلک به سه راهي محمديار در مسير جاده اروميه به مهاباد که از عصر ديروز مسدود شده بود، با تلاش راهداران و عوامل هلال احمر ساعت چهار صبح امروز بازگشايي شد و تردد در اين مسير به علت يخبندان با کندي جريان دارد.

وي با اشاره به اينکه در اين محور به دليل بي احتياطي يک راننده تريلي 700خودرو در اين محور گرفتار شده بوند که با تلاش نيروهاي امدادي سرنشينان اين خودروها در مساجد و منازل روستاهاي اطراف اسکان داده شده و خودروها نيز با بازگشايي محور امدادرساني شدند.

جعفري اضافه کرد: با وجود متوقف شدن بارش برف و باز بودن همه جاده‌هاي اصلي استان، مسيرهاي جاده اي شهرستان‌هاي اروميه، اشنويه، نقده، مهاباد، سردشت، پيرانشهر و تکاب و شاهين دژ لغزنده بوده و تردد در آن‌ها با کندي جريان دارد.

وي با اشاره به آمادگي کامل اداره کل مديريت بحران استان آذربايجان غربي براي امداد رساني و مديريت شرايط نامساعد جوي اضافه کرد: به علت تداوم بارش برف، لغزندگي سطح جاده‌ها و کولاک، شهروندان از تردد غيرضروري به خصوص در جاده‌هاي بين شهري خودداري کرده و در خودروهاي خود تجهيزات زمستاني به همراه داشته باشند.

جعفري همه عوامل و تجهيزات امدادرساني و راهداري استان براي مديريت شرايط جوي کنوني بسيج شده و تمام عوامل مرتبط در اين امر نيز در آماده باش کامل قرار دارند.

لزوم رعايت نکات ايمني و پرهيز از سفرهاي غيرضروري

وي با تاكيد براينكه در اجراي عمليات راهداري زمستاني اولويت با بازگشايي به موقع راههاي اصلي و فرعي و سپس راههاي روستايي است ادامه داد: راهداران براي بازگشايي تمامي جاده‌هاي اصلي، فرعي و روستايي و حتي مرزي منطقه تلاش شبانه روزي مي‌کنند.

مديرکل مديريت بحران آذربايجان غربي با اشاره به اينكه مردم براي اطلاع دقيق از وضعيت راههاي استان با تلفن گوياي  141ماس بگيرند تاکيد كرد: 67راهدارخانه مركزي، ثابت و سيار در جاده‌هاي استان براي اسكان ضروري مسافران در راه مانده آماده شده است.

وي با هشدار به رانندگان در خصوص لغزنده بودن برخي محورها و جاده ها اظهارداشت: رعايت نکات ايمني به همراه داشتن برخي لوازم ضروري و پرهيز از سفرهاي غيرضروري توصيه هايي است که مردم بايد جدي بگيرند.

افزايش ابر توام با وزش باد در استان و بارش پراکنده برف به ويژه در نواحي جنوبي از شنبه هفته جاري تا روز دوشنبه در آذربايجان غربي آغاز و ادامه دارد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 9

  آخرین اخبار
تراب محمدي سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
پيام تسليت اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار تبريز در پي شهادت رئيس‌جمهور و هيئت همراه رئيس جمهور
کليه ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان تبريز فردا تعطيل است
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
بيانيه سپاه عاشورا بمناسبت شهادت خادمان ملت
اجساد مطهر در حال انتقال به معراج شهداي تبريز است
بارندگي و مه تا فرداشب درمنطقه حادثه بالگرد رييس جمهور ادامه دارد
ادامه جستجو توسط بسيجيان براي يافتن بالگرد حامل رييس جمهور
اعزام تيم‌هاي تجسسي ارتش به محل سانحه هليکوپتر رييس‌جمهوري 
محل دقيق سانحه بالگرد حامل رئيس‌جمهور مشخص شد
  پربازدیدترین اخبار
اجساد مطهر در حال انتقال به معراج شهداي تبريز است
بيانيه سپاه عاشورا بمناسبت شهادت خادمان ملت
سيد ابراهيم رئيسي و هيات همراه شهيد شدند
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
.
فردا صبح پيکر شهدا در تبريز بدرقه مي شود/ اقامه نماز توسط رهبري
پيام تسليت اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار تبريز در پي شهادت رئيس‌جمهور و هيئت همراه رئيس جمهور
کليه ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان تبريز فردا تعطيل است
تراب محمدي سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.