1394/09/10 - 19 : 25
کد خبر: 7762
رئيس پليس فتاي آذربايجان غربي خبر داد
دستگيري هکر شبکه‌هاي اجتماعي در آذربايجان غربي
احرارخبر:رئيس پليس فتاي آذربايجان غربي از دستگيري فردي که حساب کاربري شهروندان را در شبکه‌هاي اجتماعي هک مي‌کرد، خبر داد.

سن کوره‌بلاغي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اروميه اظهار داشت: در پي مراجعه متعددي از شهروندان مبني بر دسترسي غيرمجاز فرد يا افرادي ناشناس به حساب کاربري‌شان در شبکه‌هاي اجتماعي و انتشار اطلاعات و تصاوير شخصي، موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وي افزود: با بررسي‌ها و اقدامات سايبري صورت‌گرفته فرد ناشناس لاگين شده به حساب کاربري شکات در شبکه‌هاي اجتماعي شناسايي و به پليس فتاي استان احضار شد.

رئيس پليس فتاي آذربايجان غربي ادامه داد: متهم در بازجويي‌هاي به عمل آمده به بزه انتسابي اقرار و انگيزه خود را از اين عمل مجرمانه اخاذي عنوان کرد.

اين مسئول به شهروندان توصيه کرد در استفاده از شبکه‌هاي اجتماعي هوشيار باشند و به هيچ عنوان کد ورودي خود را به مرجع درخواست‌کننده  ارسال نکرده و خود را در معرض گرفتار شدن به دام اينگونه شيادان قرار ندهند و در صورت مواجهه با چنين مواردي مراتب را سريعا از طريق www.cyberpolice.ir fi به پليس اطلاع دهند.

کوره‌بلاغي ادامه داد: هکرها با دسترسي به اطلاعات شخصي قرباني و با تهديد به انتشار آنها انواع سوء‌استفاده‌ها از جمله اخاذي و پيشنهادهاي نامشروع را انجام مي‌دهند.

وي در خصوص نظارت پليس فتا در شبکه‌هاي اجتماعي، گفت: پليس فتا هرگز به دنبال حضور و دسترسي به حريم خصوصي شهروندان نيست و وظايف آن طبق قانون مشخص شده و فقط به دنبال شناسايي موارد جرم و برخورد با مجرمان است که اين هم طبق قانون صورت مي‌گيرد.

رئيس پليس فتاي آذربايجان غربي با اشاره به اينکه برخي از افراد در شبکه‌هاي اجتماعي از عناوين و آرم پليس فتا استفاده مي‌کنند به شهروندان توصيه کرد که به هيچ عنوان فريب اينگونه افراد را نخورده و تحت تاثير چنين صفحاتي قرار نگيرند زيرا که اين افراد سودجو بوده و از آرم پليس فتا به صورت غيرقانوني استفاده مي‌کنند.

اين مسئول با هشدار به افرادي که از ارم و عناوين پليس فتا استفاده مي‌کنند، افزود: مردم بايد توجه داشته‌باشند که ارتکاب چنين عملي جرم بوده و بنابر «ماده 555 مجازات اسلامي بخش تعزيرات هر کس بدون سمت رسمي يا اذن از طرف دولت خود را در مشاغل دولتي اعم از کشور يا لشکري و انتظامي که از نظر قانون مربوط به او نبوده‌است دخالت دهد يا معرفي نمايد به حبس از شش ماه تا دو سال محکوم خواهد شد و چنانچه براي دخالت يا معرفي خود در مشاغل مزبور، سندي جعل کرده‌باشد، مجازات جعل را نيز خواهد داشت.»

کوره‌بلاغي به والدين توصيه کرد که توصيه‌هاي لازم را جهت استفاده صحيح از شبکه‌هاي اجتماعي را به فرزندان خويش گوشزد کرده و در هنگام استفاده فرزندان از شبکه‌هاي اجتماعي به صورت نامحسوس بر فعاليت آنان در شبکه‌هاي اجتماعي نظارت داشته‌باشند.

وي به مهم‌ترين آسيب‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي اشاره کرد و افزود: روابط نادرست کاربان شبکه‌هاي اجتماعي با يکديگر و در اختيار قرار دادن برخي از مشخصات کاربران به افراد سودجو و استفاده آنان از اين مشخصات از مهم‌ترين آسيب‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي است که بايد مورد توجه مردم قرار بگيرد.

 

 

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 4

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.