1394/09/10 - 10 : 29
کد خبر: 7747
همايش راهکارهاي ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه پيام نور
تقويت مباني اعتقادي جوانان و توسعه برنامه هاي فرهنگي از راهکارهاي ترويج حجاب
احرار خبر: همايش راهکارهاي ترويج فرهنگ عفاف و حجاب با حضور آيت الله شبستري، جمعي از ائمه جمعه و اساتيد در دانشگاه پيام نور تبريز برگزار گرديد.

به گزارش احرار خبر، آيت الله محسن مجتهد شبستري در همايش راهکارهاي ترويج عفاف و حجاب در دانشگاه ها در تالار علامه جعفري دانشگاه پيام نور تبريز گفت: در کشورهاي غربي که فرهنگ عرياني متداول شده است عواقب اين فرهنگ را در انواع مفاسد اجتماعي و جنسي مشاهده مي کنيم به گونه اي که مسئولان اين جوامع خود به فکر سلب آزادي و قرار دادن نوعي محدوديت براي کم تر کردن اين نوع مفاسد هستند.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه عفاف طبق آيات قرآن کريم هم براي زنان و هم براي مردان واجب است، گفت: مسئله حجاب مختص بانوان است و حجاب فلسفه هاي مختلفي دارد که مهم ترين آن حفظ شخصيت زن در اسلام است.

وي با اشاره به راهکارهاي مختلف ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و به خصوص دانشگاه ها تاکيد کرد: تقويت مباني اعتقادي دانشجويان از جمله مهم ترين راهکار هاست، باورهاي اعتقادي تا حد زيادي غرايز را تعديل مي کند و مي بينيم که در تمام شئون زندگي باورهاي اعتقادي کنترل کننده است.

آيت الله مجتهد شبستري توسعه برنامه هاي فرهنگي براي تقويت باورهاي اعتقادي را در دانشگاه ها لازم دانست و افزود: کلاس هاي معارف ديني و جلسات پرسش و پاسخ به شبهات دانشجويان از جمله برنامه هايي است که با قوت بايد در دانشگاه ها اجرايي شود.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي اظهار کرد: پدافند غيرعامل در شرايط فعلي که دشمن از طرق مختلف در اذهان جوانان ما شبهه افکني مي کند از هر زمان ديگري ضروري تر است.

وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در خصوص اهميت مسائل فرهنگي در بين جوانان دانشگاهي گفت: تهاجم فرهنگي دشمن بسيار گسترده است و ما بايد متناسب با آن مقابله فرهنگي داشته باشيم.

وي افزود: وسائل و ابزار دشمن براي تهاجم و شبيخون فرهنگي بسيار گسترده است به گونه اي که اخيرا اولياي دانش آموزان از اعتياد فرزندان خود به فضاي مجازي که از طريق موبايل و تبلت بدان وارد مي شوند ابراز نگراني مي کنند.

آيت الله مجتهد شبستري هم چنين تاکيد کرد: راهکار دوم ترويج فرهنگ حجاب و عفاف در دانشگاه تفکيک جنسيتي است که علي رغم مشکلات موجود بايد با تلاش مسئولان دانشگاهي در تمامي دانشگاه‌هاي کشور عملياتي شود.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي رعايت پوشش صحيح براي بانوان دانشگاهي را راهکار سوم در اين زمينه دانست و اظهار کرد: بانوان بايد با ظاهري ساده در دانشگاه ها حاضر شوند.

وي افزود: راهکار پاياني شکل گيري کميته انضباطي براي متخلفان است، در اين صورت اگر دانشجويي از قوانين تخطي کرد با تعليق و يا تنبيه هايي از اين قبيل درس عبرتي براي سايرين خواهد بود.

آيت الله مجتهد شبستري در پايان خاطرنشان کرد: دانشگاه نبايد جولانگاه مسائل سياسي باشد  و جناح بندي زيبنده دانشجويان نيست و بايد آگاه بود تا حواشي ما را از توسعه علمي و پيشرفت اخلاقي در دانشگاه ها غافل نکند.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي عنوان کرد: حضور پزشکان مرد در رشته زنان و زايمان معنا ندارد و با وجود اينکه 37 سال از انقلاب اسلامي مي گذرد هنور هم شنيده مي شود که در اين رشته با وجود پزشکان زن کافي مردان نيز وارد مي شوند که مطابق با موازين شرعي اسلام نبوده و قابل توجيه نيست.

لازم به ذکر است که در پايان اين همايش از کتاب عفاف و حجاب رونمايي شد و به صاحبان مقالات برتر رسيده به دبيرخانه همايش نيز جوايزي اهدا شد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 7

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.