1394/09/09 - 18 : 28
کد خبر: 7744
با «حسين رضازاده روسي» آشنا شويد!
احرارخبر:الکسي لوچف وزنه بردار 26 ساله روسي توانست بعد از 11 سال رکورد جهاني حسين رضازاده را در دوضرب بشکند و نام خود را در فهرست قوي ترين مردان جهان ثبت کند. با اين وزنه بردار تازه وارد آشنا شويد.

بح امروز جامعه وزنه برداري با غول ديگري آشنا شد که توانست رکوردهاي گذشته را بشکند و نام خود را در صدر فهرست قوي ترين مرد جهان به ثبت برساند. الکسي امروز با مهار وزنه 211کيلوگرمي در يک ضرب و 264 کيلوگرمي در دو ضرب و مجموع475 کيلوگرم توانست رکورد جهان را تا3 کيلوگرم ارتقاء بدهد. پيش از اين الکسي توانسته بود در مسابقات وزنه برداري مردان جهان 2013  در دسته +105کيلوگرم به نشان برنز و در مسابقات اروپايي سال 2014 به مدال طلا دست يابد.

الکسي ولاديمير لوچوف متولد 13 ژوئن 1989 در روسيه است. پدر الکسي خودش در گذشته وزنه بردار بوده و مدرک کارشناسي ارشد ورزش در زمان اتحاديه جماهير شوروي دارد. همين موضوع باعث شد که الکسي از همان ابتداي تولد يک مربي درست و درمان داشته باشد که همه جا کنارش قدم بردارد. آقاي لوچف پدر آلکسي بعدها به تجارت رو مي آورد و با پولهايي که از اين راه به دست مي آورد يک باشگاه ورزشي تاسيس مي کند تا پسرش و علاقه مندان به اين ورزش سنگين در آنجا به تمرين مشغول شوند. آقاي لوچوف در دوران حرفه اي خود توانسته بود. رکورد 230 کيلوگرم در دوضرب و 180 کيلوگرم در يک ضرب را ثبت کند.

?

الکسي درباره علاقه مند شدنش به وزنه برداري مي گويد: « پدر من يک مربي وزنه برداري بود. او هميشه مرا با خودش به ورزشگاه مي برد و من به همين خاطر به اين رشته ورزشي علاقه مند شدم و تصميم گرفتم آن را آموزش ببينم.» همين موضوع باعث شد که پدر بهترين مربي پسر شود و براي قوي ترشدن به پسرش فشار بيشتري در تمرينات بياورد. اما خود الکسي معتقد است با اينکه پدرش مربي ارشد او بوده اما هميشه روابط خانوادگي و کاري از هم تفکيک بوده است.

موفقيت يک وزنه بردار از نظر الکسي به 6 عامل بستگي دارد که او سعي کرده تمام اين عوامل را با خود همراه سازد. شانس، غذاي خوب،سونا و ماساژ، داروهاي موردنياز يا فاز ماکوروژي. ورزش خوب و خواب.

الکسي از «حسين رضازاده» قهرمان وزنه برداري کشورمان به عنوان الگوي دوران کودکي خود ياد مي کند. کسي که الکسي بارها او را از صفحه تلويزيون مشاهده مي کرد و آرزو مي کرد که روزي پاي جاي پاي او بگذارد. اما به گفته خودش هيچ وقت تصور نمي کرد که مانند رضازاده بتواند از پس وزنه هاي سنگين بر بيايد.

حالا بايد منتظر ماند و ديد « بهداد سليمي» قهرمان سنگين وزن کشورمان که فقط چندماهي از الکسي کوچکتر است مي تواند بعد از رفع مصدومين و پايان دوران نقاهت خود نشان قوي ترين مرد جهان را به کشور بازگرداند يا نه؟

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 3

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.