1394/09/09 - 18 : 14
کد خبر: 7743
رييس پليس فتا آذربايجان شرقي خبر داد
نشر اکاذيب و جرايم اقتصادي در صدر جرايم سايبري/ رصد 24 ساعته فضاي سايبري توسط پليس فتا
احرارخبر:رييس پليس فتا آذربايجان‌شرقي گفت: نشر اکاذيب و جرايم اقتصادي، بيشترين ميزان جرايم در حوزه فضاي سايبري را به خود اختصاص مي دهد و تا کنون بيش از 80 درصد جرايم، کشف و اقدام قانوني در ارتباط با متخلفين انجام شده است.

سرهنگ محسن محمودي در نشستي خبري با اصحاب رسانه استان، کنترل، رصد و پايش فضاي سايبري را يکي از مهم ترين اولويت هاي نيروي انتظامي دانست و گفت: با شدت، با قدرت و با بهره گيري از تخصص ها و مهارت هاي پرسنل نيروي انتظامي در پليس فتا فعاليت خودمان را پيش برده و فضاي مجازي را کنترل مي کنيم.

 

وي افزود: 80 درصد از تخلفات و جرايمي که در استان آذربايجان شرقي و در حوزه فضاي سايبري به وقوع پيوسته،  کشف و حسب مورد به مقام قضايي ارسال شده است. اکثر افرادي که چنين تخلفات و جرايمي را مرتکب مي شوند شناخت و آگاهي کافي ندارند.  

 

وي از شهروندان خواست تا توصيه هاي پليس فتا به ويژه در ارتباط با جرايم اقتصادي و رايانه اي را جدي بگيرند تا آسيب هاي اجتماعي به کمترين ميزان خود برسد.

 

رييس پليس فتا آذربايجان شرقي ابراز کرد: فعاليت هاي فرهنگي ما بايد با همکاري رسانه هاي ارتباط جمعي، خبرگزاري ها و مطبوعات افزايش يافته و شهروندان بايد توجه کنند که زماني که به فضاي سايبري وصل مي شوند هر فايل و ايميلي را باز نکنند و ابتدا بررسي هاي لازم را انجام دهند. به هر فضايي که در فضاي اينترنتي وجود دارد ورود پيدا نکنند و  در مواردي که مي خواهند از اطلاعاتي استفاده کنند از سايت ها و شبکه هاي اينترنتي  معتبر استفاده کنند.

 

 محمودي با اشاره به تاکيدات مقام معظم رهبري(مدظله) در ارتباط با اهميت فضاي مجازي گفت: اهميت فضاي سايبري  به حدي است که طبق فرموده آيت الله خامنه اي(مدظله) اين امر به اندازه انقلاب اسلامي مهم است و بايد مورد توجه قرار گيرد.

 

وي با بيان اينکه تاريخ مصرف اقدامات سخت افزاري گذشته است، خاطر نشان کرد: پليس فتاي جمهوري اسلامي ايران در سال 89 تشکيل شد و پليس فتاي استان نيز از اوايل سال 90 فعاليت خود را در زير مجموعه فرماندهي انتظامي استان آغاز کرد که تا کنون نيز اقدامات بسيار خوبي در ارتباط با آگاه سازي مردم انجام شده است.

 

وي همکاري با مراکز علمي را يکي ديگر از اولويت هاي مهم پليس فتا دانسته و بر ضرورت افزايش تعامل تنگاتنگ با اين مراکز به ويژه با مدارس و دانشگاه ها تاکيد کرد. 

 

 

محمودي گفت: به جرايم فضاي سايبري بايد به ديد آسيب هاي نوپديد اجتماعي نگريست. بر اين اساس نيز اقدامات خود را بر فعاليت هاي اجتماع محور متمرکز کرده ايم.

 

 وي بيشترين جرايم انجام شده در استان در حوزه فضاي سايبر را مربوط به جرايم اقتصادي و .... دانست و تصريح کرد: خوشبختانه تا کنون بيش از 80 درصد جرايم انجام شده در فضاي سايبري کشف و اقدام قانوني لازم در ارتباط با آن انجام شده است.

 

 وي در خصوص توصيه هاي اجتماعي و امنيتي به شهروندان گفت: نصب آنتي ويروس هاي معتبر، استفاده صحيح از آن ها و همچنين به روز کردن آنتي ويروس ها از شرکت ها و سايت هاي معتبر نيز تا حد زيادي در کاهش مشکلات حوزه سايبر موثر خواهد بود. همچنين همشهريان در مراجعه به مراکز تعمير موبايل و ... از پسورد هاي مناسب و بيش از شش کاراکتر استفاده کرده و کارت حافظه را از گوشي همراه خود خارج کنند.

 

محمودي با بيان اينکه نبايد شهروندان در فضاي سايبري، احساس نا امني کنند، اظهار کرد: کارشناسان پليس فتا به عنوان چشمان هميشه بيدار جامعه به صورت 24 ساعته، فضاي سايبري را رصد و پايش مي کنند.

 

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه طبق گزارش مدير کل پدافند غير عامل استانداري، همه روزه برخي هکرهاي داخلي و خارجي از حساب هاي بانکي مردم برداشت هايي هرچند به صورت جزيي انجام مي دهند و نقش پليس فتا در خنثي سازي مله هاي هکرها و اتخاذ سياست هاي پيشگيرانه عملياتي چيست؟ ابراز کرد: پروژه اي در ارتباط با اين مهم در دست بررسي است.

 

وي در خصوص اينکه آيا فعاليت هاي تبليغاتي زودهنگام کانديداهاي احتمالي مجلس شوراي اسلامي در نرم افزارهايي همچون تلگرام و .. جرم و تخلف محسوب مي شود يا خير افزود: در ارتباط با اين موضوع، قانون خاصي وجود دارد. طبيعتا فعاليت تبليغاتي به هر شکل ممکن، قبل از آغاز زمان قانوني تبليغات، تخلف محسوب مي شود. پليس فتا تمامي فعاليت هاي تبليغاتي و تحرکات سياسي را به صورت شبانه روزي رصد مي کند و در صورت نياز، گزارشاتي را به دستگاه هاي مربوطه ارائه خواهد داد.

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 6

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.