1394/09/09 - 17 : 57
کد خبر: 7738
استاندار آذربايجان‌شرقي خبر داد
ارائه خدمات به 350 هزار زائر اربعين حسيني
احرارخبر:استاندار آذربايجان‌شرقي گفت: با همکاري نيروهاي اجرايي و مردم ستاد استان در عراق مستقر شده و تا به امروز براي بيش از 350 هزار زائر خدمات مختلف درماني، پذيرايي و راهنمايي ارائه شده است.

اسماعيل جبارزاده بعد از ظهر امروز در نشست شوراي سياست‌گذاري روابط خارجي، ضمن گراميداشت فرا رسيدن اربعين حسيني، اظهار داشت: براساس تقسيم‌بندي ستاد اربعين کشور، قسمت داخلي عراق مرز شلمچه برعهده آذربايجان‌شرقي است و بر همين اساس ستادي در استان تشکيل يافت و با همکاري نيروهاي اجرايي و مردم ستاد استان مستقر شده و تا به امروز براي بيش از 350 هزار زائر خدمات مختلف درماني و پذيرايي و راهنمايي ارائه شده است.

وي با بيان اينکه مراسم اربعين حسيني، نمايشي بزرگ از عشق و علاقه شيعيان جهان به اهل بيت عصمت و طهارت است، افزود: موکب حضرت علي اکبر(ع) آذربايجان‌شرقي اولين موکبي است که در مرز شلمچه قسمت داخل عراق به زائران خدمات ارائه مي‌کند و 90 نفر به صورت شبانه‌روز در اين موکب تلاش مي‌کنند.

جبارزاده با بيان اينکه علاوه بر هموطنان زائراني از ديگر کشورهاي نيز از مرز شلمچه عبور مي‌کنند و در اين موکب به همه آنها خدمات ارائه مي‌شود، گفت: هر چند اين عظمت و شکوه را نمي‌توان به تصوير کشيد، اما مرکز صدا و سيماي استان تا جايي که امکان دارد در برنامه‌هاي خبري به صورت ويژه اين اقدامات و مراسم را پوشش دهند.

استاندار آذربايجان‌شرقي، در ادامه با بيان اينکه سند تدبير و توسعه استان جامع‌ترين سند توسعه و سرمايه‌گذاري است، گفت: اين سند نقشه راه توسعه استان بوده و براي معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در استان براي هيئت‌هاي سرمايه‌گذاري که به استان سفر مي‌کنند بايد ارائه شود.

وي با تاکيد بر تسريع در ترجمه سند تدبير و توسعه استان به زبان انگليسي، گفت: هر کسي بايد در حوزه خود کارش را خوب انجام دهد و با توجه به اين امر هر بخش و حوزه مسئول معرفي فرصت‌ها و پروژه‌هاي حوزه خود به هئيت‌هاي خارجي است.

جبارزاده، با بيان اينکه بايد تعهداتي را قبول کنيم که توانايي انجام آن را داريم، ادامه داد: هر مسئول استاني که مي‌خواهد در مقابل هئيت‌هاي خارجي تعهدي را قبول کند بايد با اطلاع دولت و شخص رئيس‌جمهوري باشد و هر قراردادي که امضا مي‌شود بايد در معاونت امور بين‌الملل استانداري بررسي شود.

وي با اشاره توافقات انجام شده در سفر اخير به جمهوري آذربايجان، گفت: بحث بيمارستان ايرانيان در باکو در اولويت قرار دارد و بعد از موافقت وزير پيگيري خواهد شد.

استاندار آذربايجان‌شرقي، با تاکيد بر انتشار ژورنال مشترک بين دانشگاه تبريز و باکو و گنجه، گفت: اين مسئله جزو اولويت‌ها بوده و جزو اقدامات علمي دانشگاه تبريز مي‌تواند صورت بگيرد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 4

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.