1394/09/08 - 7 : 33
کد خبر: 7706
«از شايعه تا واقعيت»
تصوير جعلي از دجال آخرالزمان (18+)
احرار خبر: هر چند وقت يک‌بار ادعاي تولد «دجال» به عنوان يکي از نشانه‌هاي آخرالزمان مطرح مي‌شود.

 به منظور جلوگيري از گسترش شايعات مجازي در شبکه‌هاي اجتماعي، مهم‌ترين و جديدترين شايعه منتشر شده در فضاي مجازي که توسط کاربران شبکه‌هاي اجتماعي نقل مي‌شود در بسته  «از شايعه تا واقعيت» توسط فارس بررسي مي شود..

 

**شايعه**

ادعاي تولد دجال پيش از اين نيز چندين بار مطرح شده بود اما طي چند روز اخير مطلبي جعلي زير در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر شده است: 

«دختري که در سريلانکا ادعا مي‌کرد يک سفينه فضايي او را ربوده، بالاخره پس از هشت ماه و بيست روز فرزندش را بدنيا آورده؛‌ در کمال حيرت و ناباوري کودکش به راستي يک بيگانه دورگه است، موجودي با سر و بدني شبيه انسان ولي داراي يک چشم بزرگ در وسط پيشاني و بدون بيني!

اينجاست که علم از توضيح و توجيه اين پديده استثنايي و بسيار بسيار عجيب و نادر در مي‌ماند؛‌ حقيقتاً ما در اين گيتي تنها نيستيم؟ فقط خداي لايزال مي‌داند و بس، اين تصوير يک روز پس از تولد نوزاد را نشان مي‌دهد که در ميان تدابير شديد امنيتي توسط يکي از پزشکان رويال‌ هاسپيتال در لندن گرفته شده و به تمام جهان مخابره گشته، و البته در تولد اين نوزاد بحث زياده که ميگن يکي از علايم ظهور امام زمان قيام مردي است که يک چشم در ميان پيشاني دارد و معروف به دجال مي باشد و ميگن شايد به روايتي اين نوزاد همان دجال باشد.»

 

**واقعيت**

ادعاي مطرح شده و تولد نوزاد فوق از يک دختر ربوده شده در سريلانکا کذب است، تصوير فوق مربوط مي‌شود به نوزادي که به يک نقص ژنتيکي به نام سايکلوپيا (Cyclopia) مبتلا شده است.

در سال 2006 در هندوستان و در سال 2008 در بوليوي نيز دو کودک يک چشم به دنيا آمدند که پس از تحقيقات مشخص شد اين دو کودک از همين نقص ژنتيکي سايکلوپيا رنج مي‌برند.

سايکلوپيا (Cyclopia) در حيوانات نيز ديده  شده است، در اوايل سال جاري ميلادي يک ماهيگير مکزيکي يک گونه بسيار نادر از کوسه يک‌چشم در مکزيک کشف شد که طي تحقيقات مشخص شد اين کوسه مبتلا به سايکلوپيا (Cyclopia) است.

 

به گزارش فارس، رواياتى که در مورد خروج دجال در آخر الزمان و قبل از خروج امام مهدى(ع) وارد شده بسيار است، ولى بيشتر آنها در مصادر حديثى اهل سنت يافت مى‌شود و در مصادر حديثى شيعه کمتر از اين علامت ياد شده است، روايات در اين مطلب اتفاق دارند که خروج او از علامات قيامت است.

احاديث دجال چندان در احاديث اهل بيت(ع) وارد نشده است و حتى در آن چند موردى که سخنى از او به ميان آمده، قابل انطباق بر سفيانى است که به‌ طور متواتر در روايات اهل بيت(ع) به آن اشاره شده است.

*احتمال تحريف در احاديث دجّال

نکته‌اى که در احاديث دجال قابل توجه است اينکه با بررسى کلى در اين احاديث مى‌توان احتمال داد که احاديث دجّال منشأ اسلامى ندارد، بلکه از يهود به جامعه اسلامى منتقل شده است. بر اين ادّعا مى‌توان شواهدى را اقامه کرد:

1-احاديث دجال چندان در احاديث اهل بيت(ع) وارد نشده است و حتى در آن چند موردى که سخنى از او به ميان آمده قابل انطباق بر سفيانى است که به‌ طور متواتر در روايات اهل بيت(ع) به آن اشاره شده است.

2-غالب احاديث دجّال از کعب الاحبار يهودى الاصل رسيده است، کسى که اعمال و رفتارش بسيار مرموز بوده و حتى اسلام آوردنش سؤال برانگيز است و مع الأسف در تاريخ مشاهده مى‌کنيم که عده‌اى از صحابه نيز از او نقل روايت کرده‌اند و اين نتيجه اجازه‌اى است که خلفا خصوصاً عمر بن خطاب به او براى نشر حديث داده‌اند.

3-در بين عقايد يهود مشاهده مى‌کنيم که آنان معتقدند مسيح منتظر در آخرالزمان خروج مى‌کند و دجال را به قتل مى‌رساند.

منبع: فارس

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 4

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.