1394/09/06 - 17 : 31
کد خبر: 7694
امام جمعه تبريز هشدار داد
نفوذ دشمن به مجلس/ محکوميت دولت آذربايجان در حادثه تاسفبار نارداران
احرارخبر:امام جمعه تبريز با بيان اينکه دشمنان براي نفوذ در بدنه کشور نقشه‌هاي متعددي دارند از جمله اين توطئه‌هاي نفوذ و ورود به مجلس قانونگذاري است و به دنبال جدايي مجلس از ولايت‌فقيه و انقلاب هستند.

آيت‌الله محسن مجتهدشبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني(ره)، خيانت در اموال عمومي، رشوه و ارتشا، رانت‌خواري، تصرف در اموال بيت‌المال را از جمله منکرات اقتصادي نام برد و افزود: تخلف از قوانين هم منکر سياسي و شرعي است.

وي با بيان اينکه تخلف به هيچ وجه جايز نيست، گفت: سليقه اشخاص ملاک نيست بلکه قانون معيار است وقتي شوراي نگهبان مصوبه را تاييد کرد قانون بوده و به هيچ وجه تخلف در اين زمينه جايز نبوده و جزو منکرات سياسي محسوب مي‌شود.

خطيب جمعه تبريز تصريح کرد: بعد از 36 سال از عمر انقلاب اسلامي مجلس در حمايت از آمران به معروف و نهي از منکر قانوني را مصوب کرده و اين قانون بايد به نحو احسن اجرا شده تا شاهد کاهش مفاسد در جامعه باشيم.

وي با بيان اينکه مردم خواهان اجراي قانون امر به معروف و نهي از منکر هستند، تاکيد کرد: امر به معروف و نهي از منکر ضامن اجراي ساير فرامين است.

عضو خبرگان رهبري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اربعين حسيني و تسليت به تمام مسلمانان جهان و عاشقان اهل بيت(ع)، اظهار داشت: همه ساله خصوصا در سال‌هاي اخير جمعيت فوق‌العاده و بي‌نظيري از عاشقان حضرت سيدالشهداء(ع) براي زيارت حضرت امام حسين(ع) به کربلاي معلي مشرف مي‌شوند و اجتماع اين زوار در کشور بحران زده عراق و در چند کيلومتري داعش، پذيرايي شبانه‌روزي زائران، اخذ ويزا با آن همه مشکلات و تراکم جمعيت که براي همه مردم جهان و غيرمسلمانان شگفت‌آور است.

آيت‌الله شبستري با بيان اينکه پاسداشت اربعين عامل وحدت و انسجام شيعيان است، گفت: روزنامه اينديپندنت نوشته است بزرگترين مراسم شيعيان جهان مراسم اربعين حسيني است بايد اين حسين را شناخت حسين درس مبارزه با ظلم و ايستادگي در برابر آن را يادآوري کرد.

وي تصريح کرد: پياده‌روي اربعين حسيني داراي برکاتي است که در روايات ديني نيز به آن تاکيد شده است و آمده است که هر کسي که به قصد زيارت امام حسين(ع) از خانه‌اش خارج شود خداوند متعال به ازاي هر قدمش يک ثواب نوشته و يک گناهش را مي‌بخشد.

عضو مجلس خبرگان رهبري، خاطرنشان کرد: در حالات برخي از بزرگان نوشته شده است که اين بزرگان به طور متعدد با پاي پياده به زيارت امام حسين(ع) مشرف شده‌اند.

وي خاطرنشان کرد: اين زائران که با پاي پياده به زيارت امام حسين(ع) مي‌شتابند، حامل اين پيام هستند که ابن رسول‌الله ما پيرو مرام شما و پيرو ظلم ستيزي هستيم.

خطيب جمعه تبريز با اشاره به شهادت آيت‌الله مدرس و روز مجلس، گفت: آيت‌الله مدرس يکي از مردان بزرگ و کم نظير الهي در ايران بود که در تاريخ اختناق رضاخاني که قلم‌ها شکسته و زبان‌ها بسته شده بودند از نشر معارف و حقايق خودداري نکرده و به دفاع از اسلام و آرمان‌هاي اسلامي به پا خواست.

وي افزود: آيت‌الله مدرس داراي شهامت و شجاعت بزرگي بود که منجر به اتحاد دين و سياست شد که امام راحل(ره) اين جمله ايشان را به طور مکرر بيان کرده و بر تفکيک ناپذيري دين و سياست تاکيد مي‌کردند.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي ادامه داد: مجلس داراي جايگاه بسيار رفيعي بوده و در راس امور است و بايد براي تحقق آرمان‌هاي اسلامي و انقلابي تلاش کند.

خطيب جمعه تبريز با بيان اينکه استکبار و دشمنان براي نفوذ در بدنه کشور نقشه‌هاي متعددي دارند از جمله اين توطئه‌هاي نفوذ و ورود به مجلس قانونگذاري است، گفت: مي‌خواهند مجلس با ولايت و انقلاب فاصله بگيرد پس بايد انسان‌هايي انتخاب شوند که از هر جهت شايسته باشند و به حمدالله مردم آگاه و با بصيرت هستند و مي‌دانند چه کساني را به مجلس بفرستند.

رئيس شوراي عالي مجمع جهاني اهل بيت(ع) با اشاره به بيانات امام خامنه‌اي در ديدار با فرماندهان بسيج، گفت: ايشان ضمن قدرداني از بسيجيان عزيز، بسيج را پديده مبارک دانستند و افزودند کساني که بسيج را تخطئه مي‌کنند دانسته و نادانسته بسيج را تخريب کرده و پروژه نفوذ را تکميل مي‌کنند.

ايشان با اشاره به نفوذ فردي و نفوذ شبکه‌اي و جرياني، گفتند: تندرو ناميدن بسيج اشتباه است، چرا که همين‌ها از کشور دفاع مي‌کنند و دشمنان اين مرز و بوم از بسيجيان هراس دارند که فکر حمله را هم نمي‌کنند.

خطيب جمعه تبريز، افزود: روحيه استکبارستيزي و تفکر بسيجي در همه ملت ايران متجلي است و اجازه نفوذ به بيگانگان و دشمنان هيچ وقت داده نخواهد شد.

وي افزود: مقام معظم رهبري با تاکيد بر استفاده از نيروهاي انقلابي مومن و بسيجي و اقتصاد مقاومتي دارند، که اين رهنمودها بايد محقق شود.

نماينده امام خامنه‌اي در آذربايجان‌شرقي، گفت: سران و مسئولان رده بالاي کشورهاي صادرکننده گاز در تهران جمع شدند و امام خامنه‌اي ديدارهايي را با روساي جمهور اين کشورها داشتند و آقاي پوتين بدون تشريفات و بلافاصله به ديدار امام خامنه‌اي شتافتند و جلسه‌اي دو ساعته با ايشان داشتند که در خصوص مسائل منطقه‌اي و آمريکا گفت‌وگو کردند.

وي با بيان اينکه روسيه تاکنون خوب به ميدان آمده است، گفتند: نقشه بلندمدت آمريکا در منطقه به ضرر تمام کشورهاي منطقه خصوصا ايران و روسيه تمام خواهد شد که بايد جلوي آن گرفته شود.

عضو مجلس خبرگان رهبري اضافه کرد: بيانات امام خامنه‌اي و آقاي پوتين بازتاب بسيار گسترده‌اي داشت و ان‌شاالله مفيد خواهد بود.

مجتهد شبستري با اشاره به درگيري پليس جمهوري آذربايجان با مردم نارداران، گفت: همانطوري که شب گذشته در اخبار اعلام شد درگيري بين مردم و پليس آذربايجان از قرار نقل‌ها چندين کشته و زخمي به دنبال داشته است و مردم نارداران در محاصره‌اند.

امام جمعه تبريز گفت: اين وضع مناسب کشوري که داراي مردم مسلمان است نبوده و ما نمازگزاران ضمن محکوم کردن اين حادثه تاسف‌بار از دولت آذربايجان مي‌خواهيم تا به جاي زنداني و بازداشت مردم و روحانيون، شيوه تعامل و مسالمت‌آميزي را با مسلمانان آذربايجان به کار گيرند.

مجتهد شبستري اظهار داشت: به بازماندگان افرادي که در حادثه آذربايجان از دنيا رفتند تسليت عرض کرده و اميدواريم تا چنين مسائلي بار ديگر به وجود نيايد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 2

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.