1394/08/21 - 20 : 39
کد خبر: 7509
مشهورترين مسير دسترسي به کربلا در اربعين
احرارخبر:مسير انتخابي زائران ايراني براي حضور در پياده روي اربعين، «نجف- حيدريه- کربلا» است که کوتاه‌ترين، پرترددترين، امن‌ترين و مشهورترين مسير دسترسي نجف به کربلا محسوب مي‌شود.

سفر به عتبات عاليات از دو راه هوايي و زميني انجام مي‌شود. سازمان هواپيمايي نرخ بليت مسير هوايي ويژه اربعين را از 850 هزار تا يک ميليون و 100 هزار تومان اعلام کرده است.

، در مسير زميني نيز زائران از سه مرز مهران در استان ايلام و شلمچه و چزابه در استان خوزستان خارج مي شوند. سازمان حج و زيارت قبلا اعلام کرده بود تعداد گيت هاي گذرنامه را در مرزهاي خاکي افزايش داده تا از مدت زمان ايستايي زائران در مرزها جلوگيري کند.

بيشتر زائران اربعين پس از ورود به خاک عراق ابتدا به نجف اشرف مي‌روند. در مرزهاي خاکي معمولا اتوبوس، ون و سواري‌هاي عراقي به انتظار ايستاده‌اند. نرخ کرايه‌ها بالا و پايين دارد. سازمان حج و زيارت پيشتر اعلام کرده که امسال براي کنترل حمل و نقل در خاک عراق حدود 600 دستگاه اتوبوس را از ايران روانه اين کشور مي کند که بيشتر اين اتوبوس ها در مرزها مستقر خواهند شد. قرار است جابه جايي زائران با اين اتوبوس ها هم رايگان باشد.

زائران معمولا پس از چند روز اقامت در نجف راهي کربلاي معلي مي شوند.

مسيرهاي پياده روي که در عراق براي مشتاقان پياده روي به سوي کربلاي معلي تعيين شده، «نجف-حيدريه-کربلا»، «کوفه-سهله-کربلا»، «بغداد-مسيب-کربلا» و «حله-طويريج-کربلا» است.

مسير انتخابي زائران ايراني براي پياده روي همان مسير نخست، يعني نجف-حيدريه-کربلا است که خدمات ارائه شده در قالب طرح ساماندهي نيز تنها در همين مسير ارائه مي‌شود.

«نجف-حيدريه-کربلا» کوتاه‌ترين، پرترددترين، امن‌ترين و مشهورترين مسير دسترسي از نجف به کربلا و محور اصلي پياده‌روي زائران اربعين است که امتداد آن از سمت جنوب به شمال است.

اين مسير، بزرگراه رفت و برگشتي است که يک پياده‌رو به حساب مي‌آيد و به مسير «ياحسين» مشهور است. طول آن برابر 82 کيلومتر است که از ابتداي آن در هر 50 متر يک ميله در وسط جاده نصب شده تا به عنوان نشانه اي براي مردم و زائران پياده باشد.

اين ميله‌ها از عدد 1 تا 1452 از خروجي شهر نجف شماره‌گذاري شده‌اند. البته از ميدان «ثوره العشرين» شهر نجف تا خروجي شهر نيز 182 ميله شماره‌گذاري شده که پس از پايان آنها ميله هاي اصلي آغاز مي شود.

در سمت راست اين جاده تعداد زيادي حسينيه (موکب ثابت) وجود دارد که در اربعين، نيمه شعبان و مناسبت هاي ديگر تعداد بيشتري از اين چادرها (موکب متغير) در اين مسير برپا مي شود. زائران در اين موکب ها پذيرايي مي شوند.

در اين جاده چندين درمانگاه و پست درماني براي درمان زائران برپا شده است.

علاوه بر اين خدمات، نيروهاي امنيتي اين مسير را تحت کنترل دارند، عشاير عراقي مهمترين نيروهاي امنيتي در اين مسير پياده روي هستند که هم موکب داري مي کنند و هم تامين امنيت.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 2

  آخرین اخبار
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.