1394/08/21 - 11 : 56
کد خبر: 7503
فرهنگي:
عذرخواهي و برخورد با عوامل برنامه سخيف سيما کافي نيست
احرار: عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي گفت: عجيب است که يک نفر به يک نفر توهين مي کند و مجازات مي شود، اما چطور کسي که به يک ملت توهين مي کند تعقيب قضايي نشده و دادگاهي نمي شود؟ صرفاً توبيخ، برخورد و اخراج کافي نيست.

به گزارش احرار، "محمدحسين فرهنگي" با محکوم کردن پخش برنامه توهين آميز عليه ترک زبانان در شبکه دوم رسانه ملي، با بيان اينکه عذرخواهي و برخورد با عوامل برنامه سخيف سيما کافي نيست، گفت: انتظار ما ريشه يابي مسئله است و اينکه مشخص شود واقعاً چه تفکري پشت تهيه و پخش اين برنامه سخيف بوده است؟ و آيا ممکن است چنين کارهايي در آينده تکرار شود يا نه؟

وي با اشاره به ارائه طرحي در مجلس هفتم براي جرم انگاري توهين به اقوام و مذاهب ايراني، گفت: متاسفانه اين طرح در آن زمان مورد استقبال نمابندگان مجلس قرار نگرفت و اگر آن قانون در مجلس هفتم تصويب مي شد، امروز مجددا شاهد توهين ديگري به بخش بزرگي از ملت ايران نبوديم.

فرهنگي در ادامه با تاکيد بر اينکه هر گونه توهين به اقوام مذاهب ايراني بايد جرم انگاري شود، گفت: وقتي در قانون توهين به مسئولان و افراد حقيقي جرم تلقي شده و مجازات سنگيني با تشخيص مقام قضايي براي آن پيش بيني شده است، به طريق اولا چرا نبايد براي توهين کنندگان به يک ملت مجازاتي در قانون در نظر گرفته نشود؟

وي با تاکيد بر اينکه در اين زمينه با خلاء قانوني مواجه هستيم، گفت: اميدوارم قواي سه گانه کشور به اين جمع بندي برسند که لازم است خلاء قانوني در اين خصوص حتما پُر شود تا در آينده از بروز چنين اتفاقاتي پيشگيري شود.

نماينده مردم تبريز، اسکو آذرشهر افزود: به هيچ وجه پذيرفته نيست عده اي به خود اجازه هتک حرمت بخش بزرگي از ملت را بدهند و مجازات آن ها تنها به عذرخواهي، توبيخ و برکناري از کارشان خلاصه شود.

فرهنگي گفت: دادستاني کل کشور بايد در چنين مواقعي به عنوان مدعي العموم وارد شود و با حرمت شکنان برخورد کند. طبعاً اگر قانون جرم انگاري توهين به اقوام و مذاهب ايراني تصويب شود، قطعاً کسي جرات نخواهد کرد حتي فکر انجام اقدام توهين آميز به سرش بزند.

او گفت: عجيب است که يک نفر به يک نفر توهين مي کند و مجازات مي شود، اما چطور کسي که به يک ملت توهين مي کند تعقيب قضايي نشده و دادگاهي نمي شود؟ صرفاً توبيخ، برخورد و اخراج کافي نيست.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 9

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.