1394/08/21 - 7 : 36
کد خبر: 7493
آغاز تلخ فصل سرما در اهر با مرگ خاموش يک خانواده بدليل گازگرفتگي
احرار خبر: کارشناس سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني اهر گفت: مرگ خاموش يک خانواده اهري براثر خفگي با گاز منو اکسيد کربن تجربه تلخ زمستان زودرس در اين شهرستان بود.

به گزارش احرار خبر، حسين نورش ضمن اشاره به اينکه امسال حوادثي نظير آتش‌سوزي در شهرستان اهر به‌مراتب بيشتر از سال گذشته بوده است، اظهار داشت: سال گذشته 27 مورد آتش‌سوزي شهري، 24 مورد روستايي و 11 مورد حوادث جاده‌اي رخ‌داده بود درحالي‌که تا انتهاي شش‌ماهه نخست سال جاري حوادث شهرستان اهر 82 فقره بوده است.

وي افزايش حوادثي ازجمله آتش‌سوزي شهري و روستايي و تصرفات جاده‌اي را ناشي از عدم توجه مردم به هشدارهاي ايمني دانست و افزود: دراين‌بين اطلاع‌رساني صداوسيما و رسانه‌هاي مکتوب و مجازي در خصوص هشدارهاي ايمني مهم‌ترين عامل کاهش حوادث است چون کم توجهي برخي از شهروندان و روستائيان باعث آسيب‌رساني به خانواده‌ها و مسئولين نيز مي‌شود.

کارشناس سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني ضمن انتقاد از اينکه برخي از رانندگان هنگام اعزام آتش‌نشانان به دليل عدم مسير گشايي باعث کندي در سرعت عمليات مي‌شوند، خاطرنشان شد: عدم آگاهي مردم در حين امدادرساني با تجمع بي‌خود نه‌تنها در عمليات اختلال ايجاد مي‌کند بلکه شايد برخي مواقع موجب خسارت به ساير افراد نيز مي‌شود.

وي بابيان اينکه شهروندان بايد قبل از نصب هرگونه بخاري گازي از ايمني آن اطمينان حاصل کنند، گفت: مرگ خاموش در فصل زمستان با کم توجهي به مسائل ايمني در کمين مردم است و سال گذشته به دليل عدم رعايت نکات ايمني براثر خفگي با گاز منواکسيد کربن اعضاي کل يک خانواده را در شهرستان اهر به کام مرگ خاموش کشانده و اکنون با رسيدن فصل سرما مردم بايد از ايمن بودن دستگاه‌هاي گرمايشي اطمينان داشته باشند.

نورش از آمادگي نيروهاي آتش‌نشاني درزمينه? راهنمايي رعايت مسائل ايمني دستگاه‌هاي گرمايشي براي جلوگيري از مرگ خاموش در شهرستان اهر خبر داد و اضافه کرد: مردم در خصوص خفگي براثر فشار آب گرم حمام در فصل زمستان آگاه نيستند و فکر مي‌کنند که هنگام حمام کردن مخلوط آب و گاز باعث مرگ مي‌شود درحالي‌که ترکيب آب و گاز موجب مرگ نشده و عامل خفگي در حمام حاصل فشار آب‌وهواي شرجي است که با نصب تهويه هوا در حمام‌ها مي‌توان از آن جلوگيري کرد.

کارشناس سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني اهر در پايان با تأکيد بر اينکه مردم با رعايت نکات ايمني به‌ويژه در نصب دودکش‌ها با مرگ خاموش مقابله کنند، خاطرنشان کرد: استفاده نکردن از لوله‌هاي فنري، عدم استفاده مشترک از دودکش، باز بودن محل دودکش‌ها، هنگام روشن بودن بخاري لوله سرد باشد و استفاده از کلاهک H از نکات ايمني اساسي براي جلوگيري از گازگرفتگي در فصل سرماست.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 1

  آخرین اخبار
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.