1394/08/20 - 18 : 36
کد خبر: 7491
پزشکيان:
صداوسيما آيين‌نامه تدوين کند تا ديگر توهين نشود / تجمع غير قانوني خلاف شعار فرهنگ و تمدن است
احرارخبر:نماينده مردم تبريز در مجلس که معتقد است اين فرهنگ غلطي در کشور است که عده‌اي را مسخره کنيم تا عده‌اي ديگر بخندند، مي‌گويد: مگر چارلي چاپلين، هارولد لويد، لورل و هاردي و ديگر کمدين‌ها با تمسخر ديگران خنده را به لب مردم مي‌آوردند؟

، مسعود پزشکيان در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به حساسيت‌هايي که برنامه "فيتيله" در اقوام ترک‌زبان ايجاد کرده است، گفت: نبايد مسخره کردن ديگران به امري عادي در کشور تبديل شود زيرا روند خوبي نيست که يک بار ترک‌ها مورد تمسخر واقع شوند و بار ديگر، عرب‌ها، مازندراني‌ها، لر‌ها و ديگر قوميت‌ها؛ اصولا کار درستي نيست قومي را مسخره کنيم تا ديگران بخندند.

 

نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي افزود: هيچکس خوشش نمي‌آيد با مسخره‌کردن قوميت، فرهنگ و لهجه‌اش، مورد خنده ديگران قرار گيرد و صداوسيما نبايد اجازه دهد در برنامه‌هاي اين رسانه که مخاطب ميليوني دارد، نويسنده، بازيگر يا کارگرداني بخواهد با تمسخر و روش‌هاي سخيف ديگران را بخنداند.

 

حتي با فرض غيرعامدانه بودن، نشانه کج فهمي است

 

وي ادامه داد: شايد اين کار تعمدي نبوده نباشد ولي حتي با اين فرض که غيرعامدانه بوده، نشانه کج فهمي است که گروهي، خنداندن مردم را بر اساس تمسخر ديگران پايه‌ريزي کنند و اصلا چرا بايد کاري انجام شود که موجب ناراحتي و خشم قومي شود؟

 

عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس بيان کرد: سينماي کمدي بسيار زيباست ولي مگر چارلي چاپلين، هارولد لويد، لورل و هاردي و ديگر کمدين‌ها با تمسخر ديگران وارد خنده مردم مي‌شدند؟ آيا ديده‌ايد بخواهند با تمسخر قوميتي و بي‌ادبي و بي احترامي مخاطب خود را بخندانند؟

 

وي گفت: فارغ ازاينکه آيتم برنامه فيتيله به لهجه ترکي است، اگر به هر گويش و لهجه ديگري هم مي‌بود، رفتار غلطي به شمار مي‌رفت؛ متاسفانه براي بار اول نيست که شاهد چنين اتفاقاتي هستيم و اين روند ديده شده که اقوام مختلف مسخره مي‌شوند تا ديگران بخندند.

 

صداوسيما آيين‌نامه تدوين کند تا ديگر توهين نشود

 

اين نماينده مجلس خواستار برنامه‌ريزي جدي مسئولان صداوسيما براي جلوگيري از تکرار چنين اتفاقاتي شد و توضيح داد: قدم اول اين است که صداوسيما آيين‌نامه و مقرراتي تدوين کند که هيچ کارگردان و نويسنده‌اي حق داشته باشد با تمسخر ديگران سوژه درست کند؛ حتي اگر لازم است از خارجي‌ها ياد بگيرند که چگونه برنامه‌هاي کمدي‌شان را درست مي‌کنند.

 

تجمعات بدون مجوز،‌غيرقانوني است

 

پزشکيان در ادامه با اشاره به برخي تجمعات در شهرهاي ترک‌زبان کشور افزود: اعتراضات بايد مديريت شده باشد؛ تجمعي هم که در برخي شهرها صورت گرفت، اگر مجوز قانوني نداشتند، کار درستي نيست چراکه بايد در چارچوب قانون حرکت شود و آن شعور و تمدن و انسانيتي که ما از آن حرف ميزنيم را بايد خودمان در عمل هم نشان دهيم.

 

نماينده مردم تبريز در مجلس درباره عذرخواهي رييس سازمان صداوسيما و برخورد با برخي مديران، تاکيد کرد: اگر صداوسيما عذرخواهي نمي‌کرد يا آن برخوردها و توبيخ‌ها را با مديران و سازندگان برنامه نمي‌داشت، اين اعتراض‌ها به راحتي قابل جمع شدن نبود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 3

  آخرین اخبار
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.