1394/08/20 - 13 : 52
کد خبر: 7487
تلگرام امروز فيلتر مي‌شود؟
احرارخبر:دو هفته پيش در چنين روزي کارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه رايانه‌اي جلسه‌اي براي تعيين وضعيت تلگرام برگزار کرد اما تصميم گيري به جلسه بعدي اين کارگروه موکول شده و اينگونه عنوان شد که به طور معمول جلسات اين کارگروه دو هفته يکبار برگزار مي‌شود.

دو هفته پيش در چنين روزي کارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه رايانه‌اي جلسه‌اي براي تعيين وضعيت تلگرام برگزار کرد اما تصميم گيري به جلسه بعدي اين کارگروه موکول شده و اينگونه عنوان شد که به طور معمول جلسات اين کارگروه دو هفته يکبار برگزار مي‌شود.

 محمدعلي اسفناني - عضو کارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه رايانه‌اي - پس از برگزاري جلسه قبلي با اشاره به اينکه به دليل به حد نصاب نرسيدن تعداد اعضا تصميم گيري دراين زمينه به جلسه بعدي موکول شده اظهار کرد: جلسات کارگروه تعيين مصاديق مجرمانه هر دو هفته يک بار در روزهاي چهارشنبه برگزار مي‌شود که اگر قرار به برگزاري جلسه فوق العاده نباشد طبيعتا در چهارشنبه دو هفته آينده ادامه بحث در مورد تلگرام و راي گيري درخصوص فيلتر و محدودشدن اين شبکه اجتماعي انجام مي‌شود.

پس از اين جلسه نيز اتفاقات متعددي رخ داد و اين عضو کارگروه در گفت‌وگويي با ايسنا تاکيد کرد: در جلسه هفته گذشته اين کارگروه اکثريت اعضاي حاضر در جلسه موافق فيلترينگ تلگرام بودند.

اسفناني در عين حال تصريح کرد: من به عنوان يکي از اعضاي اين کارگروه موافق فيلترينگ تلگرام نيستم،‌ اما اينکه بگوييم يک شبکه اجتماعي حدود 15 ميليون مخاطب در کشور داشته باشد اما حاضر به همکاري و تعامل با کشوري که در آن فعال است نشود منطقي و درست نيست و اين حق يک کشور است که حريم امنيتي خود را حفظ کند.

وي افزود: روش‌هاي سلبي به صورت صرف پاسخ نمي‌دهد اما گاهي وقتي حاکميت در شرايطي قرار مي‌گيرد که ناگزير است و هيچ راهي به جز روش‌هاي سلبي ندارد و خطر به نحوي است که لازم است اين کار انجام شود چاره‌اي نيست ضمن اينکه بايد شبکه‌هاي مناسب درست و قابل استفاده براي مردم کشورمان آنقدر تقويت شوند تا خود مردم سراغ شبکه‌هايي که از خارج مديريت مي‌شود نروند و مردم توجه کنند اين شبکه‌ها توانايي سوءاستفاده از همه اسرار و اطلاعات مردم را دارند و اينکه تصور کنيم شبکه‌هايي که از خارج مديريت مي‌شود امنيت بيشتري دارد درست نيست.

اما پس از اين جريانات مديران تلگرام که پيش از اين بحث درخواست دولت ايران مبني بر شنود اطلاعات کاربران را مطرح کرده بودند در قالب پيامي در توئيتر تغيير موضع داده و اينگونه اعلام کردند که درخواست‌هايي که به نام ايران دريافت کرده جعلي بوده و از طرف مقام‌هاي عاليرتبه ايران نبوده است.

بنيانگذار روسي تلگرام همچنين ادعا کرده بود که دولتمردان ايراني قول داده‌اند تلگرام را در حال حاضر مسدود نکنند.

البته دوروف در عين حال تأکيد کرده که امکان پذير بودن دسترسي به تلگرام و اظهارات وزير ارتباطات ايران که دولت در پي فيلترينگ تلگرام نيست را نمي توان تضميني تلقي کرد که در آينده هم براي اين پيام رسان اينترنتي مشکلي پيش نمي آيد.

وزارت ارتباطات هم پس از انتشار اين مطلب از مسدود‌سازي کانال‌هاي غيراخلاقي توسط تلگرام خبر داد.

محمدرضا فرنقي‌زاد - مدير کل روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات - در گفت‌وگويي با ايسنا در اين باره اعلام کرد: در قالب اين توييت شرکت مذکور اعلام کرده که خطوط قرمز را مي‌پذيرد و صفحات غيراخلاقي را از دسترس خارج و مسدود مي‌کند.

فرنقي‌زاد همچنين يادآور شد: البته چندي پيش وزير ارتباطات اين نکته را با جديت و قاطعانه اعلام کرده بود اگر دسترسي به اين صفحات مسدود نشود ايران درباره فيلترينگ تلگرام تصميم جدي خواهد گرفت.

اکنون طبق آنچه پيشتر گفته شده بود انتظار مي رفت امروز بار ديگر کارگروه فيلترينگ تشکيل جلسه داده و در خصوص سرنوشت اين نرم افزار موبايلي به تصميم گيري بپردازد اما به گفته برخي اعضاي اين کارگروه گويا اين هفته قرار نيست جلسه‌اي در اين زمينه تشکيل شود.

البته به طور طبيعي جلسات اين کارگروه به شکل دو هفته يکبار برگزار مي شود اما اين هفته با توجه به اينکه برخي اعضاي کارگروه در حال سفر هستند و در صورت برگزاري جلسه ممکن است بار ديگر تعداد اعضا به حد نصاب نرسد برگزاري اين جلسه به زمان ديگري موکول شده است.

طبق اظهارات غير رسمي برخي اعضاي اين کارگروه با توجه به اتفاقات اخير، احتمال استمرار فعاليت‌هاي اين برنامه موبايلي در ايران زياد است.
 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 3

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.