1394/08/19 - 7 : 54
کد خبر: 7474
رئيس اتاق بازرگاني تبريز:
تبريز رمز موفقيت تجار ترکيه‌اي
احرار خبر: رئيس اتاق بازرگاني تبريز گفت: اولويت ما براي انتخاب شرکاي تجاري کشورهاي دوست و همسايه‌اي هستند که در دوران سخت تحريم همراه و ياور ما بودند تا ما اين دوران را پشت سر بگذاريم.

به گزارش احرار خبر، صمد حسن‌زاده در ديدار با هيئت اقتصادي 37 نفره استان قونيه ترکيه، تبريز را داراي توانمندي در زمينه‌هاي خودروسازي، تامين قطعات تراکتور و فابليکا دانست و اظهار داشت: در زمينه هنر- صنعت فرش نيز زبان زد خاص و عام هستيم و چندي پيش تبريز به عنوان پايتخت فرش دستباف جهان انتخاب شد.

وي با اشاره به قابليت‌هاي تبريز در صنايع دستي، سراميک و نساجي افزود: در ساير زمينه‌ها نيز که کشور ترکيه و استان قونيه داراي مزيت هستند مي‌توانيم کارهاي مشارکتي انجام دهيم.

حسن‌زاده اذعان داشت: مذاکرات اخير هسته‌اي ايران و گروه 1+5 و موفقيت ديپلماسي ايران در اين مذاکرات باعث شد جايگاه اين کشور در دنيا بر همه معلوم شده و به دنيا ثابت شود دولت و مردم جمهوري اسلامي ايران به دنبال دوستي، محبت، صلح و ارتباطات سازنده با جهان هستند.

اين فعال اقتصادي افزود: امروز هيئت‌هاي اقتصادي و تجاري متعددي از جاي جاي دنيا براي سرمايه‌گذاري به ايران مراجعه مي‌کنند اما اولويت دولت و ملت ايران براي انتخاب شرکاي تجاري، کشورهاي دوست و همسايه‌اي هستند که در دوران سخت تحريم همراه و ياور ما بودند تا ما اين دوران را پشت سر بگذاريم.

رئيس اتاق بازرگاني تبريز يادآور شد: کشور دوست و همسايه ترکيه در زمان تحريم‌ها همواره ياور و پشتيبان ما بوده و به ويژه در زمينه درمان همکاري‌هاي ارزنده‌اي را با ما داشته‌اند که ما هرگز اين اقدامات و همراهي‌هاي برادرانه کشور ترکيه را از ياد نخواهيم برد.

وي با بيان اينکه مايل به انجام سرمايه‌گذاري‌هاي زيربنايي مشترک با تجار ترکيه هستيم، خاطرنشان کرد: در عرصه‌هايي مثل معدن، فولاد، خودروسازي، هتلداري و فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي تبريز مي‌تواند با ترکيه تجارت‌هاي بزرگي را آغاز کند.

حسن‌زاده با اشاره به اشتراکات قومي فرهنگي استان قونيه با شهر تبريز ابراز داشت: مولاناي قونيه يکي از مرشدهاي اصلي ايرانيان است که نشاني از نزديکي دل‌هاي ترکيه و ايران دارد.

اين فعال اقتصادي همچنين به ظرفيت‌هاي دانشگاه تبريز به عنوان بزرگ‌ترين مرکز دانشگاهي ايران نيز اشاره کرد و گفت: در مرکز سرمايه‌گذاري خارجي استان آذربايجان‌شرقي تعدادي از سرمايه‌گذاران ترکيه فعاليت‌هاي موفقي در زمينه‌هايي مثل آلومينيوم و صنايع پلاستيک دارند.

رئيس اتاق بازرگاني تبريز تاکيد کرد: در مقطع کنوني دولت جمهوري اسلامي ايران تمام امکانات و شرايط لازم را از قبيل معافيت‌هاي مالياتي، زمين و ... براي انجام سرمايه‌گذاري‌هاي موفق در اختيار سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي قرار مي‌دهد.

وي توضيح داد: هزينه توليد در تبريز پايين است و توليدکنندگان ترکيه‌اي مي‌توانند توليدات اساسي خود را به استان آذربايجان‌شرقي انتقال داده و در ارس به توليد مشترک با ايران بپردازند تا بدين وسيله رقم صادرات هر دو کشور بالا رفته و ساير رقبا از گردونه رقابت در منطقه خارج شوند.

اگر تجار ترکيه‌اي مي‌خواهند در ايران موفق شوند بايد از تبريز عبور کنند

در اين جلسه همچنين رضا حسيني، رئيس سازمان امور اقتصاد و دارائي آذربايجان‌شرقي تبريز را مرکز صنعت و تجارت شمال غرب ايران دانست و افزود: تلاش ما اين است تبريز را به گذشته پر افتخار خود بازگردانيم و مايل هستيم اولين ارتباط تجاري خود را از ترکيه آغاز کنيم.

اين مسئول اظهار داشت: اگر تجار ترکيه‌اي مي‌خواهند در ايران موفق شوند بايد از تبريز عبور کنند چراکه آنچه ايران را برجسته مي‌کند موقعيت ممتاز تاريخي و جغرافيايي جهاني اين شهر است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 3

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.