1394/08/18 - 13 : 59
کد خبر: 7468
نماينده ولي فقيه در بيانيه اي اعلام کرد:
دستهايي پنهان در توهين صدا و سيما به هموطنان آذري در کار است
احرارخبر:نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه در پي توهين صدا و سيما به آذري زبانان کشور بيانيه اي را صادر کرد.

در اين بيانيه آمده است:

 

بسم الله الرحمن الرحيم

اي کساني که ايمان آورده ايد نبايدقومي از شما قوم ديگر را مسخره کنند، بسا که آنها از ايشان بهتر باشد.(حجرات آيه 11)

مردم شريف اروميه و استان آذربايجان غربي

چنانچه اطلاع داريد اقدام سخيف و غير منطقي در برنامه فيتيله که رسالت سنگين تربيت انسانها براي آينده ايران را بر عهده دارد دل همه را آزرد و يکبار ديگر دست اختلاف افکنان را به وضوح به تصوير کشيد . از اينکه آذري ها اين مردمان شريف و شجاع مورد تمسخر قرار گيرند بر کسي مقبول نيست و هيچ عقل سليمي اقتضاء نمي کند چنين توهين هايي صحت داشته باشند . ليکن اقدام شايسته و به موقع دکتر سرافراز رئيس محترم رسانه ملي در عزل معاون مدير پخش شبکه 2 و توقيف برنامه فيتيله و برخورد جدي با عوامل اصلي و دست اندرکار اين برنامه بخشي از رنج تحمل توهين را از ما دور کرد .

اينجانب مثل همه شما مردم عزيز استان و تمام آذري زبان‌ها متالم از اين حادثه مي باشم ولي معتقدم دستهايي پنهان در کار است تا موضوع بدين گونه به سرانجام برسد . دلايل اينجانب براي اين امر عبارتند از :

  1. وضعيت امنيتي و عمومي ايران اسلامي هيچگاه اجازه تعرض اقوام به يکديگر را نداده و نمي دهد و طبق قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران اصل بر برابري است . از اين رو نهاد ارزشمند صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران نمي تواند با هوشمندي مسبوق به سابقه خود هيزم آور آتش اختلاف اقوام باشد .
  2. انتخابات مجلس شوراي اسلامي ميداني است براي رقابت و تضارب آراء و همواره مردم ايران به تبعيت از فرمايشات رهبري هوشمندانه و استوار در صحنه ها حاضر شده اند . ليکن چنانچه رهبر معظم انقلاب نيز هشدار داده اند دشمن قصد اخلال در انتخابات آتي را دارد . از اين رو تدارک بهانه هاي مختلف براي اين اختلال در دستور کار دشمنان نظام اسلامي قرار دارد .
  3. سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه با هدف تخريب اتحاد و همزيستي اقوام ايراني از دهه هاي گذشته برنامه هاي متنوعي دارند . ظهور و بروز جريان هاي مختلف پان ايرانيستي ، پان ترکيستي ، پان کرديستي و ... با هدف ايجاد اختلاف در بين اقوام شريف ايراني صورت گرفته  و جريان اخير هم مي تواند در همين راستا باشد، سکوت رسانه اي منتشر کنندگان فيلم توهين در خصوص اقدامات مدبرانه رئيس رسانه ملي دليلي بر اين ادعاست ولي به جد اميدوارم با درايت و خويشتنداري مردم شريف آذري زبان يکبار ديگر شاهد شکست دشمن باشيم .
  4. موفقيت فرزندان انقلاب در عرصه هاي مختلف باعث شده است رژيم صهيونيستي و سعودي نسبت به آينده شوم خود دچار بهت و نگراني شوند . از اين رو از هيچ اقدامي براي به چالش کشيدن ايران اسلامي دريغ نمي کنند . يکي از راهکارهاي اين ايادي استکبار اختلاف قومي و مذهبي است که ان شاء ا... اين بار نيز ناکام خواهند ماند .

حال با اين وصف و توصيف معتقدم توهين به هيچ شخص و يا گروه و قومي پذيرفتني نيست و بايد برخورد جدي از سوي مسئولين امر با متخلفين طبق قانون صورت گيرد . لذا قرار گرفتن در ميدان بازي دشمن که از ماهها پيش طراحي شده است باعث شد اين مطالب را متذکر گردم.

در پايان يکبار ديگر ضمن تشکر از دکتر سرافراز انتظار دارم ايشان قاطعانه تر از قبل با توهين کنندگان به اقوام    ( نه تنها قوم ترک بلکه همه اقوام ) برخورد نمايند تا شاهد  چنين اقدامات ناشايست از تريبون رسانه ملي نباشيم . از سوي ديگر همشهريان عزيزم را به صبر و گذشت دعوت نموده و از نهادهاي امنيتي خواستارم با شدت کامل جريانات نفوذي را رصد و نسبت به شناسايي رگه هاي نفوذ توهين اخير نيز اقدام جدي نمايند .

با آرزوي بهروزي براي همه شما مردم شريف استان آذربايجان غربي

 

والسلام عليکم و رحمت ا... و برکاته

سيد مهدي قرشي

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اروميه

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 7

  آخرین اخبار
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.