1394/08/18 - 7 : 14
کد خبر: 7454
عضو شوراي اسلامي شهر تبريز:
وام 2 ميليوني کارگران شهرداري در بند وام 50 ميليوني شورايي‌ها
احرار خبر: عضو شوراي اسلامي شهر تبريز گفت: تشکيلاتي که وام 50 ميليوني بدون مصوبه اعضاي شورا را پرداخت مي‌کند اما وام دو ميليوني مصوب کارگرانش را هنوز پرداخت نکرده مشکل دارد.

به گزارش احرار خبر، نطق پيش از دستور جلسه ديروز شوراي شهر که به صحبت‌هاي محمدحسن اسوتچي اختصاص داشت با حاشيه‌هاي زيادي همراه شد تا جايي که به غير از رياست شوراي شهر تبريز چند تن از اعضاي ديگر شورا نظير احتشام حاجي‌پور و سعيد محدث به لحن تند اسوتچي و نام بردنش از افرادي که در جلسه حضور ندارند انتقاد کردند.

محمدحسن اسوتچي که نطق پيش از دستورش را با انتقاد از عدم پرداخت به موقع حقوق کارکنان آغاز کرده بود، گفت: همانطور که ما انتظار داريم دريافتي‌هايمان را بگيريم و يا در زمان اعطاي وام‌ها به دنبال اين پرسش هستيم که آيا وام شهرداري به ما هم تعلق مي‌گيرد، کارمند شهرداري نيز حق و حقوق خود را مي‌خواهد و بايد حق و حقوقشان را به موقع بگيرند.

وي با اشاره به اينکه بحث در ارتباط با وضعيت کارگران شهرداري در 8 سال گذشته چند بار مطرح شده و بعضي اعضاي شورا معتقدند، در اين مدت نيز کارهاي بسيار زيادي در ارتباط با کارگران انجام شده است، گفت: من مي‌خواهم بگويم که هر چه هم انجام داده‌ايم وظيفه ماست؛ وقتي ديديم که در شوراي دوم کارگران 4 ماه است حق و حقوق خود را نگرفته‌اند واقعا ننگ را احساس کرديم، اما شوراي سوم همت کرد تا کارگران حق و حقوق اوليه را ابتداي ماه دريافت کنند.

اسوتچي در اين ارتباط با اشاره به نامه‌اي در ارتباط با تبديل وضعيت کارگران در سال 86 گفت: تراژدي وضعيت اين کارگران باز هم تکرار مي‌شود با اينکه اعضاي زيادي پشت اين نامه را امضا کرده بودند و هنوز اين مسئله انجام نشده و نامه به فرمانداري ارسال شده است.

وي تاکيد کرد: من به فرماندار هم گفتم که اصلا لازم نبود اين نامه به فرمانداري ارسال شود که فرمانداري مخالفت کند چرا که آقايان از جايي که نمي‌خواستند اين مسئله حل شود آن را به فرمانداري فرستادند.

عضو شوراي اسلامي شهر تبريز خطاب به شهردار افزود: اگر قرار است در بودجه صرفه‌جويي کنيم اول بايد از خودمان در شهرداري و به عنوان اعضاي شورا آغاز کنيم نه از دستمزد کارگران.

وي همچنين با اشاره به عدم پرداخت وام دو ميليوني مصوب کارگران شهرداري گفت: خود شما لايحه آورده و اين نامه را مصوب کرده‌ايد و آيين‌نامه هم دارد اما هنوز اين مبلغ پرداخت نشده است.

اسوتچي ادامه داد: تشکيلاتي که وام 50 ميليوني بدون مصوبه اعضاي شورا را پرداخت کرده اما وام دو ميليوني مصوب شده کارگرانش هنوز پرداخت نکرده مشکل دارد.

وي همچنين با ابراز اين نکته که متاسفانه بايد مواردي را به شهردار تذکر دهم گفت: شما که از هوش استراتژيک برخورداريد، مي‌دانيد من به شما راي نداده‌ام چرا که روش شما را از قبل مي‌دانستم اما چون اکثريت به شما راي داده‌اند برايتان احترام قائلم و به شما مي‌گويم، آقاي شهردار درست نيست که مانند شهردار گذشته در جلساتي که من حضور ندارم در مورد من بدگويي مي‌کنيد و مي‌گوييد اسوتچي «شبنامه» پخش کرده است در صورتي که به نوشته و نامه من شبنامه نمي‌گويند و شما که حقوق خوانده‌ايد بايد فرق اين‌ها را بدانيد.

من عضو شورايي هستم که در 6 سال عضويتم در شورا هيچ چيز را به خاطر خودم از شهردار نخواستم و دليل ناراحتي شما هم همين است

اسوتچي اضافه کرد: من در نامه‌ام نوشته‌ام، شهردار جهان اسلام و مديريت فضاي سبز چرا وضعيت فضاي سبز ما اينگونه است اما شما مي‌خواهيد که من را با مديران خود دشمن کنيد و از اين جهت هم حرف‌هاي من را طور ديگري به مديريت محيط زيست منعکس مي‌کنيد و حتي گفته‌ايد که من از موقعيتم سوءاستفاده مي‌کنم اما من نمي‌خواهم جوابتان را بدهم که اگر من قرار بود از موقعيتم سوءاستفاده کنم، خيلي وقت پيش از شما و در زمان آقاي عبدالعلي‌زاده اين کار را مي‌کردم اما من پاسخ اين حرف‌ها را نمي‌دهم!

وي افزود: من مي‌دانم شما از چه ناراحت هستيد و شهردار گذشته نيز از همين مسئله ناراحت بود چرا که من عضو شورايي هستم که در 6 سال عضويتم در شورا هيچ چيز را به خاطر خودم از شهردار نخواستم و دليل ناراحتي شما هم همين است.

براساس شنيده صحبت نکنيم

شهردار تبريز در پاسخ به صحبت‌هاي انجام شده گفت: من در هيچ جلسه‌اي چنين صحبت‌هايي نکرده‌ام و از اين جهت بسيار متاسفم که تنها بر حسب شنيده‌هاي غير مستندتان از يک جلسه، صحن علني شوراي اسلامي کلانشهر تبريز را به جايگاه صحبت‌هاي شخصي تبديل کرده‌ايد.

اين جلسه همچنين با تذکرات مداوم دبيري به اسوتچي براي نام نبردن از اعضاي ديگر شورا در صحبت‌هايش همراه بود.

در اين ميان احتشام حاجي‌پور ديگر عضو شوراي اسلامي تبريز نسبت به طرز سخن گفتن اسوتچي اعتراض کرد که اين امر با واکنش اسوتچي همراه شد، وي خطاب به حاجي‌پور گفت: اجازه دهيد ساکت بمانم و خيلي از مسايل را مطرح نکنم، موضوع شخصي نيست و رئيس جلسه را اداره خواهد کرد، نه شما.

دبيري همچنين خطاب به اسوتچي گفت: من بارها از شما خواسته‌ام که با اين لحن تند در جلسه صحبت نکنيد خصوصا امروز که ميزبان اعضاي شوراي شهر کرج بوده‌ايم اما شما رعايت نمي‌کنيد.

ممنوعيت استفاده از بيت‌المال براي تبليغ کانديداهاي مجلس

رئيس شوراي اسلامي شهر تبريز گفت: اعضاي شوراي شهر و مديران شهرداري بر عدم استفاده از امکانات عمومي شورا و شهرداري و بيت‌المال براي تبليغ کانديداي خاص تاکيد دارند.

شهرام دبيري در جلسه علني شوراي شهر تبريز با بيان اين مطلب گفت: نزديک شدن به زمان انتخابات مجلس شوراي اسلامي باعث به وجود آمدن شور و فضاي انتخاباتي در شهر شده است اما بايد اعضاي شورا و مديران شهرداري دقت کنند که از امکانات عمومي براي تبليغ کانديداي خاص استفاده نشود.

وي با تاکيد بر اينکه هر فرد عضو شورا و يا مجموعه شهرداري تبريز در ساعات غير اداري طبيعتا مي‌تواند در اينگونه فعاليت‌ها شرکت داشته باشد گفت: مديران شهرداري بايد دقت داشته باشند که به هيچ وجه در وقت اداري در شورا و شهرداري نبايد مباحث انتخاباتي مطرح و يا کانديداي خاصي تبليغ گردد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 8

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.