1394/08/17 - 7 : 48
کد خبر: 7449
در کارگاه آموزشي فرصت‌ها و تهديدهاي فضاي مجازي تبريز:
رنگ باختن ارزش‌ها و ترويج ناهنجاري‌ها مهمترين آسيب فضاي مجازي است
احرار خبر: فرمانده پليس فتاي نيروي انتظامي آذربايجان شرقي کم‌رنگ شدن ارزش‌هايي چون عفت و حيا و ترويج برخي ناهنجاري‌هاي اجتماعي را از مهم‌ترين آسيب‌هاي فضاي مجازي برشمرد.

به گزارش احرار خبر، دنياي امروز عصر ارتباطات و دسترسي‌هاي سريع و آسان به اطلاعات است، دنيايي که در زنجيره‌اي از وسايل ارتباطي چون تلفن‌هاي همراه، رايانه‌ها و ماهواره‌ها احاطه‌شده و کاربران اين رسانه‌ها و فن‌آوري‌ها به‌طور مستمر تحت تأثير توليدات و محتواي آن‌ها هستند.

در اين ميان حوزه فضاي مجازي و بحث اينترنت از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است چراکه با داشتن مزايا و معايب خاص خود، همواره محلي براي بحث و بررسي در خصوص تأثيرات آن بر زندگي بشري بوده است.

تسهيل ارتباطات، تسريع امور، کمک به حفظ منابع افزايش بهره‌وري و مزايايي نظير آن مواردي هستند که در مقابل تأثيرپذيري‌هاي فکري، ايجاد بيماري‌هاي روحي، آسيب به بنيان‌هاي خانوادگي و اجتماعي، خطر نفوذ در بخش‌هاي مختلف و دور کردن افراد جامعه به‌ويژه نسل جوان از فعاليت‌هاي اجتماعي در خصوص استفاده از فضاي مجازي مطرح مي‌شوند.

با توجه به مجموع اين ويژگي‌ها، کارگاه آموزشي آشنايي با فرصت‌ها و تهديدهاي فضاي مجازي با شرکت کارکنان جمعيت هلال‌احمر آذربايجان شرقي و حضور فرماندهي پليس فتاي نيروي انتظامي استان در مرکز جمعيت هلال‌احمر آذربايجان شرقي برگزار و در مورد موضوعات مختلف اين حوزه بحث و بررسي شد.

رنگ باختن ارزش‌ها و ترويج ناهنجاري‌ها مهم‌ترين آسيب فضاي مجازي

فرمانده پليس فتاي نيروي انتظامي آذربايجان شرقي ظهر شنبه در جريان برگزاري اين کارگاه آموزشي و در بررسي تفصيلي مباحث  فضاي مجازي با اشاره به فرمان‌ها مقام معظم رهبري در خصوص بهره‌گيري از اين امکان اظهار داشت: اهميت فضاي مجازي و سالم‌سازي آن تا حدي مهم است که مقام معظم رهبري دستور تشکيل شوراي عالي فضاي مجازي را صادر کرده‌اند.

سرهنگ محسن محمودي در ادامه خاطرنشان شد: امروز فضاي مجازي در تمامي ابعاد زندگي ما تأثيرگذار است به‌طوري‌که بيشتر ناهنجاري‌هاي اجتماعي از قبيل مدگرايي افراطي و تغيير سبک زندگي و گسست‌هاي عاطفي و سست شدن پيوندهاي اجتماعي  ناشي از تأثيرات منفي اين فضا بر بنيان‌هاي خانوادگي و اجتماعي است.

وي همچنين تصريح کرد: درعين‌حال فضاي مجازي تأثيرات مثبت زيادي هم دارد که بايد نخبگان و آگاهان جامعه در کسوت افسران متعهد و متخصص فرهنگي اقدام به توليد محتواي مناسب و برگرفته از مکتب مبين اسلام نموده و نسبت به ترويج آن با استفاده از ظرفيت عظيم فضاي مجازي اقدام کنند.

فرمانده پليس فتاي نيروي انتظامي آذربايجان شرقي با اشاره به برخي احاديث و روايات موجود از پيامبر اسلام و حضرت علي(ع)، مهم‌ترين آسيب فضاي مجازي را کم‌رنگ کردن حيا و ملکه نمودن پاره‌اي از ناهنجاري‌هاي اجتماعي در اذهان استفاده‌کنندگان از آن برشمرد و بر لزوم مراقبت و مواظبت از فرهنگ غني به‌ويژه در مورد نسل جوان تأکيد کرد.   

ارتقاي سطح آگاهي لازمه کاهش آسيب‌هاي استفاده از فضاهاي مجازي

مديرعامل جمعيت هلال‌احمر آذربايجان شرقي نيز در اين کارگاه ضمن تقدير از همکاري‌هاي تنگاتنگ پليس فتا و جمعيت هلال‌احمر استان گفت : يکي از بحث‌هاي مهمي که امروز در جامعه ما  مطرح است و در هفته پدافند غيرعامل هم به‌صورت مفصل توسط کارشناسان امر به آن پرداخته شد، بحث فرصت‌ها و تهديدات موجود در فضاي مجازي است.

عزيز نوري در ادامه با اشاره به تأثيرات و محاسن و مضرات استفاده از فضاي مجازي، آن را همانند تيغي دو لبه عنوان و تصريح کرد: بدون شک استفاده بجا از اين فضا همراه با در نظر گرفتن کليه نکات امنيتي مي‌تواند به تسريع و تسهيل امور کمک کند و در مقابل عدم کنترل در اين خصوص مي‌تواند به آسيب‌هاي جدي منجر شود و اين موضوعي است که با برگزاري چنين برنامه‌هاي آموزشي مي‌توان در مورد آن اطلاع‌رساني و آگاه‌سازي کرد.

مديرعامل جمعيت هلال‌احمر آذربايجان شرقي در پايان اظهار داشت: اميدواريم با هماهنگي و همکاري پليس فتح و ساير دستگاه‌هاي اجرايي شاهد ارتقا سطح آگاهي‌هاي کارکنان در دستگاه‌ها و عموم مردم در جامعه باشيم تا آسيب‌هاي ناشي از عدم اطلاع با شگردها و ترفندهاي فضاي مجازي تا حد امکان کاهش يابد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 4

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.