1394/08/16 - 8 : 33
کد خبر: 7434
انتصاب هفتمين مديرعامل جديد سازمان منطقه آزاد ارس
احرار خبر: با صدور حکمي از سوي دبير شوراي‌ عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، جمشيد تقي‌زاده به عنوان هفتمين مديرعامل جديد سازمان منطقه آزاد ارس منصوب شد.

به گزارش احرار خبر، اکبر ترکان، جمشيد تقي‌زاده را به عنوان رئيس هيئت مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد تجاري ـ صنعتي ارس منصوب کرده است.

جمشيد تقي‌زاده در تيرماه 93 به مدت سه سال به عنوان عضو غيرموظف هيئت مديره سازمان منطقه آزاد تجاري صنعتي ارس جايگزين شهاب‌الدين بي‌مقدار شده بود.

عيسي کلانتري، اروج محمدي، شهاب‌الدين بي‌مقدار و محمدمهرزاد ديگر اعضاي هيئت مديره منطقه آزاد ارس هستند.

* تغييرات مديريتي منطقه آزاد ارس از آغاز تا امروز

ميلاني، نماينده سابق تبريز نخستين مدير منطقه آزاد ارس است که چند ماه پس از انتصاب به دليل اعتراض به مصوبه محدوده منطقه آزاد ارس استعفا داد.

علي جليلي که قائم مقام ميلاني نيز بود، دوم ارديبهشت 1385 به عنوان مديرعامل منطقه آزاد ارس انتخاب و بيش از 1?5 سال در اين سمت مديريت کرد تا اينکه بيست و سوم مهرماه 1386 عباس رنجبر، فرماندار شهرستان مرند به عنوان مديرعاملي منطقه آزاد ارس انتصاب شد.

عباس رنجبر بهمن 1389 صندلي مديريتي منطقه آزاد ارس را به عليرضا مقيمي، مدير مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد و نياوران تحويل داد، اما مقيمي بيش از چند ماه نتوانست در اين پست مديريت کند که خرداد 1390 توسط مجتمع قضايي کارمندان دولت به دليل مسائل مالي دستگير شد و منطقه آزاد ارس چند ماه بدون متولي اداره شد و در اين مدت صادق نجفي همزمان با داشتن پست مديريتي بازرگاني آذربايجان‌شرقي سرپرستي اداره منطقه آزاد ارس را نيز به بر عهده داشت تا اينکه مهر 1391 به عنوان مديرعاملي منطقه آزاد ارس انتصاب شد.

گفتني است، مهرماه 92 بود که محسن عرب‌باغي به عنوان مديرعامل منطقه آزاد ارس منصوب شد.

* برپايي جلسه معارفه مديرعامل منطقه آزاد ارس طي هفته آينده

منطقه آزاد ارس در شمال‌غرب ايران در نقطه صفر مرزي در مجاورت با کشورهاي ارمنستان، آذربايجان و جمهوري خودمختار نخجوان استقرار يافته است.

براساس مصوبه هيئت وزيران در تاريخ 7/4/1384 به شماره 20708/ت530820 محدوده منطقه آزاد ارس شامل 9700 هکتار از اراضي منطقه مي‌شد که براساس مصوبه جديد اين هيئت محترم در تاريخ 14/9/1387، محدوده اين منطقه به 51 هزار هکتار شامل بخش‌هايي از 2 شهرستان جلفا و کليبر افزايش يافت.

اين محدوده ابلاغي در بخش متصل، محدوده اصلي را از 9700 هکتار به 20500 هکتار افزايش داده است و در سه بخش منفصل نيز قسمتي از شهرستان کليبر به وسعت 24 هزار هکتار (موسوم به قلي بيگلو) و اراضي اطراف سد خداآفرين به وسعت 6100 هکتار و محدوده گمرک نوردوز (مرز ايران با ارمنستان) به وسعت 240 هکتار جمعاً به وسعت 51000 هکتار کل محدوده منطقه آزاد ارس را تشکيل مي‌دهد.

شهرستان جلفا در شمال غربي استان آذربايجان شرقي، از شمال به رودخانه ارس و جمهوري‌هاي نخجوان و ارمنستان و آذربايجان منتهي مي‌شود، همچنين وسعت اين شهرستان 1670 کيلومتر مربع است که شهرستان کليبر حدود شرقي و شهرستان‌هاي مرند و اهر نيز همسايگان جنوبي اين شهرستان محسوب مي‌شوند.

براساس اين گزارش، جلفا از زمان‌هاي پيش از ميلاد به خاطر موقعيت جغرافيايي و استراتژي اهميت خاصي داشته و از لحاظ فرهنگي و مدني داراي شهرتي بس فراوان بوده است.

تاريخ جلفا را مورخين به قرن 5 قبل از ميلاد ارجاع مي‌دهند که در آن زمان اسم جلفا، جولاء (بافنده) بود و پس از مکان گزيني ارامنه جولا به جوغا تغيير کلمه داد، ولي پس از کوچاندن ارامنه توسط شاه عباس صفوي نام لاتين Jolfa به اين مکان گزيده شد.

بر اساس اين گزارش، در حکم جمشيد تقي‌زاده، هفتمين مديرعامل جديد سازمان منطقه آزاد ارس آمده است: به استناد ماده (6) قانون چگونگي اداره مناطق آزاد تجاري ـ صنعتي و با توجه به تفويض اختيار رياست محترم جمهوري، نظر به سوابق و تجربيات ارزشمند به موجب اين ابلاغ به عنوان رئيس هيئت مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد تجاري ـ صنعتي ارس منصوب مي‌شويد.

برنامه‌ريزي و مديريت در راستاي تحقق سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي (گسترش و تسهيل صادرات و سرمايه‌گذاري و همچنين فراهم‌سازي زمينه‌هاي مناسب جهت انتقال فناوري‌هاي پيشرفته، حضور فعال در بازارهاي منطقه‌اي و جهاني) و همچنين ارتقاي سطح اشتغال و مشارکت جامعه و مردم در برنامه‌هاي توسعه و پيشرفت منطقه از مهم‌ترين وظايفي است که از جنابعالي انتظار مي‌رود ضمن تعامل و هماهنگي با دبيرخانه شورا، اعضاي محترم هيئت مديره سازمان و بهره‌گيري از تجارب مناطق آزاد تجاري ـ صنعتي موفق دنيا در انجام بهينه آن مساعي لازم را معمول داريد. 

جمشيد تقي‌زاده مديرعامل جديد سازمان منطقه آزاد ارس به عنوان هفتمين مدير منطقه ارس، پيش از اين رياست هيئت مديره صندوق بازنشستگي کشوري، مديريت تربيت‌بدني استان‌هاي تهران و آذربايجان‌شرقي، عضويت در هيئت مديره باشگاه ماشين‌سازي تبريز و شهردار و فرماندار ميانه را بر عهده داشته است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 6

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.