1394/08/15 - 18 : 25
کد خبر: 7433
تلگرام به يک شرط فيلتر نمي‌شود
احرارخبر:وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات گفت: تلگرام يا هر شبکه اجتماعي ديگر در صورتي فيلتر مي شوند که وارد فضاي غير اخلاقي شوند.

وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات گفت: تلگرام يا هر شبکه اجتماعي ديگر در صورتي فيلتر مي شوند که وارد فضاي غير اخلاقي شوند.

 

محمود واعظي بعد از ظهر امروز در حاشيه سفر به گچساران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اين شهرستان در پاسخ به سؤالي در خصوص شنود احتمالي مکالمات ايران توسط ساير کشورها از جمله آمريکا اظهار کرد: وظيفه دولت و مجلس است که حريم خصوصي افراد را حفظ کنند.

 

وي در همين زمينه گفت: اين موضوع جزو حقوق شهروندي به شمار مي‌رود و از سياست‌هاي نظام جمهوري اسلامي و دولت‌ها به خصوص دولت تدبير و اميد است.

 

اين وزير دولت دهم افزود: دولت از همه سيستم‌ها و امکانات خود براي اين کار استفاده مي‌کند تا نه تنها آمريکا بلکه هيچ کشور ديگري نتواند اين حريم را نقض کرده و مکالمات ما را شنود کند.

 

وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات در بخش ديگري از اين گفت‌وگو به اظهاراتي که در زمينه فيلترينگ برخي شبکه‌هاي اجتماعي از جمله تلگرام مي‌شود اشاره کرد و گفت: تنها موضوعي که به آن فکر مي‌کنيم سلامت اين شبکه‌ها و حرکت در مسيري است که بنيان خانواده‌ها با موضوعات غير اخلاقي مورد هجمه قرار نگيرد.

 

واعظي گفت: اگر شبکه‌هاي اجتماعي بخواهند وارد فضاي غير اخلاقي شوند قطعا مقامات و دستگاه‌هاي ذي‌ربطي که براي فيلترينگ تصميم مي‌گيرند که ما هم عضوي از آن‌ها هستيم اقدام به اين کار خواهيم کرد و اين موضوع تنها مربوط به يک يا دو شبکه اجتماعي نيست بلکه همه را در بر مي‌گيرد.

 

يکي ديگر از محورهاي اين گفت‌وگو موضوع اينترنت روستايي و خدماتي بود که تاکنون دولت دهم در اين ارتباط ارائه داده است.

 

وزير ارتباطات با بيان اينکه در گذشته براي اتصال به اينترنت روستاها در اولويت نبودند، بيان کرد: دولت کنوني 8000 روستا را از خدمات اينترنت بهره‌مند کرده است.

 

واعظي گفت: در ادامه اين کار بزرگ، دولت اکنون 25 هزار روستا را در برنامه قرار داده که تا 8 ماه آينده خبرهاي خوبي در اين زمينه خواهيد شنيد.

 

اين وزير کابينه دولت يازدهم در بخش ديگري از اين گفت‌وگو به پيش‌بيني وضعيت کشور در حوزه ارتباطات در دوره پساتحريم اشاره کرد و گفت: در خصوص تکنولوژي و سرمايه‌گذاري در اين حوزه فرصت‌هاي خوبي خواهيم داشت و مي‌توانيم سرمايه‌گذاران خارجي را جذب کرده و کارهاي تحقيقاتي مشترکي داشته باشيم.

 

وي گفت: در زمينه ارتباطات با شرکت‌هاي مختلف ارتباط برقرار مي‌کنيم که اين موضوع باعث مي‌شود که بتوانيم خدمات بهتر و باکيفيت‌تر و البته ارزان‌تري براي مردم داشته باشيم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 6

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.