1394/08/14 - 18 : 40
کد خبر: 7419
استاندار آذربايجان غربي:
40 هزار فارغ التحصيل دانشگاهي در آذربايجان غربي بيکار هستند
استاندار آذربايجان غربي گفت: در حال حاضر 40 هزار فارغ التحصيل دانشگاهي با مدرک کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکتري در استان بيکار هستند.

 

قربانعلي سعادت ظهر پنجشنبه در هشتمين جلسه شوراي اداري استان که با حضور معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد اظهار داشت: متاسفانه اين معضل به دغدغه مجموعه مديريتي و خانواده تبديل شده و آسيب هاي اجتماعي زيادي در پي دارد.

وي با بيان اينکه متاسفانه اين معضل اجتماعي در حالي است که امروز آذربايجان غربي ظرفيت و توانمندي هاي بالايي در بخش هاي مختلف دارد افزود: با وجود اين مزيت‌ها، استان آذربايجان غربي به دليل وجود عقب ماندگي‌هاي تاريخي استان تاکنون نتواسته در شاخص‌هاي توسعه و رشد و رونق اقتصادي و ايجاد اشتغال براي جوانان، به جايگاه مورد انتظار دست پيدا کند.

سعادت، عدم توجه به بحث سرمايه گذاري و توسعه زيرساخت‌ها در سال هاي گذشته به ويژه در دولت‌هاي نهم و دهم، درگير بودن استان به صورت مستقيم در جنگ تحميلي، مواجه بودن با ضدانقلاب در سالهاي اول انقلاب را از مهمترين دلايل عقب ماندگي استان برشمرد و افزود: مجموعه مديريتي استان با انسجام و يکپارچگي به دنبال جبران فرصت‌هاي از دست رفته در آذربايجان غربي است.

استاندار آذربايجان غربي ياد آور شد: در دوسال گذشته و از زمان استقرار دولت تدبير و اميد در استان، بسياري از موضوعات اساسي، چالش‌ها، موانع توسعه و تنگناهاي استان در حوزه‌هاي مختلف را شناسايي و در خصوص راهکارهاي رفع آن‌ها با مديران و صاحبنظران، جلسات همفکري و هم انديشي برگزار کرده‌ايم.

لزوم افزايش اختيارات استاني در آذربايجان غربي

سعادت در ادامه سخنان خود خواستار افزايش اختيارات استاني شد و گفت: دولت اخيراً بخشي از اختيارات دستگاه‌ها، وزراتخانه ها و سازمان‌ها را احصاء و به دستگاه‌هاي استاني تفويض نموده که اميدواريم اين روند ادامه پيدا کند تا بتوانيم اختيارات کافي براي رفع مشکلات و معضلات استان داشته باشيم.

وي همچنين در خصوص اداره استان به صورت درآمد هزينه اي اعلام آمادگي کرد و گفت: آذربايجان غربي توانايي درآمدي بالايي دارد و معمولا ستاد درآمد استان در رابطه با سهم استان در درآمد کشور نقش اساسي ايفا مي‌کند، در اين راستا از دولت درخواست اداره استان را بصورت خودکفا و متکي بر درآمد هزينه کرده ايم که در صورت تصويب، اين طرح را که برگرفته از الگوي اقتصاد مقاومتي است در استان اجرايي خواهيم کرد.

وي، به بخشي از مشکلات پيش روي دولت يازدهم از جمله بحث رکود تورم هم اشاره و خاطرنشان کرد: تمامي تلاش دولت با وجود تمام مشکلات اقتصادي اين است که با استفاده از توانمندي‌هاي موجود، در راستاي رفع مشکلات، ايجاد رونق اقتصادي و بهبود وضعيت معيشت مردم حرکت کند که اين سياست‌ها در استان آذربايجان غربي نيز بصورت جدي در حال پيگيري و اجراست.

استاندار آذربايجان غربي بحث صدور کارت‌هاي اعتباري خريد را نيز مورد اشاره قرار داد و گفت: از دولت انتظار داريم صدور کارت اعتباري براي بخش توليد را نيز مد نظر قرار دهد تا از اين طريق بتوانيم در راستاي ايجاد و توسعه واحدهاي توليدي و صنعتي گام برداريم.

آذربايجان غربي آماده مديريت يارانه ها به صورت استاني است

سعادت در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص مديريت يارانه‌ ها بصورت استاني اعلام آمادگي کرد و گفت: با توجه به اينکه دولت در بحث مديريت يارانه‌ها، با تنگناهايي روبروست، ما از دولت درخواست کرده‌ايم که مديريت يارانه‌ها را به استان‌ها واگذار کنند.

وي با اشاره به اينکه البته ما معتقد هستيم که بايد به اقشار آسيب پذير و کم درآمد جامعه بيشتر اين‌ها هم کمک شود و از طرفي ديگر معتقديم که بايد بخشي از اين يارانه‌ها براي کمک به بخش توليد اختصاص يابد ادامه داد: واگذاري مديريت يارانه‌ها به استان‌ها، فرصت مناسبي براي دولت تدبير و اميد است که بتواند بدور از افراط و تفريط‌هاي گذشته، اين موضوع را بصورت مدبرانه، مديريت کند.

استاندار آذربايجان غربي همچنين به برخي از برنامه‌هاي مهم استان اشاره کرد و گفت: مديريت بهينه منابع آب در استان با توجه به بحث خشکي درياچه اروميه، ارتقاي ظرفيت‌هاي بخش کشاورزي و گذر از کشاورزي سنتي به مکانيزه و مدرن، تلاش براي تبديل استان به قطب صادرات غيرنفتي در کشور، توسعه زيرساخت‌هاي منطقه آزاد ماکو با هدف جذب سرمايه گذاري خارجي و رونق صادرات، پيگيري ايجاد چندين منطقه ويژه اقتصادي در استان، از جمله مهم‌ترين برنامه‌ها و اقداماتي است که در استان اجرا و در دستور کار قرار دارد.

سعادت در رابطه با بحث همگرايي قومي در استان اظهار داشت: در گذشته‌ها، از واگرايي اقوام در استان که محصول توطئه‌هاي دشمن بوده است خسارت ديده‌ايم اما خوشبختانه امروز شاهد همگرايي قومي و زندگي مسالمت آميز و محبت آميز اقوام و اديان در استان هستيم.

وي گفت: کساني که چه از خارج و چه از داخل، در تلاش هستند با ايجاد تفرقه و اختلاف افکني ميان اقوام و اديان در استان، به آرمان‌ها و اهداف انقلاب ضربه بزنند بدون ترديد با توجه به وحدت و همدلي، ثبات در افکار و انديشه‌هاي عمومي و هوشياري مردم و قوميت‌ها در استان، در رسيدن به اهدافشان ناکام خواهند ماند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 2

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.