1394/08/14 - 18 : 31
کد خبر: 7417
محل دفن زائران ايراني در مکه + تصاوير
احرارخبر:مزارشان هيچ نشاني ندارد، فقط يک قطعه سنگ که همه مشخصه‌شان است، با اين حال رييس سازمان حج و زيارت گفته مي‌دانند دقيقا ايراني‌ها را در کدام قسمت مقبره‌الشهداي مکه به خاک سپرده‌اند.

به گزارش احرار به نقل از ايسنا، عربستان هم گفته اثر انگشت و نمونه ناخن‌هاي دفن‌شدگان را گرفته و اطلاعات‌شان در پزشکي قانوني اين کشور موجود است.

با پيدا شدن سه پيکر ديگر در روز سه‌شنبه، شمار زائران مفقود ايراني به 25 نفر رسيد. DNA زائراني که اطلاعي از آنها در دست نيست به همراه آنهايي که بدون اذن، در قبرستان مکه دفن شده‌اند به عربستان فرستاده شده تا شناسايي اين زائران به سرعت انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسکر نيز روز سه‌شنبه در مراسم اربعين جان‌باختگان منا قول داد تا 10 روز آينده وضعيت زائران مفقودشده و دفن‌شدگان را در مکه مشخص کند.

عربستان با آن که قول داده بود جسد هيچ زائر ايراني را بدون اطلاع دفن نکند، اما به دليل حجم زياد اجساد و وخيم بودن شرايط که سبب تغيير فيزيکي اجساد شده بود، جان‌باختگان منا را در مقبره‌الشهداي مکه، جايي در نزديکي سردخانه بزرگ "معيصم" به خاک سپرد. چند روز پس از اين اقدام، مشخص شد 29 ايراني در بين دفن‌شدگان بودند.

سازمان حج اعلام کرده هويت اين افراد مشخص است، با اين حال نمونه‌هاي DNA براي کسب اطمينان بيشتر در تاييد هويت آنها به پزشکي قانوني اين کشور تحويل داده شد. در اين ميان بعثه مقام معظم رهبري از مراجع استفتائي را درباره نبش قبر اين زائران گرفته است.

قاضي عسکر گفته، براساس استفتاء گرفته شده، اگر شرايط جنازه‌اي عادي نباشد، نبش قبر جايز نيست.

او از اعلام موافقت تعدادي از بستگان زائران دفن شده براي حفظ پيکرها در همان قبرستان خبر داده و در عين حال اظهار کرده، عربستان درباره شناسايي زائران مفقود شده و همچنين آن‌هايي که بدون اجازه دفن شده‌اند همکاري مي‌کند و اطلاع داده‌اند که اگر بستگان آن تعدادي که در مکه دفن شده‌اند تمايل براي انتقال اجسادشان داشته باشند، مشکلي نيست و مي‌توان اين کار را انجام داد.

رييس سازمان حج و زيارت نيز در سفر به عربستان ديداري از محل دفن زائران ايراني داشته و گفته است، آنها براساس موازين شرعي به خاک سپرده شده‌اند. ايران در فاجعه منا، 464 زائر خود را از دست داد که از سرنوشت 25 نفر آنها اطلاعي در دست نيست.

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 1

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.