1394/08/12 - 13 : 33
کد خبر: 7377
رئيس کميته ترانزيت راه‌آهن:
ميزان 65 درصدي رشد ترانزيت در شش ماهه اول سال 1394 در بخش حمل و نقل بين‌المللي
احرار خبر: رئيس کميته ترانزيت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران ميزان رشد ترانزيت در شش ماهه اول سال 1394 را نسبت به مدت مشابه سال قبل در بخش حمل و نقل بين‌المللي در تن کيلومتر 65 درصد اعلام کرد.

به گزارش احرار خبر، آنه محمد غراوي صبح امروز در هشتمين جلسه کميته ترانزيت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران از توسعه حمل و نقل به عنوان پيش شرط توسعه کشورهاي در حال توسعه ياد کرد و اظهار داشت: ما بايد با شناسايي گلوگاه‌ها و رفع مشکلات موجود از حمل و نقل ريلي مخصوصا از مقوله ترانزيت و حمل و نقل بين‌المللي به عنوان يکي از زيرساخت‌هاي تحول اقتصادي کشور که درآمدزايي خوبي دارد نهايت استفاده را به عمل آوريم چرا که جمهوري اسلامي ايران به لحاظ موقعيت خاص خود مانند پلي است که آسيا و اروپا را به همديگر وصل مي‌کند و اين موقعيت ايجاب مي‌کند از ترانزيت به عنوان برند جمهوري اسلامي ايران نهايت درآمدزايي را داشته باشيم.

رئيس کميته ترانزيت راه آهن با مناسب ارزيابي کردن عملکرد حمل و نقل راه آهن در سال گذشته، از رشد 60 درصدي ترانزيت و 50 درصدي تناژ حمل و نقل بين‌المللي در سال 93 نسبت به سال 92 خبر داد و اعلام کرد: اعمال تخفيفات به موقع، تقويت بازاريابي، تعاملات و رايزني با صاحبان کالا و راه‌آهن‌هاي منطقه، تامين واگن‌هاي مورد نياز از سوي راه آهن و... از جمله عوامل موثر در افزايش حمل بار بوده است.

وي ميزان رشد ترانزيت در شش ماهه اول سال 1394 را نسبت به مدت مشابه سال قبل در بخش حمل و نقل بين‌المللي در تن کيلومتر 65 درصد اعلام کرد.

عضو هيئت مديره راه‌آهن تصريح کرد: با يک برنامه مدون 20 تا 30 ساله درآمد حاصل از حمل و نقل بين‌المللي و ترانزيت کالا مي‌تواند جايگزين درآمد نفت براي کشور باشد.

وي ميزان بار جابه‌جا شده در سال 1393 در راه آهن جمهوري اسلامي ايران را 35 ميليون تن اعلام کرد که هم در تناژ و هم در تن کيلومتر و هم از نظر درآمد ريالي نسبت به سال قبل 50 درصد رشد داشته است.

غراوي گفت: از اين مقدار 32 ميليون تن سهم حمل و نقل داخلي و سه ميليون تن سهم حمل و نقل بين‌المللي بوده است.

وي اضافه کرد: از لحاظ وزني سهم حمل و نقل بين‌المللي نسبت به حمل و نقل داخلي يک به ده بوده است ولي از لحاظ درآمدي سهم حمل و نقل بين‌المللي يک سوم درآمد کل راه‌آهن را داشته است بر اين اساس در حمل و نقل بين‌المللي به ازاي هر تن حمل کالا، درآمدي حدود 4 برابر در مقايسه با بار حمل شده داخلي براي راه‌آهن ايجاد شده است.

غراوي افزود: از نظر درآمدي در سال گذشته 25 تا 30 درصد درآمد حمل و نقل ريلي کشور از حمل و نقل بين‌المللي و ترانزيت بوده است ما تلاش داريم آن را رشد بدهيم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 7

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.