1394/08/11 - 18 : 39
کد خبر: 7367
بارش برف پاييزي چهره شهرهاي آذربايجان غربي را سفيد پوش کرد
احرارخبر:بارش برف در دومين ماه از فصل پاييز چهره بيشتر شهرهاي استان را سفيدپوش و مردم را مجبور به استفاده از وسايل گرمازا و لباس‌هاي گرم کرد.

ا: بارش باران طي روزهاي اخير در بيشتر شهرهاي استان ادامه دارد و برودت هوا موجب شده اين بارش باران همراه با برف باشد در حال حاضر ارتفاعات اورين بزرگ و کوچک و برلوک و پيرکال در بخش‌هاي صفائيه و قطور شهرستان خوي به صورت کامل سفيد پوش شده است.

هر چند بارش برف پاييزي نويدبخش سال آبي پربارش در استان آذربايجان غربي است اما افت دما به ميزان ?? درجه سانتيگراد در اين شهرستان خبر از زمستان زودرس در اين منطقه داشته و هم اکنون مردم اين مناطق مجبور به استفاده از لباس‌هاي گرم و وسايل گرمازا هستند.

بارش برف پس از پنج روز بارش باران در تکاب نيز موجب خوشحالي اهالي اين شهرستان به ويژه کشاورزان و روستاييان شده اما با افت محسوس دماي هوا نيز همراه بوده که موجب لغزندگي خيابان‌ها و معابر عمومي شده و تردد خودروها و وسايل نقليه را با مشکلاتي مواجه ساخته است.

تداوم بارش برف، دانش آموزان مدارس روستايي تکاب در نوبت بعدازظهر را نيز براي عزيمت به مدارس خود با مشکلاتي مواجه ساخته است.

بارش برف همچنين موجب تعطيلي فعاليت‌هاي ساختماني و عمراني و نيز فعاليت دستفروشان ميوه و تره بار در شهر تکاب شده است و بيشتر شهروندان براي فرار از سرما به پوشيدن لباس‌هاي زمستاني روي آورده‌اند.

 

چالدران چهره کاملاً زمستاني به خود گرفته است

همچنين بارش برف از روز گذشته نيز به صورت باران در شهرستان چالدران شروع شده بود امروز بر اثر برودت هوا تبديل به برف شد.

با ادامه بارش برف شهرستان چالدران سفيدپوش شد و اين شهرستان چهره کاملاً زمستاني به خود گرفت، مردم اين شهرستان نيز وادار به استفاده از لباس گرم و وسايل گرمازا از جمله بخاري در منازل خود شده‌اند.

فرماندار چالدران در خصوص بارش برف و تدابير انجام شده در اين شهرستانگفت: هم اکنون تمامي محورهاي ارتباطي اين شهرستان باز است و رفت و آمد در آن‌ها جريان دارد.

کريم حسين زاده با بيان اينکه با وجود اجراي عمليات نمک پاشي و برفروبي، تردد در اين محورها با کندي و با زنجير چرخ امکانپذير است اضافه کرد: به علت کوهستاني بودن منطقه توصيه مي‌شود رانندگاني که قصد سفر به شهرستان چالدران را دارند مجهز به وسايل گرمازا و زنجير چرخ باشند.

اداره هواشناسي تکاب نيز طي اطلاعيه اي اعلام کرد: بارش برف تا دو روز آينده در شهرستان تکاب ادامه داشته و دماي هواي اين شهرستان را نيز هفت تا ?? درجه کاهش خواهد داد.

اين اداره همچنين نسبت به بروز کولاک شديد در ساعات آينده به ويژه در ساعات پس از نيمه شب در محورهاي برفگير و سخت گذر اين شهرستان و نيز محورهاي روستايي هشدار داد.

احتمال بروز کولاک در تکاب

اداره راهنمايي و رانندگي شهرستان تکاب نيز نسبت به بروز کولاک شديد و انسداد محورهاي ارتباطي شهرستان تکاب هشدار داده و از همه خودروها به ويژه وسايل نقليه عمومي خواست تا از لوازم ايمني متناسب با فصل سرما و يخبندان استفاده کرده و از تردد بدون زنجير چرخ در جاده‌هاي بين شهري خودداري کنند.

بر اساس اعلام اداره راهنمايي و رانندگي تکاب به علت بارش برف و احتمال کولاک شديد در محورهاي ارتباطي اين شهرستان از تردد خودروهاي فاقد زنجير چرخ در محورهاي ارتباطي تکاب جلوگيري خواهد شد.

ستاد هماهنگي مديريت بحران شهرستان تکاب نيز اعلام کرد تاکنون هيچ يک از جاده‌هاي اصلي و بين شهري و محورهاي روستايي تکاب به علت بارش برف مسدود نشده و تجهيزات راهداري در جاده‌هاي اصلي تکاب مستقر شده‌اند و راهداران آماده فعاليت در زمان انسداد راه‌هاي دسترسي هستند.

هشدار اداره کل هواشناسي آذربايجان غربي به کشاورزان

اداره کل هواشناسي آذربايجان غربي طي اطلاعيه اي با اشاره به در پيش بودن موج بارش‌هاي فصلي و کاهش محسوس دما، گذر جبهه سرد و نفوذ توده هواي سرد عرضهاي شمالي از اوايل هفته آينده به کشاورزان توصيه کرد: هر چه سريع‌تر محصولات باغي و زراعي خود را برداشت کرده و به مکانهاي سرپوشيده انتقال دهند.

در اخطاريه شماره ? اداره کل هواشناسي استان با اشاره به وقوع بارندگي و کاهش قابل توجه دما بين ?? تا ?? درجه، خودداري از هرس در باغات نيز به کشاورزان توصيه شده است.

انتقال کندوهاي عسل به محلهاي مسقف يا مناطق زمستان گذران، تهويه و تنظيم دما و رطوبت در مرغداري‌ها، دامداري‌ها، سالن‌هاي پرورش قارچ و انبارها از ديگر توصيه‌هاي هواشناسي استان است.

بر اساس اعلام اين اداره کل، با توجه به اينکه جبهه هواي سر وارد استان مي‌شود لازم است تا کشاورزان نيز نسبت به جمع‌آوري و برداشت محصولات خود اقدام کنند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 9

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.