1394/08/11 - 8 : 28
کد خبر: 7352
معاون شهرداري تبريز:
ساعات فعاليت فاز يک مترو تبريز افزايش يافت
احرار خبر: معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تبريز از افزايش ساعات فعاليت فاز يک متروي تبريز از 4 ساعت به 7 ساعت خبر داد.

به گزارش احرار خبر، يعقوب وحيدي‌کيا، در جلسه کارگروه کاهش آلودگي هواي آذربايجان شرقي، با اشاره به اينکه تلاش شهرداري تبريز در راستاي توسعه حمل و نقل عمومي است، اظهار داشت: به دليل اهميت توجه ويژه به مترو، در سال 93 و 94 اعتبارات خوبي تخصيص يافت که به خريد واگن و افتتاح فاز يک متروي تبريز منجر شد.

وي از افزايش ساعات فعاليت فاز يک مترو از 4 ساعت به 7 ساعت خبر داد و افزود: خط 2 با استفاده از منابع غير نقدي و فروش اوراق مشارکت، خط 3 به صورت B.O.T و خط 4 نيز به صورت ريلي و تراموا با استفاده از منابع داخلي شهرداري تبريز در حال احداث و برنامه‌ريزي هستند.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تبريز، با بيان اينکه شهرداري با توجه به کمک ناچيز دولت به حمل و نقل عمومي، از منابع داخلي اقدام به نوسازي و توسعه اين ناوگان کرده است، خاطر نشان کرد: 50 دستگاه اتوبوس 18 متري از توليدات استان، 100 دستگاه اتوبوس 12 متري و 30 دستگاه اتوبوس برقي با باز شدن خط L.C خريداري شده است.

وحيدي‌کيا با اشاره به اينکه تمامي ناوگان خريداري شده، مطابق با استاندار جهاني يورو 3 است، تصريح کرد: از ابتداي سال 95 تمامي خودروهاي ورودي به ناوگان حمل و نقل عمومي تبريز، بايد استاندارد يورو 4 را داشته باشد، ضمن اينکه 110 دستگاه اتوبوس فرسوده نيز با تعويض کامل موتور و بازسازي بر اساس استانداردهاي آلايندگي، نوسازي و مجدداً وارد ناوگان تبريز شدند.

معاون شهردار تبريز به مباحث مربوط به آلايندگي اتوبوس‌هاي شرکت واحد نيز اشاره کرد و گفت: سالانه 80 هزار ليتر براي اين اتوبوس‌ها گازوئيل مصرف مي‌شود که به مراتب آلايندگي کمتر از خودروهاي شخصي دارند و از سوي ديگر نيز دستورالعملي صادر شده تا تمام اتوبوس‌ها هر سه ماه يکبار براي احتراق کامل، شستشوي موتور صورت گيرد تا از افزايش آلودگي هوا توسط اين ناوگان جلوگيري کنيم.

وي با اشاره به اينکه 3 هزار و 600 دستگاه تاکسي فرسوده با سوخت LPG و با آلايندگي بالا در شهر تردد دارند، افزود: نوسازي آن‌ها نياز به تسهيلات زيادي دارد، در سهميه سال گذشته نيز 600 دستگاه خودروي جديد با وام 15 درصد اختصاص يافت که به دليل بالا بودن سود تسهيلات، استقبال کمي از اين طرح صورت گرفت.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تبريز، ادامه داد: اعتبار 300 ميليارد ريالي از منابع داخلي در بانک شهر براي اين طرح اختصاص يافته است که تلاش مي‌کنيم با وام کم بهره، رانندگان را براي نوسازي تاکسي‌ها ترغيب کنيم.

وحيدي‌کيا، از وجود بيش از 2500 دستگاه ميني بوس فرسوده در تبريز خبر داد و با بيان اينکه نوسازي آن‌ها به تسهيلات کم بهره نياز دارد، تصريح کرد: در حال حاضر ميانگين عمر اين ناوگان فرسوده 20 سال است که اغلب براي سرويس مدارس و کارخانجات استفاده مي‌شود و از طريق شرکت‌هاي حمل و نقل از سيستم حمل و نقل تبريز خارج شده و ميني‌بوس‌هاي جديد جايگزين شوند.

وي بر گسترش مديريت ترافيک و کنترل هوشمند و يکپارچه حمل و نقل تبريز تاکيد کرد و گفت: مي‌توان با تغيير نگرش، بخشي از هزينه پروژه‌هاي عمراني را به بحث نرم افزاري و کنترل هوشمند هدايت شود که در کنترل هوشمند ترافيک شهري مؤثر خواهد بود.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تبريز، افزود: برنامه‌هاي مديريت شهري «خودرو محور»، نتيجه مثبتي ندارد و بايد به سوي برنامه‌هاي «انسان محور» حرکت کنيم که بخشي از آن توسعه حمل و نقل عمومي است.

وي در ادامه، از فعاليت 7 ايستگاه دوچرخه در شهر خبر داد و با اشاره به استقبال خوب مردم از اين طرح، تصريح کرد: براي توسعه اين ايستگاه‌ها نيز نياز به توسعه خطوط ويژه داريم که متاسفانه شوراي شهر اجازه توسعه مسير دوچرخه را نداد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 4

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.