1394/08/11 - 8 : 27
کد خبر: 7351
مديرعامل پالايشگاه نفت تبريز:
سرمايه گذاري 180 ميليون يورويي براي ارتقاي پالايشگاه تبريز به استاندارد يورو 5
احرار خبر: مديرعامل پالايشگاه نفت تبريز، با بيان اينکه کل گوگرد موجود در فرآورده‌هاي نفتي اين پالايشگاه به استاندارد يورو 5 مي‌رسد، گفت: در اين طرح، 180 ميليون يورو سرمايه گذاري مي‌شود.

به گزارش احرار خبر، محمدباقر دخيلي در جلسه کارگروه کاهش آلودگي هواي آذربايجان شرقي، با اشاره به اينکه روزانه بيش از 110 هزار بشکه نفت خام، پالايش مي‌شود، اظهار داشت: از اين ميزان توليد، 40 درصد به گازوئيل و 30 درصد توليد روزانه به نفت کوره تبديل مي‌شود.

وي با بيان اينکه از اول ارديبهشت ماه سال جاري، کل گوگرد موجود در فرآورده‌هاي نفتي اين پالايشگاه به استاندارد يورو 5 مي‌رسد، افزود: در استاندارد يورو 5، ميزان گوگرد به زير 10 واحد در يک ميليون مي‌رسد که فاز اول آن با 60 ميليون يورو سرمايه گذاري در حال اجرا است.

مديرعامل پالايشگاه نفت تبريز، با اشاره به اينکه اين طرح با حمايت هلدينگ نفت و گاز پارسيان در مدت 30 ماه به نتيجه خواهد رسيد، ادامه داد: در اين طرح، 180 ميليون يورو سرمايه گذاري مي‌شود.

دخيلي به تبديل 30 درصد از پالايش روزانه اين واحد به نفت کوره خبر داد و تصريح کرد: تبديل اين فراورده به محصولات سبک، نيازمند تجهيزات پيشرفته و اعتباري بيش از 450 ميليون يورو است که هزينه بسيار بالايي است.

وي افزود: از اوايل امسال با عدم برداشت نفت کوره و توزيع نکردن آن، اين پالايشگاه، 25 درصد زير ظرفيت کار مي‌کند که باعث وارد شدن ضرر فراوان به اين مجموعه شده است.

مديرعامل پالايشگاه نفت تبريز، با بيان اينکه اجراي پروژه‌هاي بهبود پالايشگاه با کاهش درآمدها متوقف شده است، تاکيد کرد: پالايشگاه تبريز بايد به يک پالايشگاه نمونه در توليد محصولات پاک تبديل شود.

توليد سالانه 2000 اتوبوس هيبريدي تحت ليسانس سوئيس در تبريز

نيرومند اسکويي، معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان شرقي نيز در اين جلسه با اشاره به صدور پروانه بهره برداري و توليد اتوبوس آکيا در تبريز، گفت: اين کارخانه که در شهرک سرمايه گذاري خارجي مستقر است، با ظرفيت 2000 دستگاه در سال، اتوبوس‌هاي هيبريدي و تحت ليسانس سوئيس توليد مي‌کند.

وي افزود: اکنون اين مجموعه با مشکل فروش محصولات خود مواجه است و اکنون روزانه دو دستگاه توليد مي‌کند که بايد با حمايت از اين توليد و کمک به فروش محصولات آن،  نوسازي ناوگان کل کشور و حتي فروش به کشورهاي را در برنامه خود قرار دهيم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 6

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.