1394/08/07 - 18 : 56
کد خبر: 7293
رئيس اداره پيش‌بيني هواشناسي استان زنجان:
استان زنجان در زمستان خيلي سرد نخواهد بود
احرارخبر: رئيس اداره پيش‌بيني هواشناسي استان زنجان گفت: خروجي مدل‌هاي هواشناسي حاکي از آن است که کاهش چشمگير دماي هواي زمستان و نيز بارش‌هاي سيل‌آسا در استان زنجان اتفاق نمي‌افتد.

صونا صرفي امروز در جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان زنجان اظهار داشت: با توجه به اعلام هشدار سازمان هواشناسي مبني بر پيش‌بيني کاهش چشمگير دما و افزايش ميزان بارش‌ها در زمستان امسال، بررسي‌هاي لازم براي صحت اين موضوع در استان زنجان انجام شده است.

وي تصريح کرد: با بررسي آمار موجود، نقشه‌هاي هواشناسي و تحليل داده‌ها مشخص شد استان زنجان در پاييز و زمستان امسال شاهد بحران نخواهد بود و احتمال افزايش يک و نيم درجه‌اي ميانگين دماي هوا در زمستان وجود دارد.

رئيس اداره پيش‌بيني هواشناسي استان زنجان با اشاره به اينکه در سطح کشور بيشتر بارش‌ها معادل 42 درصد در فصل زمستان اتفاق مي‌افتد، ابراز کرد: در استان زنجان اين روند متفاوت است و 29 درصد ريزش‌هاي جوي در زمستان و 27 درصد در فصل پاييز است و بخش قابل توجهي از بارش‌ها در فصل بهار اتفاق مي‌افتد.

وي بيشترين ميزان بارش ساليانه در استان زنجان را 425 ميلي‌متر برشمرد و گفت: ميانگين بارش ساليانه در اين استان بين 270 تا 330 ميلي‌متر است.

صرفي عنوان کرد: کمترين دماي ثبت شده در استان زنجان در طول  دوره 30 ساله 29 درجه زير صفر بوده و ميانگين دماي کمينه نيز منفي 6 درجه است.

وي با اشاره به پيش‌بيني فصلي انجام شده در مهر امسال براي ماه‌هاي آبان، آذر و دي بيان کرد: پيش‌بيني مي‌شود در اين ماه‌ها استان زنجان شاهد 90 تا 110 ميلي‌متر بارش‌هاي جوي باشد.

رئيس اداره پيش‌بيني هواشناسي استان زنجان ابراز کرد: خروجي مدل‌هاي هواشناسي برخلاف مدل‌هايي است که در کشور رواج يافته و در استان شاهد کاهش چشمگير دما و بارش‌هاي سيل‌آسا نخواهيم بود و در مدت سه ماه ميانگين افزايش دماي يک تا يک و نيم درجه‌اي دور از انتظار نيست.

وي با اشاره به پيش‌بيني سازمان‌هاي جهاني مبني بر وقوع پديده «ال نينو» در اقيانوس آرام گفت: با وقوع اين پديده جريان آب اقيانوس تغيير مي‌يابد و آب از عمق اقيانوس به سطح مي‌آيد و دماي آب در فاز ال نينو رشد سه درجه‌اي نسبت به ميانگين دما پيدا مي‌کند.

صرفي با اشاره به ايجاد بي‌نظمي در جو با وقوع پديده «ال نينو» بيان کرد: در اثر اين پديده مناطق خشکسالي دچار ترسالي مي‌شوند و برعکس و اين پديده تأثير چنداني در کشو ما ندارد و سبب کاهش دما نمي‌شود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 9

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.