1394/08/06 - 7 : 33
کد خبر: 7265
استاندار آذربايجان شرقي:
اشتباهات گذشته درس عبرتي براي مسئولان فعلي و آتي
احرار خبر: استاندار آذربايجان شرقي از سرقت يک دستگاه ساطع کننده تشعشعات نوتروني و هسته اي در دولت گذشته از دانشگاه تبريز خبر داد و گفت: متاسفانه اين امر توسط مسئولان وقت، مخفي شده بود.

به گزارش احرار خبر، اسماعيل جبارزاده در شوراي پدافند غير عامل استان با تسليت ايام سوگواري و شهادت حضرت اباعبدالله الحسين (ع) گفت: خوشبختانه عزاداري هاي حضرت اباعبدالله الحسين(ع) همه ساله با شکوه تر و با عظمت تر از سال هاي قبل برگزار مي شود و مديريت استان از عزاداري هاي پرشور، صميمي، آگاهانه و متين مردم هميشه در صحنه استان قدردان است.

وي افزود: علي رغم تهديدات گروهک هاي تکفيري و ضد انقلاب و تلاش هاي شبانه روزي دستگاه هاي نظامي و انتظامي و اداره کل اطلاعات استان، هيچ گونه مشکل و تهديد خاصي را در استان شاهد نبوديم و عزاداري ها در کمال آرامش برگزار شد.

وي با اشاره به حضور بيش از 10 دسته عزاداري در روزهاي تاسوعا و عاشورا در استانداري ابراز کرد: اين عزاداري هاي پرشکوه يکي از مانورهاي امنيتي استان بود که تهديدات دشمنان نظام و انقلاب را نقش بر آب کرده و مردم بدون کوچکترين اقدامات حفاظتي و امنيتي در کنار مسئولان خود در مرکز حکومتي استان به عزاداري پرداختند.

استاندار آذربايجان شرقي با بيان اينکه انقلاب اسلامي ايران، برخاسته از قيام اباعبدالله الحسين (ع) است ادامه داد: عهد ما با اين امام همام اين است که تا جان در بدن داريم با قدرت هايي که با در مقابل قرآن و دين ما مي ايستند مقابله کنيم.

جبارزاده در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه خوشبختانه در طول دو سال گذشته اقدامات بسيار خوبي در حوزه پدافند غير عامل انجام شده است، ادامه داد: با نگاه علمي به مساله پدافند غير عامل مي توانيم مردم را بيش از پيش با اين مهم آشنا کنيم.

وي در تبيين مفهوم پدافند غير عامل تصريح کرد: حفظ اموال مردم، دولت و ملت در زمان غير جنگ،  ساده ترين تعريف پدافند غير عامل است و با توجه به تهديداتي که امروزه توسط دشمنان عليه جمهوري اسلامي ايران اعمال مي شود بايد بيش از پيش در اين خصوص دقت کنيم.

وي حفظ و حراست از اموال و داشته هاي مردم،سازمان ها و دستگاه هاي اجرايي را امري واجب دانست و افزود: با تمام توان از داشته هاي مردم حفظ و حراست مي کنيم.

 جبارزاده با اشاره به مهم ترين اقدامات انجام شده در قرارگاه زيستي استان ابراز کرد: سال گذشته آنفلوانزاي پرندگان در سطح استان و در بيش از 12 شهر و روستا شيوع پيدا کرد ولي با تلاش تمالمي دستگا هاي اجرايي بخصوص دامپزشکي، دانشگاه علوم پزشکي و .. هيچ گونه تلفاتي داشته ايم.

 وي با اشاره به مذاکرات هسته اي جمهوري اسلامي ايران و کشورهاي عضو گروه 1+5 اظهار کرد: توافق هسته اي باعث مي شود که کشور در آستانه تحول در حوزه هاي اقتصادي، توليدي و تجارت قرار گيرد و مطمئنا اين تحول در نظام جمهوري اسلامي، خوشايند دشمنان نظام و انقلاب نخواهد بود.

وي خطاب به تمامي مديران دستگاه هاي اجرايي گفت که بايد مراقب تهديدات مختلف دشمنان در دوران پسا تحريم بود و ادامه داد: به عنوان مثال، رشد دو رقمي اقتصادي جنوب شرقي آسيا باعث شد که ويروس سارس در اين منطقه شيوع پيدا کند که به عقيده اکثر تحليلگران، اين امر يک تهديد زيستي بود که باعث شد رشد دو رقمي اقتصادي جنوب شرقي آسيا کاهش يافته و حتي تعداد مسافران به مقصد اين منطقه کاهش يابد.

جبارزداه با بيان اينکه دشمن هميشه کشور ما را تهديد مي کند عنوان کرد: قرارگاه سايبري از مهم ترين قرارگاه هاي پدافند غير عامل استان است که بايد نهايت تلاش خود را در تامين امنيت شبکه هاي ادارات و .. به کار گيرد.

 وي با بيان اينکه در دولت گذشته توجه چنداني به بحث پدافند غير عامل استان انتخاب نشده و جلسات اين شورا به صورت تشريفاتي برگزار مي شد، ادامه داد: اشتباهات و سياست هاي غلط دولت گذشته هم بايد براي مسئولان فعلي و هم مسئولان آينده درس عبرت باشد.

وي با انتقاد شديد از مديريت استان در دولت گذشته عنوان کرد: متاسفانه در سايه بي توجهي و بي دقتي مسئولان دولت گذشته، دستگاهي از دانشگاه تبريز به سرقت رفت که اين دستگاه قادر به ساطع کردن تشعشعات نوتروني و پرتوهاي هسته اي در سطح شهر تبريز بود و ما بعد از تحويل مديرت استان، دستور داديم که تمامي شهر تبريز از لحاظ تشعشعات هسته اي پايش شود که خوشبختانه هيچ گونه تشعشع هسته اي در تبريز رخ نداده بود.

وي همچنين بر لزوم ارائه آموزش هاي همگاني پدافند غير عامل تاکيد کرد.

در حاشيه اين جلسه، از سوي استاندار آذربايجان شرقي، صالحي از معاونين اداره کل اطلاعات استان به عنوان جانشين قرارگاه سايبري استان انتخاب شد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 3

  آخرین اخبار
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.