1394/08/05 - 14 : 52
کد خبر: 7252
آغاز ثبت‌نام نامزدها براي انتخابات مجلس از 28 آذر
احرارخبر:حسينعلي اميري، سن قانوني براي راي دادن در اين دوره از انتخابات را 18 سال تمام اعلام و اظهار کرد: نام نويسي از نامزدهاي انتخابات نيز از 28 آذر ماه سال جاري در فرمانداري هاي سراسر کشور آغاز خواهد شد.

وي با بيان اين که 25 فرايند براي دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره انتخابات خبرگان رهبري تعريف شده است، گفت: زيرساخت‌هاي الکترونيکي 24 فرايند کاملا مهيا و در مورد آخرين فرايند که مرحله راي‌گيري است نيز تمهيداتي پيش‌بيني شده است.

اميري با اشاره به مصوبه دولت مبني بر برگزاري انتخابات به صورت الکترونيکي در کلان‌شهرها و تعدادي از شهرستان‌هاي کشور، گفت: در حال رايزني با شوراي نگهبان هستيم و در صورت موافقت اين شورا، شاهد برگزاري انتخابات الکترونيکي خواهيم بود.

وي با بيان اين که امکانات فني اين کار فراهم شده است، افزود: در دوره قبلي انتخابات مجلس در 14 شهرستان انتخابات را الکترونيکي برگزار کرديم و تجربه خوبي در اين خصوص در اختيار داريم.

قايم مقام وزير کشور هزينه اجراي انتخابات الکترونيکي در تمام شهرها و روستاهاي کشور را افزون بر 40 هزار ميليارد ريال اعلام کرد و يادآور شد: با توجه به شرايط عمومي کشور امکان برگزاري الکترونيکي در تمام کشور هم اکنون وجود ندارد.

وي همچنين تعداد صندوق هاي اخذ راي براي انتخابات مجلس شوراي اسلامي را حدود 93 هزار صندوق اعلام کرد و گفت: اين تعداد با توجه به الکترونيکي شدن انتخابات در تعدادي از شهرها با تغييراتي مواجه خواهد شد.

اميري در ادامه از تشکيل کميته ويژه بررسي تخلفات انتخاباتي در فضاي مجازي خبر داد و گفت: در اين کميته که وظيفه رصد و کنترل فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي را بر عهده دارد، با همکاري وزارتخانه هاي کشور، اطلاعات و پليس فتا تمامي تحرکات بررسي و تلاش مي شود تخلفات احتمالي به حداقل برسد.

وي اظهار کرد: تخلفات تبليغاتي در فضاي مجازي هيچ تفاوتي با فضاي فيزيکي ندارد و بر اساس قانون، تخلفات احتمالي در فضاهاي اجتماعي و مجازي قابل پيگيري بوده و با متخلفان برخورد خواهد شد.

اميري، رسيدگي به تخلفات انتخاباتي را جزو وظايف وزارت کشور و شوراي نگهبان اعلام و اظهار کرد: البته در خصوص جرايم انتخاباتي نيز قوه قضائيه و دادگستري هاي استان ها وارد عمل شده و در صورت احراز جرم اقدام به صدور احکام مي کنند.

وي با بيان اين که تاکنون تخلفات بسيار جزيي در حيطه وظايف وزارت کشور و شوراي نگهبان اتفاق افتاده است، گفت: اين تخلفات با تذکرهاي شفاهي به افراد تا حد زيادي متوقف شده است و نامزدها تذکرها را رعايت کرده اند.

اميري با اشاره به هماهنگي هاي ايجاد شده بين وزارت کشور و قوه قضائيه، از صدور بخشنامه ايجاد شعبه هاي ويژه از سوي رييس قوه قضائيه براي رسيدگي به تخلفات و جرايم انتخاباتي خبر داد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 6

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.