1394/08/05 - 8 : 11
کد خبر: 7243
«ابتکار» سرانجام فرياد کارمندان خود را هم درآورد
احرار خبر: کارکنان معترض به سوء مديريت ابتکار در سازمان محيط زيست در تجمعي اعلام کردند،اين سازمان به سازماني سياسي تبديل شده و به تازگي مجوز استخدام غيرقانوني 240 نفر از همفکران سياسي ابتکار را صادر کرده است.

 به گزارش احرار خبر به نقل از فارس، تجمع اعتراض آميز کارکنان سازمان حفاظت محيط زيست صبح امروز در مقابل در اصلي اين سازمان در پارک پرديسان برگزار شد.

سوء مديريت محيط زيست، ناديده گرفتن نظر کارشناسان و مشکلات معيشتي و رفاهي کارکنان و تبعيض فاحش بين مديران و کارکنان از دلايل برگزاري اين تجمع اعتراض آميز است.

در اين تجمع کارکنان با در دست داشتن شعارهايي مانند «مطالبات ما را سياسي نکنيد، به داد کارکنان سازمان برسيد، بودجه سازمان کجاست؟، چاپلوسي = ارتقا، ما مي‌خواهيم از خط مرگ به خط فقر برسيم، سازمان محيط زيست سياسي مساوي تخريب جنگل‌هاي شفارود و اگر بودجه سازمان تا آسمان باشد وضعيت محيط زيست همين است» اعتراض خود را نسبت به سوء مديريت ابتکار و انجام اقدامات غيرقانوني در اين سازمان اعلام کردند.

يک خانم ديپلمه دبير شوراي عالي امنيتي زيستي شده است!

يکي از معترضان با بيان اينکه ابتکار به جاي آنکه رئيس سازمان حفاظت محيط زيست باشد بايد وزير امور خارجه مي‌شد، گفت: سازمان حفاظت محيط زيست به هيچ عنوان دغدغه زيست‌محيطي ندارد و از سوي ديگر به وضعيت معيشتي کارکنان نيز رسيدگي نمي‌شود و از افراد غير متخصص که تنها با آنها از لحاظ سياسي هم عقيده‌ هستند استفاده مي‌شود.

وي ادامه داد: به عنوان مثال، هم‌اکنون يک فرد ديپلمه به عنوان دبير شوراي عالي امنيتي زيستي انتخاب شده است و مجوز استخدام غير قانوني 240 نفر را نيز گرفته‌اند تا بتوانند تيم‌هاي سياسي خود را وارد سازمان کنند.

يکي ديگر از کارکنان معترض سازمان محيط زيست گفت: حداقل يک سال است که بودجه اين سازمان صرف کارهاي سياسي و تبليغاتي مي‌شود تا بتوانند نمايندگان خود را به مجلس بفرستند. يکي از افرادي که 20 سال سابقه کار در سازمان محيط زيست را دارد هنوز قراردادي است اما نيروهاي جديد که نورچشمي رئيس سازمان هستند پس از ورود به سازمان به سرعت رسمي مي‌شوند؛ تبعيض و بي‌عدالتي و سوء مديريت ابتکار بايد توسط مراجع بالاتر بررسي شود.

ابتکار: کارکنان معترض سازمان را ترک کنند!

يکي ديگر از کارمندان معترض با بيان اينکه نزديک به 6 ماه است هر هفته اعتراض خود را مطرح مي‌کنيم، گفت: هر بار که اعتراض مي‌کنيم مسئولان حراست با ما برخورد مي‌کنند و تهديد به اخراج مي‌شويم و رئيس سازمان نيز هيچ اهميتي به اين اعتراض‌ها نمي‌دهد، آخرين بار تا يک مهر فرصت خواستند تا خواسته‌هاي ما را برآورده کنند اما امروز 4 آبان است و هنوز هيچ خبري نشده است.

وي با اشاره به ناکارآمدي سيد محمد مجابي معاونت توسعه مديريت و امور مجلس سازمان محيط زيست گفت: اين شخص در تيم قبلي خانم ابتکار نيز بود و با تمام ناکارآمدي‌هايش دوباره بر سر کار آمده است.

وي افزود: وضعيت مشاوران سازمان به گونه‌اي است که در انتخاب آنها هيچ نشاني از تخصص وجود ندارد و منشي‌هاي دفاتر سازمان به عنوان مشاوران سازمان منصوب مي‌شوند.

وي با انتقاد از ورود افراد غيرمتخصص و فاميل‌بازي در سازمان محيط زيست گفت: کارمنداني با 15 سال سابقه را از پست‌هاي خود حذف مي‌کنند تا فاميل‌هايشان بر سر کار بيايند؛ در اين سازمان رفاه کارکنان مدنظر نيست و تنها به نيازهاي شخصي خود فکر مي‌کنند در حاليکه مي‌گويند بودجه‌اي براي پرداخت افزايش حقوق کارکنان سازمان نداريم اما درهاي هوشمندي در سازمان نصب شده است که هرکدام 10 ميليون تومان هزينه دارد و در حالي صحبت از کمبود بودجه مي‌کنند که پرداختي رفاهي به معاون توسعه مديريت نه تنها کم نمي‌شود بلکه هر روز بيشتر مي‌شود.

مجوز پروژه‌هايي براي تخريب محيط زيست!

يکي ديگر از معترضان گفت: بنده 16 سال سابقه فعاليت در سازمان محيط زيست دارم اما بدون اينکه هيچ تخلفي داشته باشم از پست خود حذف شده و کارمند يک فرد ديپلمه شده‌ام، اينها نشان از وضعيت بد سازمان محيط زيست دارد، چگونه با اين وضعيت انتظار داشته باشيم محيط زيست کشورمان از بين نرود.

وي افزود: در حاليکه در جلسات ارزيابي گفته مي‌شود مجوزهاي غيرقانوني به پروژه‌ها داده نمي‌شود اما چند روز بعد نمي‌دانيم چه اتفاقي مي‌افتد که تمام پروژه‌هاي غيرقانوني مجوز مي‌گيرند. به عنوان مثال تمام کارشناسان نظر داده بودند که نبايد اجازه اکتشاف در معدن بهرام گور داده شود و در حاليکه رئيس سازمان در همان جلسه گفت که اين مجوز صادر نمي‌شود اما چند روز بعد مطلع شديم که اين اتفاق افتاده است.

يکي ديگر از معترضان با بيان اينکه از مسئولان عالي کشور درخواست داريم براي رسيدگي به سوء مديريت مسئولان اين سازمان به مسئول ذي‌ربط هشدار دهند، گفت: عدم رسيدگي به وضعيت حقوقي و معيشتي رفاهي کارکنان،‌ وضعيت نابسامان محيط زيست کشور به دليل لحاظ نکردن نظارت کارشناسان سازمان در تصميمات تخصصي و تبعيض در حقوق و مزاياي دريافتي مديران و کارمندان سازمان باعث اعتراض کارکنان شده است.

وي افزود: متاسفانه مجوزهاي غيرقانوني در اين سازمان داده مي شود و ما ديگر نمي‌خواهيم مسئولان بيايند و پاسخ به ما بدهند. چرا که ابتکار رئيس سازمان دو هفته گذشته اتمام حجت کرد و گفت که کارشناسان معترض سازمان را ترک کنند.

وي ادامه داد: تمام 800 نفر کارکنان سازمان محيط زيست معترض هستند اما متاسفانه اين کارکنان تهديد به اخراج يا کم شدن حقوق و مزايا مي‌شوند به همين دليل بسياري از آنها در اين تجمع شرکت نکردند. از 6 ماه گذشته تجمع اعتراض آميز ما آغاز شد و بيانيه ما 21 بند داشت که حتي يک بند آن نيز انجام نشده است.

تعدادي از کارکنان با بيان اينکه 35 درصد افزايش حقوق در احکام آنها ثبت شده است اما در پرداختي‌ها اعمال نمي‌شود، گفتند: بسياري از کارکنان با حدود 12 سال سابقه تنها يک ميليون و 200 هزار تومان حقوق مي‌گيرند که اين وضعيت ديگر قابل تحمل نيست و در صورتيکه اعتراض کنيم سريع به پست‌هاي پايين‌تر منتقل مي‌شويم يکي از کارکنان واحد مالي که به اين شرايط اعتراض داشت به معاونت دريايي منتقل شد درحاليکه تخصص اين فرد چيز ديگري بود.در اين سازمان تنها چيزي که مهم نيست تخصص و دغدغه محيط زيست و معاش کارکنان است عده‌اي بر سرکار هستند که تنها به فکر منافع خود و هم عقيده‌هاي سياسي شان هستند و از اين سمت براي پيشبرد اهداف خود استفاده مي‌کنند.

معاون ابتکار از پنجره محل کارش به تجمع کنندگان نگاه مي‌کرد!

در اين تجمع کارکنان معترض بنري را که نشان دهنده اعتراض آنها به سوء مديريت سازمان حفاظت محيط زيست است امضا کردند.

در حالي اين تجمع برگزار شد که هيچ‌کدام از مسئولان سازمان حفاظت محيط زيست براي پاسخگويي به ميان کارکنان نيامدند و معاون توسعه مديريت محيط زيست تنها از پنجره اتاق محل کار خود به معترضان نگاه مي‌کرد و مشاور رسانه‌اي ابتکار نيز در همان زمان وارد سازمان شد و بدون توجه به معترضان از کنار آنها گذشت.

وضعيت معيشتي کارکنان، تفاوت و تبعيض فاحش بين مديران و کارکنان سازمان و سوء مديريت پروژه‌هاي زيست محيطي از جمله مسائلي بود که کارکنان سازمان محيط زيست نسبت به آن اعتراض داشتند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 8

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.