1394/08/04 - 17 : 43
کد خبر: 7228
رئيس کنفرانس مشورتي استان هوبي چين:
چين علاقمند به سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي شهر تبريز و پارک صنعت است
احرار خبر: رئيس کنفرانس مشورتي استان هوبي چين گفت: پروژه‌هاي شهري ميان تبريز و مرکز هوبي بررسي شد که احساس مي‌کنيم اين همکاري‌ها مي‌تواند به مراحل اجرايي موثر براي سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي شهر تبريز و پارک صنعت برسد.

به گزارش احرار خبر، يانگ سونگ صبح امروز در ديدار هيئت چيني استان هوبي با سرپرست معاونت امور اقتصادي و بين‌الملل استانداري آذربايجان‌شرقي بر توسعه همکاري‌ها ميان دو استان تاکيد کرد.

رئيس کنفرانس مشورتي استان هوبي چين شهر تبريز را داراي ظرفيت‌هاي متعدد سرمايه‌گذاري و توسعه دانست و گفت: شهر تبريز پيشينه بلند تاريخي دارد و مي‌توان زمينه‌هاي همکاري گسترده‌اي داشته باشيم و در زمينه زيرساخت‌ها و تامين مالي پروژه‌ها نيز مي‌توان کارهاي بزرگي انجام داد.

وي با اشاره به برنامه‌هاي بازديد خود از آذربايجان‌شرقي گفت: در اين برنامه‌ها از نقاط مختلفي ديدار کرديم و پارک صنعتي جديدي که در آذربايجان‌شرقي در حال احداث است مي‌تواند در آينده نقش مهمي در تحولات بر عهده داشته باشد.

سونگ عنوان کرد: معتقد هستم که شرايط پارک صنعتي براي شرکت‌هاي چيني جذاب خواهد بود و از نظر نيروي انساني و سياست‌هاي در نظر گرفته شده براي سرمايه‌گذاران جذاب است.

يانگ سونگ افزود: بازديد از کارخانجات صنعتي انجام شد و شرکت‌هاي تبريزي همکاري خوبي با طرف چيني دارند و اين همکاري‌ها توسعه خواهد يافت و در شرايط جديد همکاري‌ها نيز تسريع  مي‌يابد و اين همکاري مي‌تواند به سطوح بالاتر نيز منجر شود و نمادي از دوستي دو دولت باشد.

رئيس کنفرانس مشورتي استان هوبي چين به ديدار هيئت چيني با شهردار تبريز اشاره کرد و گفت: در اين ديدار از سوي شهردار تبريز پيشنهاد خوبي براي ارتباط فرهنگي ميان تبريز و مرکز استان هوبي مطرح شد که پيشنهاد خوبي بود و قبول کرديم و در سفر به چين اين پيشنهاد را مطرح خواهيم نمود.

وي يادآور شد: پروژه‌هاي شهري ميان تبريز و مرکز هوبي بررسي شد که احساس مي‌کنيم اين همکاري‌ها مي‌تواند به مراحل اجرايي موثر برسد.

يانگ سونگ تصريح کرد: شرکت‌هاي فعال اقتصادي استان آذربايجان‌شرقي در زمينه توسعه همکاري‌ها با کشور چين علاقمندي خود را نشان دادند و در اين ميان ديدگاه‌هاي متعددي نيز داشتند که به علت محدوديت زماني امکان بررسي اين جزئيات را پيدا نکرديم اما در حالت کلي نشان از اراده طرفين براي توسعه همکاري و افزايش مدل‌هاي همکاري است.

وي در ادامه سخنان خود با بيان اينکه سفر هيئت چيني فردا در آذربايجان‌شرقي به پايان مي‌رسد، گفت: اين پايان آغازي بر اجراي توافقات حاصل شده و توسعه همکاري‌ها است و در دوران تحريم‌ها نيز روابط ايران و چين نه تنها متوقف نشد بلکه تقويت نيز شد و امضاي توافق همکاري بين دو استان در زماني صورت گرفته که تحريم‌ها پايان نيافته است.

يانگ سونگ خاطرنشان کرد: تحريم‌هاي ايران در مسير اتمام قرار دارد و همين امر موجب مي‌شود تا اميدواري بيشتري براي بهبود همکاري‌ها و توسعه روابط داشته باشيم و مهم اين است که در چارچوب اين دو تفاهمنامه همکاري‌هاي عملي پيش آيد.

وي با اشاره به توسعه روابط فرهنگي و آموزشي گفت: مي‌توانيم سالانه زمينه آموزش و تحصيل دانشجويان آذربايجان‌شرقي در کشور چين و فراگيري زبان چيني فراهم کنيم و اميدواريم امکان تحصيل دانشجويان چيني نيز در دانشگاه‌هاي آذربايجان‌شرقي فراهم شود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 5

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.