1394/08/01 - 19 : 30
کد خبر: 7201
به همت شهرداري اردبيل
طرح پاکبان محرم در اردبيل فعال شد
احرار خبر:به همت شهرداري اردبيل و در بهبود سيماي شهري در روزهاي تاسوعا و عاشورا اجراي طرح پاکبان محرم در اردبيل آغاز شد.

به گزارش احرار خبر، جمع زيادي از جوانان با لباس‌هاي يکدست با عنوان پاکبان محرم امروز تاسوعاي حسيني و فردا همزمان با عاشوراي حسيني در مناطق مختلف شهر حاضر شده و در يک فرهنگ‌سازي مناسب سعي مي‌کنند تا سيماي شهري را از برخي آلودگي‌ها پاک کرده و زمينه مشارکت مردم را در نريختن زباله به روي زمين، معابر، گذرگاه‌ها و خيابان‌‌ها فراهم آورند.

«فرهنگ نه به ظروف پلاستگي» که شعار حقيقي شهرداري در قالب اجراي طرح پاکبان محرم است فعاليتي مثبت و سازنده است که همه را به استفاده نکردن از ظروف پلاستيکي تشويق کرده و به جاي آن از ديگر ظروف احيا شونده و گاه بازيافت استفاده کنند.

مدير روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري اردبيل در زمينه ايجاد طرح پاکبان محرم گفت: در شرايطي که شهرداري از تعيين محل‌هاي مشخص براي توزيع نذورات محرم و تهيه بافت‌هاي زباله به تعداد کافي اقدام کرده و در اين زمينه اطلاع‌رساني داشتند علاقمندان به محيط زيست به پوشيدن کاورهاي مخصوص در سطح شهر حضوري فعال دارند.

مجتبي لاله اين ابتکار شهرداري را مناسب در حفظ محيط زيست اعلام کرد و افزود: اين در شرايطي است که پرسنل شهرداري پشتيباني کافي را از اين افراد انجام داده و حضور اين افراد در مسير حرکت دستجات عزاداري به خصوص مکان‌هاي منتهي به ميدان عالي‌قاپو برنامه‌ريزي شده است.

وي ادامه داد: با توجه به اينکه آيين‌هاي سنتي و باشکوه اردبيلي‌ها در ماه محرم زبانزد عام و خاص بوده و به عنوان پايتخت حسينيت شناخته شده است بهره‌گيري از اين ظرفيت براي فرهنگ‌سازي در ميان مردم بدون شک يک ايده آگاهانه است که اگر در سال‌هاي متمادي اجرا شود در بلند مدت نتايج آن را شاهد خواهيم بود به طوري که تاثيري عميق در سبک زندگي مردم اردبيل برجا مي‌گذارد.

مدير روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري اردبيل بيان کرد:‌ اردبيل پس از تشکيل اتاق فکر محيط زيست استان با راه‌اندازي اين طرح به همراه پاکسازي مناطق روستايي همچنين حضور فعالان محيط زيست در آيين‌هاي مختلف زمينه‌اي را فراهم کرده تا همه با حساسيت و رويکرد محيط زيستي سعي کنند تا فضاي پيراموني خود را که در آن زندگي مي‌کنند به شايستگي پاس بدارند.

لاله افزود:‌ ظروف پلاستيکي تا 300 سال در طبيعت مي‌ماند و تصفيه نمي‌شد و از طرفي استفاده از اين ظروف در مواد غذايي گرم سرطان‌زا بوده و براي سلامتي مضر است و با اين حال طي سال‌هاي آينده مواد پلاستيکي با ورود به زندگي مردم جاي خود را در توزيع نذورات ماه محرم باز کرده است.

اين مسئول تصريح کرد: اين درحالي است که در گذشته نه چندان دور ظروف مخصوصي براي اين دست برنامه‌هاي معمول ماه محرم مورد استفاده قرار مي‌گرفت که آثار و تبعات کمتري را در سلامتي افراد داشت.

مدير روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري اردبيل يادآور شد: امسال شهرداري اردبيل به پيشنهاد فعالان محيط زيست در استان در روزهاي تاسوعا و عاشورا ظروف گياهي به ايستگاه‌هاي صلواتي سطح شهر هديه کرده است هرچند که مواد پلاستيکي قابل بازيافت به کشور نيز در سطح گسترده نيز وارد شده است.

لاله عنوان کرد: با اين حال حرکت شهرداري با توجه به حضور انبوه مردم در سطح شهر در تعطيلات روزهاي پاياني دهه نخست محرم به نوعي زمينه‌اي را فراهم مي‌کند تا توجه افکار عمومي را نسبت به ضرورت بازنگري در مصرف بي‌رويه پلاستيک جلب کند.

اجراي طرح پاکبان محرم در اردبيل آثار خود را به خوبي نشان داده به طوري که ديگر خبري از تلمبار شدن مواد پلاستيکي يکبار مصرف در خيابان‌ها، معابر و کوچه‌ها ديده نمي‌شود و يک شرايط متفاوتي را در اين حوزه شاهد هستيم که به بهبود سيماي شهر اردبيل نيز کمک کرده است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 5

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.