1394/08/01 - 19 : 29
کد خبر: 7200
تشريح برنامه‌هاي امنيتي حسينيه اعظم زنجان در يوم‌العباس
احرار خبر: استان زنجان با فرارسيدن ايام محرم‌الحرام همانند ساير مسلمانان سياه‌پوش شده و به عزاي حسيني پرداختند که حسينيه اعظم زنجان در يوم‌العباس به تشريح برنامه‌هاي خود براي ايجاد امنيت بيشتر پرداخت.

به گزارش احرار خبر،بار ديگر يوم‌العباس فرا رسيد تا عاشقان و شيفتگان حضرت امام حسين (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) به همگان نشان دهند که داغ عاشورا کهنه نمي‌شود و همچنان تازه است.

مراسم هشتم محرم از گذشته‌هاي دور همچنان به سبک و سياق سنتي به يادگار مانده است و در اين روز مردم استان زنجان با ياد دلاوري‌هاي حضرت ابوالفضل العباس(ع) مراسم باشکوهي برگزار مي‎کنند، اين مراسم به قدري زيبا و تأثيرگذار بوده که چندين سال جهاني شده است.

هر سال در اين روز مردم زنجان با فرا رسيدن ماه محرم، بيرق‌هاي عزاي امام حسين(ع) را به دست مي‌گيرند و به ياد مظلوميت اهل بيت (ع) در واقعه عاشورا اشک ماتم مي‌ريزند.

ديروز نيز يوم‌العباسي ديگر است تا مردم پايتخت شور و شعور حسيني به همگان نشان دهند که اهل بيت (ع) تنها نيستند و هنوز با گذشت بيش از يک هزار سال از واقعه عاشورا داغدار و عزادار غم امام حسين (ع) و ياران ايشان هستند.

در مراسم هشتم محرم از همه اقشار حضور پيدا مي‌کنند، اينجا کسي سمت ندارد، خيل عظيمي از جمعيت، مرد و زن، پير و جوان از اقشار و پست‌هاي مختلف آمده‌اند تا بگويند، عشق به قمربني‌هاشم کهنه نشده و همه خادم امام حسين (ع) هستند، امروز حرکت عظيمي در حال شکل گرفتن است و اجتماع عظيمي از عزاداران شکل مي‌گيرد تا با الگوگيري از علمدار کربلا حضرت ابوالفضل (ع) به جهانيان درس بصيرت دهند.

بايد در زنجان باشيد، تا ببينيد و بشنويد، اينجا عشق به قمر بني‌هاشم چه غوغايي به پا کرده و فرياد «من ابوالفضلم علمدار قيام»، در تمام شهر پيچيده است.

خيابا‌ن‌ها پر از قرباني‌هايي است که نذر امام حسين (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) شده‌اند، امروز مردم زنجان شتر قرباني مي‌کنند تا از شهيد شش ماهه کربلا حاجت بگيرند.

امنيت، يکي از مباحث بسيار مهم در همه کشورها به ويژه ايران است که نيروي انتظامي به همراه ساير ارگان‌ها، سازمان‌ها و نهادها در انسجام امنيت در کشور به ويژه در ايام خاص همانند محرم و صفر اهتمام ويژه‌اي دارد، با توجه به گذشت چندين روز از مراسم عزاداري سيد و سالار شهيدان ابا عبدالله الحسين (ع)، به سراغ برخي از مسئولان متولي ايجاد امنيت در استان زنجان رفته و با آنها به گفت‌وگو پرداختيم که در ذيل از خاطرتان مي‌گذرد:

* فعاليت 800 نفر از واحد انتظامات در مراسم هشتم محرم

در ابتدا مسئول انتظامات حسينيه اعظم زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان درباره برنامه‌هاي اين حسينيه اظهار کرد: تمهيدات لازم براي برگزاري مراسم هشتم محرم آماده‌سازي شده است.

عقيل مهديون اظهار کرد: جلسات توجيهي واحد انتظامات حاضر در مراسم هشتم از چند ماه قبل برگزار و آموزش‌هاي لازم به آنها ارائه شده است.

وي با تأکيد بر اينکه امسال 800 خادم برادر و خواهر در مراسم هشتم محرم حضور خواهند داشت، گفت: طبق آمار تعداد خادمان فعال در واحد انتظامات برادران 500 نفر و در واحد خواهران نيز 300 نفر است.

مسئول انتظامات حسينيه اعظم زنجان با بيان اينکه به منظور ارائه خدمات بهتر 100 نفر از خادمان در چهار گروه 25 نفره تقسيم بندي مي شوند، گفت: هدف از اين کار اين است که مردم راضي باشند و خدمات با کيفيت بهتري انجام شود.

* اعمال محدوديت‌هاي ترافيکي در مسيرهاي منتهي به مراسم عزاداري هشتم محرم

در ادامه رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان زنجان نيز اظهار کرد: در روز هشتم و يازدهم محرم از ساعت 10 صبح تا پايان مراسم دسته عزاداري حسينيه اعظم، چند خيابان اصلي و مسيرهاي منتهي به آن مسدود است.

رمضان آفريدون با اشاره به اينکه از ميدان 15 خرداد تا بلوار آزادي و کوچه‌هاي منتهي به اين مسير، تقاطع دروازه ارک به چهار راه اميرکبير، ابتداي خيابان طالقاني تا سبزه‌ميدان، خيابان سعدي وسط تا ميدان انقلاب و تقاطع صدر جهان از سمت خيابان خيام به امامزاده سيد ابراهيم(ع) محدوديت ترافيکي اعمال مي‌شود، گفت: توقف خودروها و موتورسيکلت‌ها در حدفاصل خيابان سعدي وسط تا سبزه‌ميدان، اميرکبير تا بلوار آزادي و خيابان توحيد ممنوع است.

* پوشش مراسم هشتم محرم توسط خبرنگاران و عکاسان داخلي و خارجي

در ادامه اين گزارش، مدير روابط عمومي حسينيه اعظم زنجان نيز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: واحد اطلاع‌رساني و تبليغات حسينيه اعظم زنجان به منظور پوشش مناسب مراسم هشتم محرم اقدامات متعددي را از روزهاي قبل انجام داده است.

مجتبي شهامي با اشاره به اطلاع‌رساني‌هاي انجام شده و امور تبليغاتي صورت گرفته در زمينه برگزاري اين مراسم اضافه کرد: همچنين واحد روابط عمومي اين مسجد نسبت به اطلاع‌رساني به خبرنگاران، عکاسان، مراجعان و ... اقدام مي‌کند.

مدير روابط عمومي حسينيه اعظم زنجان با بيان اينکه امروز نيز تأمين نظم محوطه حسينيه اعظم زنجان توسط واحد روابط عمومي انجام مي‌شود، گفت: در راستاي اطلاع‌رساني بيشتر اقدامات حسينيه اعظم زنجان نشريه موضوعي اين مسجد چاپ شده است.

اين مسئول با اشاره به اينکه تاکنون دو شماره از نشريه مصباح حسينيه اعظم زنجان در 7 هزار عدد چاپ شده و در بين عزاداران توزيع شده است، گفت: همچنين اطلاعات و اخبار مربوط به واحدهاي مختلف حسينيه اعظم زنجان در وب سايت حسينيه اعظم زنجان منتشر مي‌شود.

وي با اشاره به اينکه براي پوشش مراسم هشتم محرم امسال نيز مطابق سنوات گذشته خبرنگاران و عکاسان از رسانه‌هاي مختلف حضور دارند، اظهار کرد: همچنين مراسم از چند شبکه داخلي و خارجي به صورت زنده پخش خواهد شد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 7

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.