1392/1/9 - 06 : 37
کد خبر: 720
مجتهد شبستري:
يک ملت زنده هرگز بر اثر تحريم و فشار به زانو در نخواهد آمد
امام جمعه تبريز با اشاره به موفقيت‌ها و دستاوردهاي سال 91 ملت ايران در برابر تحريم‌ها گفت: يک ملت زنده هرگز بر اثر تحريم، فشار و سخت‌گيري دشمن به زانو در نخواهد آمد.

آيت‌الله محسن مجتهد شبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني(ره) اين شهر اظهار کرد: حوادث سال 91 درس بزرگي به ما داد و آزمون بزرگي بود، يک ملت زنده از تهديد و فشار و سختگيري‌هاي دشمن هرگز به زانو در نخواهد آمد.

خطيب جمعه تبريز با اشاره فرمايشات مقام معظم رهبري در مشهد مقدس ارزيابي نقاط قوت و ضعف کشور در سال گذشته و برنامه‌ريزي بر اساس اين ارزيابي کلان را يک ضرورت برشمرد و افزود: همانگونه که انسان در مسائل فردي و شخصي نيازمند ارزيابي و محاسبه دائمي است، در مسائل کشور نيز ارزيابي و محاسبه ملي، کاري با اهميت است، زيرا قابل عبرت گرفتن و بهره‌گيري براي آينده است.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي سال 91 را از اين منظر يکي از پرکارترين سال‌ها براي بدخواهان ملت ايران برشمرد و افزود: آنها هدف خود از تحريم‌ها را فلج کردن وبه زانو درآوردن ملت اعلام کردند، بنابراين اگر ملت ايران در مقابل همه اين فشارها، سرپا و بانشاط بايستد و به پيشرفت‌هاي بيشتري دست يابد، آنها بي‌آبرو خواهند شد.

خطيب جمعه تبريز تصريح کرد: درس بزرگ موفقيت‌ها و دستاوردهاي سال 91، اين است که يک ملت زنده هرگز بر اثر تحريم، فشار و سخت‌گيري دشمن به زانو در نخواهد آمد.

وي با بيان اينکه پيشرفت، سربلندي و اقتدار بيشتر کشور در گرو تحقق شعار حماسه سياسي و اقتصادي است، تصريح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامي با هو

وي همچنين با اشاره به دوازدهم فروردين روز جمهوري اسلامي با گراميداشت اين روز تصريح کرد: در حقيقت نهال انقلاب که با نثار خون هزاران جوان اين مرز و بوم به بار نشست از 12 فروردين تثبيت شد و مردم در اين روز با تعيين نوع حکومت هويت واقعي خويش را به منصه ظهور رساندند و ثابت کردند که قائل به جمهوري اسلامي به ويژه اسلاميت نظام هستند.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي گفت: اصول مترقي در قانون اساسي جمهوري اسلامي بنا شده که مهم‌ترين آن ولايت فقيه است، امنيت، عزت و استقلال امروز ايران اسلامي در سايه پيروي از ولايت تحقق يافته است و توطئه‌ها در اين چند سال پس از پيروزي انقلاب با حاکميت ولايت فقيه يکي پس از ديگري خنثي شده است.

وي دوازدهم فروردين ماه سال 58 را سالروز تثبيت نظام مقدس جمهوري اسلامي و برافراشته شدن پرچم استقلال و آزادي در ايران و تجديد حيات اسلام توصيف کرد و اظهار داشت: مردم در اين روز با حضور ميليوني در پاي صندوق‌هاي راي با اکثريت آرا، جمهوريت همراه با اسلاميت نظام اسلامي ايران را خواستار شدند. آيت‌الله شبستري ادامه داد: در طول سال‌هاي گذشته نيز مردم با حضور خود در عرصه‌هاي مختلف ضامن اين دو ويژگي مهم نظام اسلامي شدند.

امام جمعه تبريز خاطرنشان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي با اطلاع از اين موضوع مي‌خواهند با دسيسه‌هاي مختلف همدلي و اتحاد ملت ايران را خدشه‌دار کنند، اما هوشياري مردم توطئه‌هاي دشمنان را به خودشان بر مي‌گرداند.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در ادامه خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز، نحسي روز سيزده نوروز را باوري غلط و غيرقابل استناد ارزيابي کرد و گفت: اين امر هيچ مبناي علمي، منطقي و اسلامي ندارد و هيچگونه منبع معتبر ندارد.

وي افزود: متاسفانه در کشور ما اين امر رايج شده و از اين روز به نام روز طبيعت ياد مي‌شود در حالي که تمام ايام سال روز طبيعت است.

آيت‌الله شبستري با بيان اينکه حوادث رانندگي و سوانح  زيادي در اين روز اتفاق مي‌افتد، خواستار ترويج سنت‌هاي حسنه و اسلامي شد.

شمندي، خردمندي و به صورت هدفمند شعار هر سال را انتخاب مي‌کنند.

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 1

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.