1394/08/01 - 19 : 27
کد خبر: 7199
نماينده ولي فقيه در استان زنجان:
عزاداري باشکوه مردم زنجان براي ديگر علاقمندان الگو شده است
احرار خبر: نماينده ولي فقيه در استان زنجان با اشاره به شکوه و عظمت عزاداري مردم زنجان گفت: اين شکوه و عظمت براي علاقمندان الگو شده است.

به گزارش احرار خبر، آيت‌الله شيخ علي خاتمي ديشب در جمع عزاداران زنجاني ضمن تسليت به مناسبت فرا رسيدن شهادت امام حسين (ع) اظهار کرد: تاريخ وقايعي بسيار داشته است، اما نکته مهم اين است که در پايان تاريخ دين غالب خواهد بود.

وي با اشاره به اينکه حق ثبات دارد و ماندگار است و ريشه آن خشک نمي‌شود، اضافه کرد: باطل همچون کف روي آب است، موج دارد ولي ماندگار نيست.

نماينده ولي فقيه در استان زنجان با اشاره به اينکه پايان خوش تاريخ را همه پيامبران بيان کرده‌اند، گفت: پيامبر اکرم (ص) به صورت واضح‌تر آينده تاريخ را بيان کرده‌اند.

وي با اشاره به اينکه پيروزي حق بر باطل قطعي است و مردم طعم شيرين عدالت را خواهند چشيد، اضافه کرد: اين امر در زمان ظهور امام زمان (عج) تحقق پيدا خواهد کرد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اينکه در آن زمان عقول رشد کرده و مردم قدرت فهم حقايق را پيدا مي‌کنند، افزود: اينگونه نيست که در زمان ظهور امام زمان (عج) به زور مردم به دين دعوت شوند.

نماينده ولي فقيه در استان زنجان با اشاره به واقعه عاشورا و وقايع رخ داده در آن تصريح کرد: پس از گذشت بيش از يک هزار سال هنوز واقعه عاشورا کهنه نشده است.

وي با اشاره به اينکه هر سال مراسم باشکوه عزاداري هشتم محرم در زنجان برگزار مي‌شود، افزود: اين عزاداري هم‌اکنون به الگوي جهاني تبديل شده است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اينکه ياران امام حسين (ع) در واقعه کربلا فقط 72 نفر بودند، اضافه کرد: هرقدر زمان مي‌گذرد، تابلويي که سال 61 هجري اين 72 نفر ترسيم کردند، نه فراموش مي‌شود و نه کهنه بلکه دل مي‌برد.

وي با بيان اينکه امروز در مراسم عزاداري هشتم محرم همچون سنوات گذشته از همه اقشار حضور داشتند، گفت: حضور اقشار مختلف مردم نشان از همدلي مردم استان در عزاداري براي امام حسين (ع) است.

نماينده ولي فقيه در استان زنجان با اشاره به اينکه در روز دوازدهم محرم همه براي پيروزي يزيد شادي مي‌کردند، اضافه کرد: در آن زمان حضرت زينب (س) افشاگري کردند و حقايق عاشورا را بيان کردند.

وي با اشاره به دلاوري‌هاي حضرت ابوالفضل (ع) در واقعه عاشورا بيان کرد: حضرت ابوالفضل (ع) در واقعه عاشورا دست داد، ولي هم اکنون دستان بسياري از حاجتمدان را مي‌گيرد.

نماينده ولي فقيه در استان زنجان با اشاره به اينکه دلاوري‌هاي واقعه عاشورا درس بزرگي براي همگان است، تصريح کرد: درست است که واقعه عاشورا يک روز بيشتر طول نکشيد، ولي درسي جاودانه به جهانيان داد.

وي با اشاره به اينکه همه افراد از هيبت و عظمت حضرت ابوالفضل (ع) در حيرت هستند، گفت: امروز نيز عزاداري باشکوه مراسم هشتم محرم به ياد ايشان برگزار شد و بار ديگر مردم استان زنجان ارادت خود را به ايشان نشان دادند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 2

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.