1394/08/01 - 19 : 23
کد خبر: 7196
در اجتماعي باشکوه در «يوم‌‌العباس» در اردبيل رخ داد
طنين «لبيک يا سقا» در اردبيل، « اي اوجا قامت، علمدار ابوالفضل»
احرار خبر: همزمان با تاسوعاي حسيني که به نام «يوم‌العباس» معروف است اردبيلي‌ها در اجتماعي باشکوه طنين «لبيک يا سقا»را به بلنداي آوازه حضرت ابوالفضل عباس (ع) سر داده و از آن حضرت مدد خواستند.

به گزارش احرار خبر، در مراسمي که بعد از ظهر امروز در ميدان عالي‌قاپوي اردبيل و خيابان‌ها اطراف با حضور هزاران عزادار حسيني برگزار شد شرکت‌کنندگان در حالي که بارها نداي «لبيک يا اباالفضل» «لبيک يا حسين» سرداده در يوم‌العباس از علمدار کربلا خواستند تا مرادشان را داده و اسلام و ارزش‌‌هاي آن و عنصر ولايت‌مداريشان را مورد صيانت و دفاع قرار دهد.

مراسم باشکوه اردبيلي‌ها در عصر تاسوعاي حسيني که با همراهي صدها نفر از ميهمانان داخلي و خارجي همراه بود به صورت زنده از شبکه‌هاي مختلف صدا و سيما و رسانه‌ها پخش شد تا اوج اجتماع مردمي را در شهر دارالارشاد و پايتخت حسينيت همه شاهد و ناظر باشند.

اعلام وفاداري با عباس اعلام وفاداري با ولايت

عزادارن حسيني اردبيلي در حالي فرياد «لبيک يا خامنه‌اي» «لبيک يا حسين» بارها فرياد زدند که به ياد مظلوميت سيدالشهدا (ع) و قمر منير بني‌هاشم اظهار عشق و صلابت و دلدادگي کرده و اوج فريادشان را در همراهي با نافذ بصيرت کربلايي حضرت ابوالفضل عباس (ع) نشان دادند.

نوحه‌ها،مرثيه‌ها و شاه بيت‌ها مداحان اهل بيت حال و هواي خاص به اين مراسم معنوي بخشيده بود به طوري که اردبيلي‌ها فرياد زدند « اي اوجا قامت، معدن غيرت ابوالفضل عباس (ع)» «شيرخدا بالاسي، يار ولايت» «باب‌الحوائج آقا، ايله عنايت بيزه» «اي دلم قبله حاجات يا ابوالفضل» «سالک کوي محبت يا اباالفضل» «هانسي گروهين بيله مولاسي وار شيعه‌لرين حضرت عباسي وار» و ديگر تکيه‌ها و رجزخواني‌هايي که در قامت حضرت ابوالفضل (ع) سر داده و ابراز وفاداري مي‌کردند

دستجات عزاداري و گروه‌هاي مردمي در حالي که بيرق‌هاي سياه با نام مبارک حضرت عباس(ع) و امام حسين (ع) در هواي بهاري اردبيل در دومين ماه از فصل پاييز در دست گرفته بودند علم‌ها را به حرکت درآورده و بارها فرياد زدند «يل ياتار طوفان ياتار ياتماز حسينين پرچمي» «سردار سپهدار قيام حسين، ابوالفضل عباس (ع)».

در جمع سخنرانان زماني که نامي از سردار شهيد حسين همداني مدافع حرم حضرت زينب (س) به ميان آورند شرکت‌کنندگان يکصدا يا زينب سرداده و با صلوات و فاتحه ياد و سردار خاطره سردار شهيد حسين همداني را گرامي داشتند.

در اين بين بازار احسانات و توزيع نذورات نيز گرم بود به طوري که در ايستگاه‌هاي مختلف از چاي و شربت گرفته تا غذاهاي نذري، حلوا و آش توزيع مي‌شد

حضور ميهماناني از کشورهاي مختلف به ويژه آذربايجان، ترکيه و روسيه نيز در اردبيل جالب توجه بود به طوري که اين ميهمانان با لباس‌هاي سياه در مراسم حاضر شده بودند.

خبرنگاران و عکاسان پرتلاش نيز از مکان‌هاي تعريف شده و پشت بام از تجمع عظيم اردبيلي‌ها در «يوم‌العباس» گزارش و تصاويري را پخش کرده و در کنار آن تلاش شبکه‌هاي مختلف صدا و سيما براي پخش اين مراسم نيز جالب توجه بود.

در کنار اين مراسم همچنان رسم ديرين اردبيلي‌ها شمع‌گرداني نيز برگزار شده و اردبيلي‌ها به ياد سقاي نينوا شمع‌هاي خود را در مساجد مختلف روشن کردند.

تجمع عظيم اردبيلي‌ها در حالي حال و هواي معنوي به ديار مردمان دوستار اهل بيت و امام حسين (ع) و حضرت عباس (ع) بخشيده بود که زنان و مردان در رثاي شهداي کربلا گريه سر دادند.

مراسم تاسوعاي حسيني در اردبيل در حالي برگزار شد که اين آيين بعد از اتمام نماز جمعه با تلاوتي از آيات قرآن کريم آغاز شده و سپس حجت‌الاسلام حسين نوري مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه اردبيل سخناني در بيان فضايل امام حسين (ع) و اهل بيت را به همراه ويژگي‌هاي حضرت عباس (ع) مطرح کرده و سپس مداحان اهل بيت سيد محمد عاملي، عبدالله داداشي، نادر جوادي، حسن يحيوي و مسعود غفراني به مداحي پرداختند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 6

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.