1394/07/30 - 10 : 25
کد خبر: 7170
نايب رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس:
خروج ناو آمريکايي از خليج فارس ارتباطي به توافق هسته‌اي ندارد
احرار خبر: نايب رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس گفت: خروج ناو آمريکايي از خليج فارس ارتباطي به توافق هسته‌اي ندارد.

به گزارش احرار خبر، منصور حقيقت‌پور در ديدار با جمعي از دانشجويان و نخبگان در اردبيل اظهار کرد: همچنان سران آمريکا منفورترين حاکمان روزگار از ديد ملت ايران هستند، به طوري که هيچ وقت اين نگرش و نگاه نمي‌تواند جاي خود را به خوش‌بيني‌ها بدهد.

وي با بيان اينکه خروج ناو روزولت از خليج فارس با توافق هسته‌اي ارتباطي ندارد، تصريح کرد: جمهوري اسلامي همواره آمريکا را به عنوان يک رقيب و دشمن مي‌داند، از اين رو موضوع خروج ناو نظامي اين کشور از خليج فارس نيز بايد از منظر خاص به ‌ويژه در حوزه امنيت ملي مورد بررسي قرار گيرد.

نايب رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به خروج ناو هواپيمابر «يو.اس.اس» تئودور روزولت از درياي خليج فارس گفت: اين موضوع يک اقدام معمولي و متداول در اين عرصه است، چراکه ممکن است که خروج ناو روزولت براي جابه‌جايي به ناو نظامي ديگري باشد يا به علت عدم شرايط عملياتي، آمريکا ناو خود را ترخيص کرده باشد.

حقيقت‌پور با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره تأثير توافق هسته‌اي بر سياست‌هاي منطقه‌اي آمريکا و خروج ناو نظامي از خليج فارس افزود: به نظر من خروج ناو آمريکايي روزولت از خليج فارس هيچ ارتباطي با مسئله برجام و توافق هسته‌اي ندارد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود اضافه کرد:‌ جمهوري اسلامي همواره آمريکا را به عنوان يک رقيب و دشمن مي‌داند، از اين رو موضوع خروج ناو نظامي اين کشور از خليج فارس نيز بايد از منظر خاص به ‌ويژه در حوزه امنيت ملي مورد بررسي قرار گيرد.

اين نماينده مردم اردبيل در مجلس نهم ادامه داد: جمهوري اسلامي همواره نسبت به حضور نظامي کشورهاي فرا منطقه در خليج فارس واکنش نشان داده، چراکه حضور نظامي آنها تنها بر مشکلات منطقه افزوده است.

حقيقت‌پور اظهار کرد: ما بارها اعلام کرده‌ايم که براي تأمين امنيت منطقه نيازي به حضور نظامي آمريکا نيست، چراکه کشورهاي منطقه خود قادر به تأمين ثبات و آرامش در منطقه هستند.

روسيه مي‌تواند شر تروريست‌ها را از منطقه دور کند

نماينده مردم اردبيل،‌ نير، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه ورود روسيه براي مبارزه با تروريسم شرّ اين آفت را از سر منطقه کم مي‌کند، تصريح کرد: آمريکايي‌ها در مدت زماني که در اين موضوع حضور داشتند فقط در ظاهر بيان کردند که مي‌خواهند با تروريسم برخورد کنند.

حقيقت‌پور در مورد علت ورود مستقيم روسيه براي مبارزه با تروريسم در سوريه گفت: حکومت سوريه رسماً از دولت روسيه درخواست کرده تا به اين کشور در زمينه مبارزه با تروريسم کمک کند و روسيه نيز اين درخواست را اجابت کرده است.

وي با بيان اينکه برخورد با تروريست‌ها مورد قبول همه اعضاي جامعه جهاني است، افزود: آمريکايي‌ها در مدت زماني که در اين موضوع حضور داشتند فقط در ظاهر بيان کردند که مي‌خواهند با تروريسم برخورد کنند، اما در عمل کاري را انجام نداده‌اند.

نايب رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينکه به نظر مي‌رسد که اقدام روسيه اقدامي قابل قبول و منطقي است، بيان کرد: اگر تلاش‌ها به درستي انجام شود در آينده شاهد خواهيم بود که اين ورود براي مبارزه با تروريسم به سرانجام خوبي مي‌رسد و شرّ تروريست‌ها از منطقه کم مي‌شود.

وي با بيان اينکه در حال حاضر ترکيه و عربستان به شدت به دنبال مذاکره در مورد سوريه هستند، اما موضوع اين است که با رعايت اصول بايد وارد مذاکره در اين موضوع شد، اضافه کرد: بايد به حاکميت سوريه احترام گذاشته و نبايد عنوان شود که رأي بشار اسد هيچ تأثيري در اين زمينه ندارد.

حقيقت‌پور در مورد اينکه آيا ممکن است اقدامات روسيه سبب ايجاد تنش بين روسيه با ساير کشورها شود، ادامه داد: طبيعي است که اقداماتي که توسط روسيه در سوريه پيش گرفته هزينه‌هايي را به دنبال دارد.

مداخله‌گران در روسيه شکست مي‌خورند

نايب رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به حوادث روسيه و اينکه بازنده اصلي در سوريه، آمريکا و متحدانش هستند، گفت: در نهايت پيروز صحنه مردم منطقه، دولت‌هاي مقاوم و دولت‌هايي که اتحاد اصولي با اينها دارند، هستند.

وي افزود: آمريکا، عربستان و رژيم فاسد صهيونيستي تمام توان خود را صرف کرده و از مزدوران داخلي سوريه حمايت کرده و ژنو يک و دو را براي حل بحران سوريه به راه انداختند اما شکست خوردند، آنها بايد بدانند بازنده اصلي در سوريه خودشان هستند و پيروز اصلي صحنه نبرد، مردم سوريه و متحدانش هستند.

نايب رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس به نقش تأثير‌گذار ايران در حل بحران سوريه اشاره و تبيين کرد: آنها بايد ايران جديد را بپذيرند، ايران مقتدر نقش مهمي در حل مسائل منطقه دارد، در صورتي که به نظرات جمهوري اسلامي ايران احترام بگذارند و آن را بپذيرند مسائل منطقه قابل حل است، در غير اينصورت قادر به درک مسائل منطقه نيستند.

اين نماينده مجلس يادآور شد: راه‌حل بحران سوريه نظامي نيست، جمهوري اسلامي ايران هيچ زماني راهکار نظامي پيشنهاد نمي‌دهد و بهترين راه را اجراي دموکراسي و حاکم بودن صندوق رأي در اين کشور مي‌داند.

عربستان در انسان‌کشي روي صهيونيست‌ها را سفيد کرده است

نماينده مردم اردبيل،‌ نير، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: وظيفه دستگاه ديپلماسي ما پاسخ محکم به اراجيف وزير خارجه سعودي است.

حقيقت‌پور در بخش ديگري از سخنان خود توضيح داد: بايد از اين کودک‌کشان سرزمين‌هاي عربي پرسيد چه کسي جوانان، کودکان و زنان يمني را ماه‌هاست به قتل مي‌رساند؟

وي ادامه داد: خجالت هم خوب چيزي است! کشوري که با پول نفت خود به صورت روزانه موجب کشتار گسترده ملت‌هاي عراق و سوريه مي‌شود، نبايد چنين گستاخانه سخن بگويد!

نايب رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس در پايان تشريح کرد: ما منتظر شنيدن صداي شکستن اين پير فرتوت استعمار در منطقه هستيم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 9

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.