1392/1/9 - 06 : 27
کد خبر: 717
حجت‌الاسلام صديقي در نمازجمعه تهران:
کانديداها وارد ائتلاف شوند
امام جمعه موقت تهران خطاب به کساني که به عنوان عاشقان خدمت و براي تکليف‌گرايي به عرصه انتخابات مي‌آيند، توصيه کرد بين خود و خدا محاسبه کنند و به جمع‌بندي برسند و با کساني که شرايط و حد نصاب بهتري دارند وارد ائتلاف شوند.

حجت‌الاسلام محمدکاظم صديقي خطيب موقت نمازجمعه تهران در خطبه‌ دوم نماز عبادي، سياسي جمعه اين هفته تهران با اشاره به نامگذاري امسال به عنوان حماسه سياسي و اقتصادي از سوي رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: ايشان نامگذاري امسال را مبتني بر حساسيت زمان و اولويت‌ها انجام دادند.

حجت‌الاسلام صديقي با بيان اينکه دشمن در 34 سال گذشته و بويژه در سال 91 در عرصه‌هاي اقتصادي و سياسي دائماً در حال جنگ با کشورمان بوده است، افزود: مردم ايران به رهبري يک مرجع تقليد انقلاب کردند و کار کودتا و دخالت بيگانه نبوده است، از اين رو ايران کشور فقاهت است که مردمش زير پرچم دين انقلاب کردند و مادامي که ديندار باشند، ولايت داراي اعتبار و اقتدار است.

خطيب موقت تهران بر همين اساس تأکيد کرد: دشمن در صدد است مردم را از دين و دين را از سياست جدا کند تا از اين طريق به جمهوري اسلامي ضربه بزند و روزي که مردم خسته شوند روز شکست انقلاب خواهد بود. از اين رو دشمن فکر مي‌کرد با اعمال تحريم‌هاي بي‌سابقه و بي‌رحمانه مي‌تواند مردم را فلج کرده و حمايت آنها از انقلاب را بگيرد در حاليکه نور خدا خاموش شدني نيست و هرچه شرارت‌ها و قساوت دشمن بيشتر شود ايمان مردم نيز شديدتر و قرص‌تر خواهد شد.

حجت‌الاسلام صديقي با اشاره به پيشرفت‌هاي کشورمان در حوزه صنعت، نانوتکنولوژي، هوافضا و بخش دارو و ساير فناوري‌ها تصريح کرد: دشمن خيال مي‌کرد با تحريم مي‌تواند از اين پيشرفت‌ها جلوگيري کند که موفق نبود.

خطيب موقت تهران به موفقيت کشورمان در پرتاب ماهواره ناهيد و پرتاب پيشگام به فضا با موجود زنده و هم‌چنين ساخت هواپيماي نظامي فوق پيشرفته اشاره کرد و آن را يک معجزه ناميد و گفت: اين موضوع نشان مي‌دهد هرکس خدا را ياري کند خدا نيز او را ياري خواهد کرد.

وي در ادامه خطبه دوم با اشاره به انتخابات يادآور شد: در مرحله‌اي که ممکن است برخي براي انتخابات خواب‌هايي ديده باشند مردم با تجربه فتنه88 و بصيرت و روشنگري‌هاي رهبر خود اجازه نخواهند داد مشکلي پيش آيد.

حجت‌الاسلام صديقي به حمايت جمهوري اسلامي از غزه در جنگ شش روزه اشاره کرد و گفت: غزه در اين جنگ ماشين جهنمي اسرائيل را به زانو درآورد و صهيونيست‌ها با التماس و بدون پيش‌شرط به دنبال آتش‌بست بودند از اين رو اين پيروزي مستند به حمايت‌هاي جمهوري اسلامي است و دنيا هم مي‌دانست امنيت غزه از اينجا تأمين مي‌شود.

امام جمعه موقت تهران با بيان اينکه ما در مسئله انتخابات رياست‌جمهوري سه سخن با سه گروه داريم، گفت:‌ سخن اول ما با ملت بصير، متدين، عاقل، شهيد داده ايران است که بنده به عنوان الگوي آنها سخن مي‌گويم؛ جمهوريت نظام به حضور مردم و اسلاميت آن به ولايت فقيه وابسته است.

وي برهمين اساس افزود: حضور مردم در انتخابات وفاي به امام و شهداست و در عين حال نشان‌دهنده بصيرت و اعلان زندگي انقلابي، مقابله با شرارت‌هاي دشمن، زمينه‌ساز امنيت داخلي،‌دلگرم کننده مسئولان است و دولتي که بر روي کار مي‌آيد اگر از پشتوانه قوي‌تري برخوردار باشد در داخل و خارج اعتبار بيشتري دارد.

حجت‌الاسلام صديقي 12 فروردين را جزء ايام‌الله انقلاب اسلامي دانست و تأکيد کرد: در هيچ انقلابي سابقه ندارد که پس از 50 روز اصل آن نظام را به رفراندوم بگذارند در حاليکه جمهوري اسلامي اين کار را انجام داد و در آنجا اعتماد امام به ايمان و اصالت ملت ايران و اعتماد مردم به رهبر و مرجع تقليدشان مثال زندي بود.

امام جمعه موقت تهران با تأکيد بر اينکه حضرت امام(ره) نه تنها نظر خود را تحميل نکردند،‌بلکه هيچ دغدغه‌اي نداشتند و صرفاً فرمودند جمهوري اسلامي نه يک کلمه کم و نه يک کلمه زياد، افزود: مردم با حضور 98 درصدي خود به همان جمله امام رأي دادند و اين مردم تا آخر همان اعتمادي را که به حضرت امام داشتند امروز نسبت به آيت‌الله خامنه‌اي دارند.

وي با بيان اينکه بنده يک سخن نيز با کانديداهاي انتخابات رياست‌جمهوري دارم از آنها خواست که رضاي خدا را در نظر بگيرند و تصريح کرد: يکي از کانديداهاي رياست‌جمهوري براي کانديداتوري با بنده مشورت کرد و من نيز به وي گفتم،‌ دقت کنيد که امکانات تبليغاتي از کجا تأمين مي‌شود و اگر اين مسئوليت بر روي دوش شما قرار گيرد آيا مي‌توانيد آن را به سلامت به مقصد برسانيد يا خير که اين فرد پس از تأملي کنار کشيد در حاليکه اگر مي‌آمد قطعاً‌ نسبت به وي اقبال بود.

حجت‌الاسلام صديقي ضمن مذمت تشنگان قدرت خطاب به کساني که به عنوان عاشقان خدمت و به عنوان تکليف‌گرايي به عرصه مي‌آيند توصيه کرد که بين خود و خدا محاسبه کنند و به جمع‌بندي برسند و با کساني که شرايط و حد نصاب بهتري دارند وارد ائتلاف شود.

امام جمعه موقت تهران رعايت اخلاق را يکي از برجسته‌ترين موضوعات براي انتخابات رياست‌جمهوري دانست و گفت: نامزدها و طرفداران آنها نبايد اجازه دهند به ساير افراد بدگويي شود چرا که خورد کردن ديگران براي بالا رفتن خود بي‌وجداني و نامردي است و نبايد مردم را به يکديگر و نسبت به مسئولان بدبين کرد.

وي در پايان خطبه‌ دوم زيارات عتبات،‌زيارت امام رضا (ع)، صله‌رحم و ديد و بازديدها را از برکات سال جديد دانست و خاطرنشان کرد: مردم سال جديد خود را با عبادات، اخلاق، آشتي‌ها و تجديد ارتباطات برقرار مي‌کنند و اميدواريم امسال به برکت ضيافت حضرت زهرا(س) براي آحاد مردم گوارا باشد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 9

  آخرین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
  پربازدیدترین اخبار
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.