1394/07/30 - 7 : 44
کد خبر: 7160
رييس سماي شهر جديد سهند:
بومي سازي گياه کينوآ، سازگار با درياچه اروميه در آموزشکده سما ي سهند
احرار خبر: رييس آموزشکده سماي شهر جديد سهند از بومي سازي و توليد گياه کينوآ که يکي از محصولات گياهي آمريکاي لاتين است، توسط دانشجويان سماي سهند خبر داد و گفت: اين گياه، محصولي شبيه گندم با ارزش بيش از هشت برابر گندم است و نياز بسيار اندکي به آب داشته و توان بسيار بالايي در مقابل شوري خاک دارد.

 به گزارش احرار خبر، عبدالله مرادي در بازديد از دفتر استاني تبريز گفت: اين گياه مي تواند هم به عنوان مالچ براي جلوگيري از افزايش حرکت ريزگردهاي نمکي و هم به عنوان محصولي جايگزين چغندر در راستاي اصلاح و تغيير الگوي کشت در حاشيه درياچه اروميه مورد استفاده قرار گيرد.

وي اظهار کرد: طبق آمار سال 93، شهر جديد سهند بيش از 127 هزار نفر جمعيت داشت ولي در حال حاضر بيش از 150 هزار نفر جمعيت دارد.

وي افزود: با توجه به سرريز جمعيت تبريز به شهر جديد سهند و تحويل مسکن هاي مهر، تا پايان سال 95، جمعيت اين شهر به بيش از 200 هزار نفر خواهد رسيد.

وي ادامه داد: دانشگاه سماي سهند با توجه به سياست هاي مرکزي سما، در بحث دانشگاه و مدرسه، اصول مهارت محور و تربيت نيروهاي مهارت آفرين را سرلوحه اهداف خود قرار داده است.

 رييس مرکز فني و حرفه ي سماي شهر جديد سهند از راه اندازي بانک اطلاعاتي کارآفريني خبر داد و ابراز کرد: بر اساس اين بانک اطلاعاتي، براي فارغ التحصيلان اين مراکز، شغل هاي مناسب را معرفي مي کنيم.

مرادي با بيان اينکه 15 رشته فعال در اين مرکز وجود داد عنوان کرد: دانشجويان در رشته هاي معماري، کامپيوتر، حسابداري، صنايع غذايي، مربيگري پايه فوتبال و ... در اين آموزشکده مشغول تحصيل هستند.

وي در خصوص رشته مربيگري فوتبال که به تازگي در دانشکده فني و حرفه اي سماء سهند تدريس مي شود، اظهار کرد: سياست وزارت علوم، تحقيقات و فناوري اين است که آموزش هاي مدرن را وارد بطن جامعه کند و رشته مربيگري فوتبال نيز يکي از آموزش هايي است که اين وزارتخانه، به دنبال آن است و در کنار آن، سياست دانشگاه آزاد و واحد سماء نيز مهارت محوري است.

وي افزود: از همين رو، رشته مربيگري فوتبال با مجوز رسمي وزارت علوم، براي اولين بار در دانشکده فني و حرفه اي سماء سهند اقدام به جذب دانشجو کرده است.

مرادي ادامه داد: آشنايي با اصول و مفاهيم علمي فوتبال و دور کردن مربيگري فوتبال از روش سنتي، شناخت شيوه هاي نوين و علمي ورزش فوتبال، بهره گيري از مدرن ترين سيستم هاي آموزشي در عرصه فوتبال و غيره، از جمله اهداف تشکيل اين رشته در دانشگاه ما مي‌باشد.

مرادي با بيان اينکه بايد به بُعد تبليغاتي اين رشته نيز توجه ويژه‌اي شود، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌اي که با هيئت فوتبال استان منعقد کرده ايم، قرار است تبليغات اين رشته در ميادين ورزشي مختلف به صورت دائمي نصب شود و هيئت فوتبال نيز مشوق اين قضيه است.

وي در خصوص مدرسان اين رشته بيان کرد: سعي کرده‌ايم از مربيان باشگاه‌هاي تراکتورسازي و گسترش فولاد براي تدريس اين رشته استفاده کنيم و اساتيد ورزشي دانشگاهي، از ديگر مدرسان رشته مربيگري فوتبال هستند.

رييس دانشکده فني و حرفه اي سماء سهند گفت: شهرستان خوي نيز به تدريس اين رشته علاقمند شده است و بر اساس تفاهم‌نامه‌اي که با اين شهرستان داشتيم، قرار است رشته مربيگري فوتبال در خوي نيز اقدام به جذب دانشجو کند.

وي نحوه ثبت نام داوطلبان براي اين رشته را مراجعه حضوري به محل دانشکده واقع در شهر جديد سهند و دفتر تبريز و يا ثبت نام اينترنتي از طريق سايت اين دانشکده عنوان کرد.

بر اساس اعلام مرادي، دارا بودن مدرک تحصيلي ديپلم متوسطه نظام هاي قديم و جديد، دارا بودن شرايط عمومي تحصيل در آموزش عالي و داشتن شرايط کامل جسمي و روحي، از جمله شرايط پذيرش دانشجو در رشته مربيگري فوتبال است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 7

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.