1394/07/30 - 7 : 20
کد خبر: 7158
با پيگيري‌هاي شرکت گاز آذربايجان‌شرقي سهميه گاز نيروگاه حرارتي تبريز تامين شد
احرار خبر: مديرعامل شرکت گاز آذربايجان‌شرقي گفت: با پيگيري‌هاي انجام شده شرکت گاز استان سهميه گاز نيروگاه حرارتي تبريز تامين و وصل شد.

به گزارش احرار خبر، ولي‌الله ديني اظهار داشت: نيروگاه حرارتي تبريز که در تاريخ 25 مهر امسال با حکم رئيس حوزه قضائي بخش خسروشاه به دليل استفاده از مازوت پلمب شده بود با پيگيري‌هاي انجام شده شرکت گاز استان آذربايجان‌شرقي گاز نيروگاه حرارتي تبريز تامين و وصل و در چرخه توليد قرار گرفت.

وي افزود: با توجه به اينکه نيروگاه حرارتي تبريز دوگانه سوز (گاز و سوخت مازوت) طراحي شده ممکن است در زمان اضطرار در فصل زمستان به علت افزايش مصرف گاز و با توجه به اينکه تامين گاز مصارف خانگي در اولويت شرکت گاز قرار دارد اين نيروگاه از سوخت دوم استفاده کند مسئولان اين نيروگاه در درازمدت بايد براي رفع آلايندگي و فيلتر اين نيروگاه فکر اساسي کنند.

براساس اين گزارش، نيروگاه گازي و حرارتي تبريز که در قسمت جنوب غربي اين شهر و در فاصله 16 کيلومتري جاده تبريز ـ آذرشهر واقع شده به خاطر استفاده از سوخت مازوت تعطيل شد.

نادر نجد رئيس حوزه قضائي بخش خسروشاه با اشاره به اينکه استفاده اين نيروگاه از مازوت خلاف قانون و مصوبه کميسيون انرژي است اظهار داشت: مازوت استفاده‌ شده در نيروگاه حرارتي تبريز به جاي گاز، باعث تشديد آلودگي هوا و نيز تأثيرات سوء بر محصولات کشاورزي شده و مردم را با مشکلاتي مواجه کرده است.

وي ادامه داد: افزايش استفاده از سوخت مازوت به جاي گاز در نيروگاه حرارتي تبريز، باعث بالا رفتن آلودگي هوا شده تا دوباره اين نيروگاه به تنهايي مسئوليت بخش عمده افزايش آلودگي هواي شهرهاي استان همچون تبريز، خسروشهر، اسکو، ايلخچي و آذرشهر را داشته باشد.

نجد اضافه کرد: اين آلودگي نه تنها باعث وارد کردن خسارت به محيط زيست، خشکاندن درختان و از بين رفتن کشاورزي منطقه شده، بلکه مشکلات تنفسي زيادي را نيز براي شهروندان به وجود آورده است.

در واقع نيروگاه گازي و حرارتي تبريز علاوه بر استفاده از گاز طبيعي به عنوان سوخت مصرفي از مازوت که توسط خط لوله‌اي از پالايشگاه تبريز تأمين مي‌شود، استفاده مي‌کند و موضوعي که مسئولان محيط زيست، بارها بر آن تأکيد داشتند آلايندگي بسيار بالا و خطرناک اين سوخت به دليل بالا بودن ميزان دي‌اکسيد گوگرد آن است و گفته مي‌شود وجود ذرات دي‌اکسيد گوگرد در هوا مي‌تواند ضمن تاثيرات منفي بر روي چشم و پوست، دستگاه تنفسي انسان را نيز تحت تأثير قرار دهد.

اداره کل حفاظت از محيط زيست آذربايجان شرقي نيز بارها براي کاهش آلودگي هواي کلانشهر تبريز و شهرهاي اطراف اين نيروگاه به ويژه شهرهاي خسروشاه، سهند و باغ‌شهر اسکو بر استفاده از گاز طبيعي به عنوان سوخت تمام طول سال تأکيد کرده است.

اين واحد داراي 2 واحد بخار و 2 واحد گازي است که دو واحد بخار نيروگاه تبريز با قدرت اسمي 368 مگاوات و قدرت توليدي 350 مگاوات بوده و پيمانکار اصلي سازنده آن شرکت آلستوم فرانسه است واحد يک بخار در سال 1365 و واحد دوم در سال 1368 راه‌اندازي و با شبکه پارالل شده است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 1

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.