1394/07/21 - 14 : 46
کد خبر: 7045
کيفيت پايين نان پذيرفته نيست
سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و بين‌الملل استانداري آذربايجان‌شرقي با اشاره به توانمندي‌هاي صنعت غذايي استان و ظرفيت‌هاي موجود، گفت: کيفيت پايين نان در استان پذيرفته نيست و بايد تلاش بيشتري در خصوص بهبود کيفيت نان انجام گيرد.

احمد محمدزاده در دومين جلسه بررسي بهبود کيفيت نان، با تاکيد بر ضرورت تداوم اقدام هاي نظارتي و تهيه گزارش هاي مستند دوره اي در خصوص رعايت بهداشت و استفاده از مصرف مواد افزودني مجاز در تهيه خمير نان و کنترل قيمت و کيفيت نان، اظهارکرد: تخلفات عده معدودي نبايد عملکرد کل صنف نانوايان را زير سئوال ببرد.

 

وي بر لزوم توجه ويژه بازرسان اتحاديه نانوايان به موارد بهداشتي نانوايي‌ها تاکيد کرد و گفت: مردم ممکن است کيفيت نان را با وضع ظاهري نانوايي‌ها هم قياس کنند.

 

وي با بيان اين که راضي نيستيم کيفيت نان فداي کاهش قيمت آن شود، اضافه کرد: اگر اطلاعات کامل و کافي را در اختيار اتحاديه‌ها قرار دهيم بازوي کمکي ما خواهند بود و بايد موارد لازم به انجمن صنفي نانوايان اعلام شود تا اصول بهداشتي را رعايت کرده و از اين موارد تخطي نکنند.

 

سرپرست معاونت امور اقتصادي استانداري آذربايجان شرقي اذعان کرد: کنترل نانوايان کار سهلي نيست اما ما در قبال مردم مسوول هستيم و بايد تمام تلاش خود را براي تامين امنيت غذايي مردم که نان بخش عمده آن را تشکيل مي‌دهد انجام دهيم.

 

وي همچنين با اشاره به بحث ورود آرد قاچاق به استان توضيح داد: در طول چهار ماهي که در استان قبول خدمت کرده‌ام با چنين گزارش‌هايي برخورد نکرده‌ام و اگر چنين مواردي وجود دارد بايد در اسرع وقت توسط اتحاديه نانوايان گزارش شود و اتحاديه انتظار انجام وظيفه‌اي را از ما داشته باشد که ما را به موقع در جريان امور قرار داده است.

 

مشکلات ايجاد شده به واسطه واگذاري پروانه کسب و سهميه آرد توسط صاحب نانوايي به ديگران، ورود آرد سهميه ساير استان|‌ها از جمله تهران به استان آذربايجان شرقي و عرضه به نانوايي‌ها با قيمت پايين تر از آرد سازي هاي استان، وزن کم گوني هاي آرد تعدادي از آردسازي ها، استفاده نکردن از ترازو به منظور توزين نان پخته شده در نانوايي ها، کوتاهي برخي شهرستان ها در معرفي نانوايان به مراکز آموزشي از مورادي بود که توسط کارشناسان و مسوولان حاضر در اين نشست مطرح شد.

 

رعايت نکردن زمان استراحت لازم براي آرد در آردسازي هاي، رعايت نکردن مراحل تخمير و تداوم استفاده از جوش شيرين با وجود کاهش قابل توجه آن در نانوايي ها، استفاده از آرد با درصد سبوس گيري نامناسب براي انوان نان هم از عوامل کيفيت نامناسب نان عنوان شد.

 

بررسي چگونگي قيمت گذاري نان در هفت استان هم سطح با آذربايجان شرقي، بررسي چگونگي عملکرد آردسازان در خصوص اختلاط گندم و وزن گوني‌هاي آرد و نيز استعلام قيمت حمل و نقل آرد در هفت استان از مصوبات اين نشست بود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 8

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.