1394/07/21 - 10 : 6
کد خبر: 7034
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي تبريز:
پرونده قضايي چهار کارخانه توليد آبليمو بر روي ميز دادگستري است.
احرار خبر: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي تبريز گفت: پرونده قضايي چهار کارخانه توليد آبليمو بر روي ميز دادگستري آذربايجان شرقي است.

به گزارش احرار خبر، مسلم نجفي در نشستي خبري با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهاني غذا، تعداد واحدهاي تحت نظارت و مديريت دانشگاه علوم پزشکي تبريز را سه هزار و 60 واحد عنوان کرد و گفت: 898 واحد توليدي مواد خوراکي، آشاميدني، آرايشي، بهداشتي و بسته بندي و 57 سردخانه و انبار نگه داري مواد غذايي و بهداشتي در استان فعاليت مي کنند.

به گفته وي، آذربايجان شرقي قطب توليد مواد غذايي، آرايشي و بهداشتي کشور است و توانسته رتبه اول توليدات مواد غذايي، آرايشي و بهداشتي در کشور را از آن خود کند.

 وي تعداد واحدهاي داراي شناسه نظارت دانشگاه علوم پزشکي تبريز را 305 مورد اعلام کرد و گفت: در شش ماهه اول سال 94، بيش از 404 مورد بازديد از واحدهاي توليدي استان انجام شده است و در سال 93، حدود 177 تن  و در شش ماهه نخست سالجاري، 74 تن مواد غذايي نامناسب در استان معدوم شده است.

نجفي مبارزه با قاچاق کالاهاي سلامت محور را يکي از مهمترين اولويت هاي معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي دانست و ابراز کرد: بر اساس ارزيابي ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، استان آذربايجان شرقي رتبه يک کشوري را از آن خود کرده است.

به گفته وي 528 داروخانه خصوصي، 44 داروخانه بيمارستاني و 43 شرکت پخش دارويي در استان فعاليت مي کنند که در عرض يک سال و نيم گذشته، تعداد داروخانه هاي بيمارستاني از 28 مورد به 42 مورد افزايش پيدا کرده است.

وي با اشاره به اجراي طرح تحول نظام سلامت در بيمارستان‌هاي دولتي ابراز کرد: مديريت خوب دارو يکي از مهمترين نتايج و مزاياي اجراي اين طرح است.

وي با بيان اينکه کمبود ميانگين دارو در کشور، 20 قلم است، ابراز کرد: متاسفانه در سال 92، قبل از اجراي طرح تحول نظام سلامت، در ارتباط با تامين 320 قلم دارو،  کمبود شديدي در کشور احساس مي شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي تبريز، با اشاره به برخورد قانوني نهادهاي متولي با کارخانجات متخلف توليد آب ليمو عنوان کرد: تشديد نظارت ها بر کارخانه هاي توليد آب ليمو در استان نيز از اولويت هاي ماست و در حال حاضر چهار کارخانه توليد آب ليمو از هفت کارخانه موجود،  سير قضايي خود را در دادگستري استان طي مي کنند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 5

  آخرین اخبار
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.