1394/07/20 - 7 : 58
کد خبر: 7025
شهردار تبريز:
شهرداري مسئوليتي در قبال نصب داربست‌ها و سازه‌ها در تبريز ندارد
احرار خبر: شهردار تبريز گفت: شهرداري مسئوليتي در قبال نصب داربست‌ها و سازه‌هايي که در جاي جاي شهر نصب مي‌شود، ندارد.

به گزارش احرار خبر به نقل از روابط عمومي شهرداري تبريز، صادق نجفي در جمع شهرداران مناطق تبريز اظهار داشت: ريشه‌کن شدن معضل بنر از سطح شهر، نيازمند اصلاح برخي ديدگاه‌ها و روش‌هاي فرهنگي است. 

وي افزود: متاسفانه نصب بي‌رويه بنر به يک بدعت در شهر تبديل شده و فضاي ظاهري شهر را تحت تاثير قرار داده است. 

نجفي ادامه داد: اين موضوع به قدري رايج شده که جمع‌آوري آن تنها با تکيه بر برخي اقدامات شهرداري، ريشه‌کن نخواهد شد و رفع آن، نيازمند بازنگري در برخي ديدگاه‌ها و روش‌هاي فرهنگي است.

 شهردار تبريز متذکر شد: شهرداري مسئوليتي در قبال نصب داربست‌ها و سازه‌هايي که در جاي جاي شهر نصب مي‌شود، ندارد. 

نجفي با بيان اين‌که طراحي و نصب اقلام تبليغي بايد از اصول هنري و شأن فرهنگي برخوردار باشد، افزود: حال اگر محتواي چنين تبليغاتي ماه محرم و ائمه‌اطهار (ع) باشد، بديعي است که حساسيت موضوع و ضرورت توجه به ابعاد زيبايي و محتوايي آن صد چندان مي‌شود. 

وي خاطرنشان کرد: هرگونه تبليغات بايد به دور از آشفتگي فضاي شهر اجرا شود و از حيث ايمني نيز از استقامت و اطمينان لازم برخوردار باشد. 

نجفي با اشاره به فضاسازي‌هاي متعدد شهرداري تبريز به طور همزمان در ماه محرم خاطرنشان کرد: در ماه‌هاي سوگواري محرم و صفر، شاهد فضاسازي‌هاي متنوع و مفهومي، در سطح شهر خواهيم بود. 

تلفيق ايده‌هاي هنري با توسعه کمي و کيفي فضاي سبز

شهردار تبريز با بيان اين‌که خوشبختانه در يک سال گذشته اقداماتي که شهرداري در عون‌بن‌علي، پارک بزرگ، آرپادره‌سي و عباس‌ميرزا، انجام داده، زمينه تحول اساسي در بحث فضاي سبز را فراهم کرده است گفت: تداوم اين اقدامات بايد با عملکرد هوشمندانه و بر مبناي کيفي سازي برنامه‌هاي فضاي سبز باشد.

صادق نجفي در نشست هم‌انديشي طرح تحول فضاي سبز کلان‌شهر تبريز در برنامه سال 95، اظهار داشت: در سال 93 محور اقدامات شهرداري با در نظر گرفتن توسعه عمراني پيش رفت؛ امسال نيز آسفالت‌رساني اساسي با در نظر داشتن زيرسازي‌هاي لازم در جاي‌جاي شهر، محور فعاليت‌هاي شهرداري بوده‌ است.

وي ادامه داد: خوشبختانه اين اقدامات مورد توجه مردم بوده و در تحصيل رضايت شهروندان، نقش موثر داشته است.

شهردار تبريز اضافه کرد: بر اين اساس، سال آتي با محوريت نهضت فضاي سبز و افزايش چشمگير درختکاري‌ها استمرار خواهد داشت.

وي افزود: در وهله اول نيازمند کارشناسي‌هاي دقيق و احصاي نيازهاي لازم در خصوص تامين منابع آبي و گونه‌هاي متناسب درختي هستيم.

نجفي با اشاره به اين‌که تامين اعتبارات فضاي سبز بخش مهم برنامه‌ و بودجه سال آتي خواهد بود، گفت: در مراحل بعد از کاشت درختان و درختچه‌هاي متنوع، موضوع نگهداري و حفاظت از گونه‌هاي کاشته‌شده، بايد مد نظر باشد.

شهردار تبريز بهره‌گيري از تجارب موفق در طراحي فضاي سبز را نيازمند تلفيق ايده‌هاي هنري با توسعه گونه‌هاي زيبا و مقام درختي خواند و تصريح کرد: درختي که در دوره نمو، از نگهدارنده‌هاي لازم برخوردار نباشد، طبيعي است که رشد نامتوازن و نازيبايي خواهد داشت؛ بنابراين، نظارت بر روند رشد و نمو درختان بايد بخش مهمي از تلاش و همت فضاي سبز شهرداري باشد.

وي تاکيد کرد: در کنار تقويت زيرساخت‌ها و تامين الزامات گسترش فضاي سبز، تلاش براي ارتقاي فرهنگ فضاي سبز و جلب مشارکت‌هاي شهروندي بايد از اهم وظايف سازمان پارک‌ها باشد.

نجفي با تاکيد بر بهينه‌سازي مصرف منابع گفت: منابع درآمدي شهرداري به سختي حاصل مي‌شود و بايد به همين تناسب، مورد صيانت واقع شده و در جهت تحصيل رضايت شهروندان هزينه شود.

شهردار تبريز با اشاره به اين‌که تبريز در تابستان دو سال گذشته همواره جزو شهرهايي بوده که با تنش آبي مواجه بوده‌ است، خاطرنشان کرد: با تعريف منطقي منابع آبي پايدار، استفاده از ظرفيت آب‌هاي سطحي، مکان‌يابي‌هاي اصولي و انتخاب گونه‌هاي کم‌مصرف آبي قطعا خواهيم توانست در يک برنامه مدون به آرمان فضاي سبز ماندگار و زيبا دست يابيم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 4

  آخرین اخبار
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.