1391/12/23 - 10 : 50
کد خبر: 630
معاون استاندار همدان:
ريشه‌کني اعتياد نيازمند عزم ملي است
معاون استاندار همدان گفت: بايد يک عزم و اراده ملي را بکار بگيريم و دينمداري و دين‌باوري تقويت روحيه خوداتکايي و اعتماد به نفس را بيشتر کنيم و بايد از افراد متخصص در اين امر نيز کمک بگيريم.
به گزارش‌ احرارنيوزعليرضا قاسمي‌فرزاد ‌در جشنواره نوجوان سالم اظهار داشت: نظام استکباري و سرمايه‌داري براي اينکه بتواند اراده و اختيار ملت‌ها را در دست بگيرد و آن‌ها را در مسيري قرار بدهد که رشد و توسعه را از آن‌ها بگيرد اعتياد را گسترش مي‌دهد.
 
وي گفت: در کشور ما سابقه اعتياد به اواخر دوران قاجار و پهلوي بر‌مي‌گردد که اوج مواد افيوني در دوران پهلوي دوم صورت گرفت که بسياري از جوانان را درگير کرد.
 
معاون سياسي ـ امنيتي استاندار همدان خاطرنشان کرد: با ورود مواد افيوني به کشور دشمن اين هدف را دنبال مي‌کند که نيروي خلاق جامعه را گرفتار کرده و آن‌ها را از فکر و انديشه باز بدارد و ما در گذشته شاهد بوديم که در دوران قبل از انقلاب سران حکومت نقش مهمي در قاچاق مواد مخدر داشتند.
 
وي عنوان کرد: تبديل مواد مخدر به مورفين و مواد صنعتي در دوران پهلوي بيشتر شد که با پيروزي انقلاب اسلامي و نگاهي که دولتمردان در اين زمينه اعمال کردند اقدامات و فعاليت‌هاي خوبي در مبارزه با اين بلاي خانمانسوز صورت گرفت.
 
قاسمي ادامه داد: امروز نظام استکباري بيکار نمانده و مدام در حال تکميل کردن پروژه خودش در زمينه توسعه مواد مخدر و تبديل آن به مواد صنعتي است تا راحت‌تر در دسترس قرار بگيرد و در اين زمينه فرهنگسازي هم انجام مي‌دهد.
 
وي تصريح کرد: امروز شاهد اين هستيم که دشمن براي پيدا کردن بازار بيشتر، تبليغات مسمومي انجام مي‌دهد و يکي از اين‌ها تبليغات اين است که به جوانان و نوجوانان حس برآوردن نياز با مواد مخدر را القا مي‌کند.
 
معاون سياسي ـ امنيتي استاندار همدان با اشاره به برنامه‌ريزي دشمن براي تمام سنين جامعه افزود: دشمن براي نوجوان و جوانان و حتي بانوان و پيران ما برنامه‌ريزي مي‌کند که اگر مي‌خواهيد از مشکلات دور شويد بايد از اين مواد استفاده کنيد اما بايد بدانيم آنچه که جامعه را مبتلا و گرفتار مي‌کند استفاده از اين گونه مواد است.
 
وي ادامه داد: اقدامات خوبي در دستگاه‌ها صورت گرفته اما بايد در بحث فرهنگسازي بيشتر وارد شده و کار کنيم چرا که اقدامات بازدارنده و سخت‌افزاري تا يک حدي مي‌تواند از نشر اين بلا جلوگيري کند.
 
قاسمي‌فرزاد تأکيد کرد: بايد کار فرهنگي را در سه سطح انجام دهيم که سطح اول آن خانواده است که در تربيت و تعليم فرزندان بايد آثار و هشدار اين ماده را گوشزد کنند.
 
وي به سطح دوم فرهنگسازي اشاره و يادآور شد: سطح دوم فرهنگسازي در محيط آموزش و پرورش است که تأثيرگذاري آن مي‌تواند مؤثرتر باشد و اقدامات خوبي در راستاي فرهنگسازي و آگاه انجام شده اما کافي نيست.
 
معاون سياسي ـ امنيتي استاندار همدان اضافه کرد: امروز يکي از بلايايي که همه را درگير کرده همين مواد مخدر است اما به نظر مي‌رسد که بايد يک اصل را در نظر بگيريم که اگر خانواده را مستحکم کنيم خيلي از مشکلات در اين زمينه حل خواهد شد.
 
وي به شروع اعتياد از خانواده‌هاي از هم‌گسيخته اشاره و عنوان کرد: خانواده‌هاي از هم گسيخته رابطه خوبي باهم در خانواده ندارند و اعتياد نيز از همين جا شروع مي‌شود.
 
قاسمي‌فرزاد ابراز داشت: اگر پدر و مادر بتوانند فرزندان خود را در کانون خانواده نگه دارند آن‌ها گرفتار گرگ‌هاي بيرون نخواهند شد.
 
وي در پايان سخنانش با تأکيد بر راه‌هاي پيشگيري از اعتياد گفت: بايد يک عزم و اراده ملي را بکار بگيريم و دين‌مداري و دين‌باوري تقويت روحيه خوداتکايي و اعتماد به نفس را بيشتر کنيم و بايد از افراد متخصص در اين امر نيز کمک بگيريم.
کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 9

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.