1394/07/18 - 7 : 23
کد خبر: 6011
آيت‌الله مجتهد شبستري:
تشکيل کنگره بين‌المللي فاجعه منا قبل از پاک کردن صورت‌مسئله/ فرماندهي نوبتي عليه داعش توسط 4 کشور ائتلافي
احرار خبر: امام جمعه تبريز پيشنهاد کرد قبل از اينکه رسانه‌هاي استکباري صورت مسئله اصلي فاجعه منا را پاک کنند با همت علما و دانشمندان جهان اسلام کنگره بين‌المللي با هدف تبيين علل و وقوع و ابعاد مختلف اين واقعه را تشکيل دهند.

به گزارش احرار خبر، آيت‌الله محسن مجتهد شبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني(ره) اين شهر با بيان اينکه فاجعه منا همچنان مسئله روز بوده و نبايد مورد فراموشي و غفلت واقع شود، اظهار داشت: علاوه بر اينکه اصل حادثه و علل وقوع آن در هاله‌اي از ابهام است در کنار آن رفتار آل‌سعود در اين زمينه داعش‌وار بوده است.

وي با بيان اينکه فاجعه منا نمونه‌اي از وحشيگري وهابيت و رژيم آل سعود بود، افزود: رفتار رژيم آل‌سعود دور از ادب و انسانيت بود و عامدانه به آسيب‌ديدگان منا کمک نکردند.

خطيب جمعه تبريز گفت: اگر هشدار و صلابت مقام معظم رهبري در رابطه با فاجعه منا نبود معلوم نبود رژيم آل‌سعود اجساد را تحويل دهد.

قبل از اينکه رسانه‌هاي استکباري صورت اصلي را پاک و منحرف کنند با همت علما و دانشمندان جهان اسلام کنگره بين‌المللي با هدف تبيين علل وقوع و ابعاد مختلف و کم و کيف مطالبات مسلمانان در رابطه با فاجعه منا تشکيل شود

وي تصريح کرد: فاجعه منا بي‌کفايتي و خباثت رژيم آل‌سعود را بار ديگر بر همگان اثبات کرد.

رئيس شوراي عالي مجمع جهاني اهل بيت(ع)، خاطرنشان کرد: ايران اسلامي در خصوص پيگيري فاجعه منا به پا خاسته است و ان‌شاء‌الله نتايج پيگيري‌هاي قضايي خود را به دنيا اعلام کرده و آن را با جديت پيگيري خواهد کرد.

عضو خبرگان رهبري گفت: طبق فرمايش رهبري کميته حقيقت‌يابي در رابطه با فاجعه منا تشکيل مي‌شود تا معلوم شود علت حادثه و عوامل آن چه بوده است و در اين زمينه شعبه‌اي در دادستاني تهران تشکيل شده تا مدارک و اسناد جمع‌آوري شود.

تشکيل کنگره بين‌المللي فاجعه منا قبل از پاک کردن صورت مسئله

نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي اظهار داشت: پيشنهاد مي‌شود قبل از اينکه رسانه‌هاي استکباري صورت اصلي را پاک و منحرف کنند با همت علما و دانشمندان جهان اسلام کنگره بين‌المللي با هدف تبيين علل و وقوع و ابعاد مختلف و کم و کيف مطالبات مسلمانان در رابطه با فاجعه منا تشکيل شده تا لااقل آلام و دردهايي که متوجه مسلمانان شده کمي تسلي خاطر يابد و اين حوادث تلخ در سال‌هاي بعد تکرار نشود.

وي گفت: با همه تلخي‌هاي فاجعه منا انشاءالله اين حادثه مقدمه‌اي براي تحقق منقرض و نابودي رژيم آل سعود در آينده‌اي نه چندان دور خواهد بود.

آيت‌الله شبستري از مردم خواست در ماه محرم در کنار نفرين آل‌مروان و آل‌سفيان آل‌سعود را نيز به آنها اضافه کنند.

بر خلاف ائتلاف دروغين آمريکا عليه داعش در سوريه و عراق اين ائتلاف جدي است و قرار است چهار کشور روسيه، ايران، عراق و سوريه به نوبت فرماندهي عمليات عليه داعش را بر عهده بگيرند

مذاکره با آمريکايي جنايتکار ممنوع، مضرر و بي‌فايده است

خطيب جمعه تبريز در بخش ديگري از سخنان خود به فرمايشات رهبري در جمع فرماندهان و کارکنان نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اشاره کرد و اظهار داشت: يک عده به فکر آن بودند بعد از مذاکرات برجام وارد مذاکره با آمريکا در زمينه‌هاي ديگر از جمله حقوق بشر و مسائل ديگر شوند که رهبر انقلاب جواب اين عده‌ سهل‌انگار و سهل‌انديش را دادند.

وي با بيان اينکه شرايط آمريکا با ديگر کشورهاي اروپايي متفاوت بوده چون انگيزه سلطه‌طلبي و نفوذ را دارد، تصريح کرد: عمده ضرر مذاکره با آمريکا نفوذ در ايران و باز کردن راه‌هاي سلطه و تحميل است.

آيت‌الله شبستري گفت: بعد از فرمايشات رهبري بايد نويسندگان و گويندگان حواسشان جمع باشد در نوشته‌ها و سخنان خود مطالب منافات با بيانات رهبري نگويند.

نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان‌شرقي تصريح کرد: مذاکره با آمريکا تنها در صورت مجلس شوراي اسلامي در زمينه هسته‌اي خواهد بود.

وي گفت: ملت به دنبال فرمايشات رهبري مذاکرات در زمينه‌هاي ديگر با آمريکاي جنايتکار را ممنوع، مضر و بي‌فايده مي‌دانند.

فرماندهي عمليات داعش به نوبت توسط 4 کشور ائتلافي عليه داعش

امام جمعه تبريز در بخش ديگري از سخنان خود به عمليات نظامي روسيه با ائتلاف کشورهاي ايران، عراق و سوريه عليه تروريست‌هاي داعش در سوريه اشاره کرد و گفت: بر خلاف ائتلاف دروغين آمريکا عليه داعش در سوريه و عراق اين ائتلاف جدي است.

آيت‌الله شبستري خاطرنشان کرد: قرار است چهار کشور روسيه، ايران، عراق و سوريه به نوبت فرماندهي عمليات عليه داعش را بر عهده بگيرند.

وي گفت: به فضل پروردگار گروه تروريستي و وهابي داعش به زودي از کل منطقه ريشه‌کن مي‌شود.

امام جمعه تبريز ياد پنجمين شهيد محراب آيت‌الله اشرفي اصفهاني و همچنين آيت‌الله عبدالحميد شربياني از علماي اين استان که اخيرا رحلت کرده را گرامي داشت.

وي در خطبه‌ اول نماز جمعه تبريز با اشاره به اهميت تشکيل خانواده بر پايه آموزه‌هاي اسلامي اظهار داشت: فراموش نکنيد در شرايط کنوني جامعه ازدواج به موقع بسيار مهم و حائز اهميت است زيرا بالا رفتن سن ازدواج موجب افزايش فساد اخلاقي مي‌شود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 1

  آخرین اخبار
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.