1394/07/17 - 12 : 19
کد خبر: 6003
قائم مقام وزير بهداشت:
سيستم بهداشتي چندان کارآمدي در کشور نداريم
احرارخبر:قائم مقام وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: متاسفانه هم اکنون سيستم بهداشتي چندان کارآمدي در کشور وجود ندارد.

ايرج حريرچي عصر پنجشنبه در بزرگداشت يکصدمين سالگرد تاسيس رشته پرستاري کشور در اروميه اظهارداشت: متاسفانه ?? درصد خدمات تخصصي سلامت کشور در تهران متمرکز بوده و توزيع مناسبي در اين زمينه وجود ندارد و در اين باره آذربايجان‌غربي با اين سابقه در حوزه سلامت از نظر وجود خانه‌هاي بهداشت وضعيت مناسبي داشته اما از نظر امکانات درماني ضعيف است.

حريرچي با ابراز خرسندي از اينکه اقدامات بسيار مناسبي براي رفع کمبود پرستار در کشور انجام شده است گفت: بايد حرکتي جدي براي رفع کمبود پرستار انجام داد، در اين باره نيروي کمک پرستاري به ميزان ?? هزار نفر افزايش يافته است.

وي افزود: با وجود پيشرفت ها در حوزه سلامت در منطقه از نظر شاخص سلامت از وضعيت نامناسبي بر خورداريم و در بين ?? کشورمنطقه در بخش آمار اميد به زندگي و مرگ و مير زيريک سال و پنج سال رتبه ?? الي ?? را داريم.

قائم مقام وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشکي گفت : نسبت به ?? سال گذشته در مرگ ومير اطفال که ??? هزار بوده کاهش ?? الي ?? درصدي داشته و وضعيت مناسبي نداريم.

وي به کمبود پزشک در کشور اشاره کرد و افزود: به  ازاي هر هزار نفر جمعيت ?.?? درصد پزشک داريم که اين آمار  در مقايسه با متوسط منطقه  ?.? الي ?.? درصد است و همچنين به ازاي هر هزار نفر جمعيت ?.? درصد تخت  در بيمارستان ها داريم که اين آمار براي متوسط منطقه ?.? درصد تخت است.

حريرچي با اشاره به اقدامات مفيد انجام گرفته در حوزه جامعه پرستاري  گفت: امسال در دولت تدبير و اميد اقدامات  بسيار بزرگي نسبت به سالهاي گذشته در حوزه پرستاري  انجام گرفته که از جمله اين اقدامات افزايش دو برابري ظرفيت پذيرش دانشجوي پرستاري در کشور است.

فعاليت ??? دانشکده پرستاري در کشور

معاون پرستاري وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي نيز در اين مراسم با بيان اينکه ??? دانشکده پرستاري در کل کشور وجود دارد گفت: سالانه هفت هزار ??? پرستار در مقاطع کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکتري از اين دانشکده ها  فارغ التحصيل مي شوند.

غضنفر ميرزابيگي با اشاره به کمبود نيروي پرستار در کشور عنوان کرد: هم اکنون مراکز درماني کشور بالغ بر ??? هزار پرستار نياز دارند.

وي از توليد سريال ?? قسمتي پرستاران ايراني خبر داد و گفت: هدف از توليد اين سريال انعکاس مشکلات و سختي هاي حرفه پرستاري و آشنايي مردم و مسئولين با اين حرفه است.

رئيس کل پرستاري کشور نيز ديگر سخنران اين همايش بود که اظهار داشت: طبق ارزيابي ها خوشبختانه دانشکده پرستاري و مامايي اروميه در هر دو بخش دولتي و آزاد جزو دانشکده هاي موفق در کشور است.

عباس عباس زاده افزود: با رفع برخي نواقص و مشکلات پذيرش دانشجو در مقطع دکتري در دانشکده پرستاري و مامايي خواهيم داشت.

وي به وجود يک هزار ??? عضو هيئت علمي در ??? دانشکده پرستاري کشور اشاره کرد افزود: پيشبرد اهداف اين دانشکده ها مستلزم افزايش اعضاي هيئت علمي است.

رئيس کل پرستاري کشور افزود: به همين منظور براي توسعه آموزش پرستاري در کشور برنامه‌اي تدوين شده و در مراحل پاياني قرار دارد و اميد است با آغاز اين برنامه تحولي در نظام سلامت ايجاد شود.

عباس‌زاده يادآور شد: هم‌‌اکنون پذيرش دانشجو در مقطع دکتري تخصصي پرستاري در دانشکده پرستاري و مامايي اروميه مورد بررسي قرار گرفته و اگر نواقص آن مشخص شده و توسط دانشگاه علوم‌پزشکي اين شهر برطرف شود، دانشجويان مقطع دکتري در اين دانشکده پذيرش مي‌شوند.

آذربايجان غربي رتبه ?? در شاخص سلامت کشور را دارد

استاندار آذربايجان غربي هم در اين مراسم با بيان اينکه استان در شاخص هاي سلامت رتبه ?? کشوري را دارد، گفت: آمار تورم در کشور کمتر از ?? درصد است که اين آمار در آذربايجان غربي ??.? درصد است.

قربانعلي سعادت به درآمد پايين پرستاران اشاره کرد و گفت: تامين کنندگان امنيت و سلامت جامعه بايد خود در امنيت و سلامت و آرامش روحي و رواني باشند.

قائم مقام وزير در استان و رئيس دانشگاه علوم پزشکي اروميه در اين همايش گفت: با توجه به موقعيت استراتژيک آذربايجان غربي و همجوار بودن اين استان با ? کشور خارجي مشکلات بهداشتي و درماني ويژه اي نسبت به ساير استان هاي کشور وجود دارد.

جواد آقازاده گفت: با توجه به اين مشکلات بايد برنامه ريزي و مديريت خاصي وجود داشته و مسئولان توجه ويژه اي به اين استان داشته باشند.

در اين مراسم از تمبر يکصدمين سالگرد تاسيس رشته پرستاري رونمايي و از پرستاران نمونه و پيشکسوتان حرفه پرستاري تجليل شد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 1

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.