1394/07/17 - 16 : 11
کد خبر: 6001
سند تدبير توسعه استان مبتني بر اقتصاد مقاومتي است
با روش‌هاي روزمره، نمي‌توان درياچه اروميه را احيا کرد
احرارخبر:استاندار آذربايجان شرقي عمل به دستورهاي رهبر معظم انقلاب مبني بر اقتصاد مقاومتي را تکليف شرعي همه مسوولان دانست

 و با اشاره به اقدامات انجام يافته در اين راستا در استان، گفت: اصول و چارچوب سند تدبير توسعه استان مبتني بر اقتصاد مقاومتي است.

، اسماعيل جبارزاده در جلسه بررسي راهکارهاي همکاري بسيج سازندگي در اجراي طرح‌هاي توسعه آذربايجان‌شرقي با بيان اين که سند تدبير توسعه حاصل يک سال مطالعه کارشناسان، اساتيد دانشگاهي، مديران و فعالان بخش خصوصي است، افزود: سند به جاي آرمان‌گرايي، بر اساس واقعيت‌ها و پتانسيل‌هاي استان تنظيم شده است، چرا که برنامه‌هاي توسعه کشور به دليل عدم توجه به منابع و امکانات عملا قابليت اجرايي شدن نداشت.

وي با اشاره به اين که سند تدبير توسعه استان با روش هسته‌هاي کليدي تدوين شده است، افزود: اين روش از سوي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور به عنوان الگوي برنامه‌ريزي در برنامه ششم توسعه قرار گرفت و کارشناسان ما با حضور در تمام استان‌ها اين روش را به کارشناسان برنامه‌ريزي آموزش دادند.

جبارزاده اضافه کرد: خوشحاليم که با تدوين اين برنامه توانستيم به عنوان اولين استان در جهت عملياتي کردن اقتصاد مقاومتي قدم برداريم.

استاندار آذربايجان شرقي در ادامه الگوي مديريتي دفاع مقدس و مديريت جهادي را ضرورت انجام کارهاي بزرگ و گذر از مشکلات جاري کشور عنوان کرد و گفت: ما در بخش‌هاي مختلف استان اين الگو را به کار گرفته‌ايم و موفقيت‌هاي بزرگ استان مديون اين رويکرد بوده است.

وي با اشاره به اين که ايجاد اشتغال از اهداف مديريت استان است، گفت: حل مشکل اشتغال نيازمند حرکت جهادي و بسيجي است و سازمان بسيج در اين راستا مي‌تواند کمک بزرگي براي دولت باشد.

جبارزاده با اشاره به محوريت بحث اشتغال در سند تدبير توسعه استان، خاطرنشان کرد: اميدواريم با کمک بسيج و استفاده از ظرفيت‌هاي اين نهاد انقلابي، برنامع جامعي در راستاي ايجاد اشتغال و اقتصاد مقاومتي تهيه کنيم و نهضت اشتغال را به راه بيندازيم.

وي با اشاره به وجود 102 هزار واحد صنفي تک‌کارفرما در استان، گفت: به دنبال اخذ مجوزهاي خاصي از دولت در خصوص به‌کارگيري سيستم استاد و شاگردي در اين واحدها هستيم و بسيج هم مي‌تواند در اين راستا ايفاي نقش کند.

استاندار آذربايجان شرقي همچنين به بحث احياي درياچه اروميه اشاره کرد و گفت: براي احياي اين درياچه، روش‌هاي اداري و روزمره جواب نمي‌دهد و ما بايد از ظرفيت‌هاي مردمي و بسيج استفاده کنيم.

 

وي افزود: در راستاي احياي درياچه اروميه بايد اصلاح روش آبياري و پوشش انهار در پنج هزار هکتار از اراضي کشاورزي پيرامون آن اجرا شود که در اين زمينه نيز مي‌توانيم از ظرفيت بسيج سازندگي استفاده کنيم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 6

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.